Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

czujnik cofania


Rekomendowane odpowiedzi

ja w scenicu nie zdejmowałem zderzaka całkiem dobrze się zakładało (tylko w dwóch skrajnych natrafiłem na "półkę" ale lekko podciełem i sensor wszedł. Więcej zachodu miałem z demotarzem plastików.

 

PS. Jeżeli mogę poleci jakieś konkretne czujniki to i mnie jak na razie najlepsze które montowałem to firmy EXUS bardzo czułe i dokładne i dodatkowy plus za złącze zaraz za sensorem (teraz zamontowałem jakiś inne i niestety muszę się z nimi pobawić aby doregulować)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki marek44, Lewy i Sibi. Dziś zamówiłem czujniki - jak tylko przyjdą zabieram się za montowanie ;-) Ciekawe co z tego wyjdzie. W razie jakichś problemów będę pytał 8-) Tak przy okazji - wie ktoś z Was ile i gdzie są w śruby/mocowania do zdjęcia zderzaka? Żeby zrobić ale nie narobić się :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie :mrgreen:

 

[ Dodano: 2009-11-18, 23:38 ]

Dziś dotarły do mnie czujniki Valeo. Czas na weekendzie zabrać się do pracy ;-) Dam znać z efektów.

 

[ Dodano: 2009-11-23, 00:13 ]

I czujniki zamontowane po wielkich bojach ;-) Jutro zamieszczę fotki z pracy i widocznego efektu. Jeszcze raz - wielkie dzięki Panowie za sugestie i pomoc.

 

Mam przy okazji czujników jeden problem - musiałem odłączyć akumulator przez podłączeniem centralki od czujników (tak mówiła instrukcja). Zrobiłem tak, ale teraz moje radio jest zakodowane. Kodu niestety nie mam :-( Może mi ktoś pomóc w tym temacie? W załączeniu naklejka z radyjka.

 

code.jpg

 

[ Dodano: 2009-11-23, 15:39 ]

Odnośnie kodu radyjka - problem został rozwiązany :P

 

[ Dodano: 2009-11-23, 22:24 ]

Tak jak obiecałem - poniżej etapy montowania czujników. Sorki za jakość, ale pierwsze cztery robione telefonem ;-)

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

 

Efekt jest dla mnie bardzo zadowalający - super spasowane i zaskakująco dokładne działanie :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj zamontowałem czujniki w sedanie MII. Jutro postaram sie zamiescic fotki. Udało mi się znaleźć całkiem fajną drogę od czujników do wnętrza bagażnika.. a konkretnie przez otwór przez który biegnie zasilanie do oświetlenia tablicy. nic nie trzeba dziurawić, nic rozszczelniać i wszystko się mieści:)

 

Samochód troche brudny.. w końcu mamy zimę;P

 

a1d547fe0bec2ca2med.jpg

 

a1c68366f166a5aemed.jpg

 

 

Nie demonotowałem zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeżeli ktoś ma megane classic (moja 2000r) to nie polecam byle jakich czujników. Dziś zamocowałem na czarnej plastikowej osłonie na zderzaku czujniki i są pod nie odpowiednim kontem, tzn nie widza przedmiotów większych jak 30-40 cm. Zalecany rozstaw nie większy jak 40 cm a tablica ma blisko 60 cm co uniemożliwia montaż pomiędzy tablica, natomiast wysokość nie mniejsza niż 50cm również uniemożliwia montaż gdyż w zderzaku jest strefa pochłaniania energii na mniejszej wysokości. Jak ktoś chce zdjęcie jak nie należy tego wykonywać to proszę o cynk:) ogólnie jestem zadowolony bo działa, ale środkowe czujniki nie widzą za bardzo w dołu:)

 

Sorki za pisownie, ale człowiek się tak cieszył ze udało się montaż :) ze na jednym piwko się nie skończyło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rufioex, przed naciśnięciem "wyślij" przeczytaj co napisałeś i popraw. Fajnie by było, gdyby to było zrozumiałe.

Jak ktoś chce zięcie

No "zięcie" fajny nabytek, może bym chciał lecz mam 2 synów, to raczej synowe mi się przytrafią nie zięcie :) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misha, Wizualnie ładnie wyszło. Tylko szczerze przyznam, że troszkę daleko od siebie środkowe czujniki. Oby nie było między nimi "martwego pola". Co do zdejmowania zderzaka - w sedanie jest znacznie bardziej komfortowo, bo i miejsca jest więcej niż w grandtourze. No ale ważne, że zrobione i działa ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem szczerze że sprawdzałem każdy czujnik z osobna i wszystkie razem i nie było martwego pola w instrukcji było napisane że między czujnikami max 60cm i właśnie taka odległość zrobiłem pomiędzy środkowymi. Wiadomo ze jak będzie idealnie na środku przedmiot, o czerokości np 2cm i w bardzo małej odległości to go nie zauważy.. ale z odległości powyżej 30cm widzi wszystko ładnie:) Od siebie dodam że myślałem że to będzie głównie ozdoba i troche pic na wode.. a już w ciągu tygodnia przydały się 2 razy;) Raz jak cofałem na pamięć na parkingu i ktoś na środku usypał wielką góre lodu ze śniegiem.. na szczescie czujniki ładnie zareagowały i udało się ominąć górę, a drugi raz na parkingu pod galerią ściana była pod kątem a myślałem że jest dokładnie prostopadła do samochodu (a że była biała to mnie zmyliła:D). Ogólnie jestem na tak:) Dodam jeszcze ze czujniki nie zwalniają z czujności mimo że nazwa brzmi podobnie;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli po zamontowaniu w zderzaku, oś czujników będzie poziomo, ta żaden zestaw nie będzie łapał asfaltu. Mój zestaw noname za 80zł spisuje się wyśmienicie. Poszukaj czegoś ze skośnymi podkładkami pod czujniki, to znacznie ułatwia poprawny montaż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!