Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Łożysko czy klocki - huczy przy większych pr


Rekomendowane odpowiedzi

Mojego Scenica znowu coś boli (coś pechowy chyba ten mój egzemplarz) przy wyjeździe na święta "coś" zaczęło mi huczeć przy lewym kole. Po lekturze forum i pytaniach wśród znajomych obstawiam dwie możliwości

1. Łożysko (tylko nie wiem które)

2. Klocki, które mogły się skończyć

Objawy są następujące - po przekroczeniu ok 40-50 km/h pojawia się wyraźne huczenie z lewego przedniego koła, które nasila wraz ze wzrostem prędkości, apogeum przy ok 80 km/h a tak już ok 100km/h mniej jest to słychać.

Co koledzy by obstawiali, bo znowu przyjdzie mi to pewnie robić w Wawie a tu z tego co zauważyłem lubią niestety "przycinać" na kosztach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem takie huczenie... obserwacje moje były identyczne z Twoimi... słyszałem, że to lewy przód huczy przy takich prędkościach jak opisujesz... okazało się, że padły tylne łożyska... niestety tylne łożyska są razem z tylnymi tarczami, oddzielnie ich w zasadzie nie kupisz... ale mnie się udało dostać same łożyska... 5,5 tys. km już najechały zobaczymy ile jeszcze dadzą radę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Łożyska już zamówione, w sumie doszedłem do wniosku, że wymienię również tarcze i hamulce (na przeglądzie zasugerowano mi ostatnio że się już kończą). Po lekturze tematów związanych z ich doborem zdecydowałem się na tarcze Brembo i klocki TRW, tylko chcę się upewnić co do tarczy, a dokładnie ilości śrub mocujących - kupiłem takie jak poniżej, mam nadzieję że będą pasowały (1,9dCi 2001).

reno.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam problem z moją Renią. Przy jeździe przy małych prędkościach dochodzi dźwięk cyklicznego "szurania", niestety nie potrafię ocenić z którego to koła. Przy zwiększaniu prędkości bądź hamowaniu dźwięk nasila się. Klocki z przodu i szczęki z tyłu były niedawno sprawdzane i są jeszcze dobrze. Co to może być według was:

- skrzywione tarcze hamulcowe bądź bębny

-zużyte łożysko

- wilgoć bądź zabrudzone hamulce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

niestety tylne łożyska są razem z tylnymi tarczami, oddzielnie ich w zasadzie nie kupisz...

Witam serdecznie :unsure: Przepraszam na wstępie, za odkop :P

Mam takowy dylemat: scenic I ph II 1,9 dci, padło tylne łożysko (heble tarczowe). Jak to w końcu jest? Da się bezproblemowo wymienić samo łożysko, czy całe tarcze? W miejscowym sklepie mają w ofercie zarówno same łożyska jak i kompletne tarcze. Jeśli chodzi o wsadzenie łożyska w tarcze, to da rade zrobić to np. na imadle? :D

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o wsadzenie łożyska w tarcze, to da rade zrobić to np. na imadle?

Wszystko się da, nawet młotkiem, tylko nie wiadomo po jakim czasie łożysko się rozsypie. Najlepiej jednak nabić łożysko na prasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, wiem że post trochę stary ale lepiej dopisać kilka zdań niż zakładać nowy.

Otóż mam problem ze swoim Scenic'iem II 1.9 dCi. Jakiś czas temu zaczęło mi szumieć huczeć w tylnym lewym (tak mi się wydawało) kole. Stwierdziłem, że to łożysko i je wymieniłem. Ale niestety dalej huczało i teraz się to nasila. Dzisiaj podniosłem go żeby stwierdzić czy to czasami nie prawe. Ale... co się okazało... bardzo ciężko kręciło mi się kołem prawym tylnym. Hamulec oczywiście zwolniony i mimo to bardzo ciężko się kręciło. Po prostu wyraźnie było czuć, że hamulce do końca nie odpuściły. Z lewy było podobnie chociaż już lżej się kręciło. Ale ani jedno ani drugie nie kręciło się swobodnie. Czy huczenie może być spowodowane tym, że hamulce do końca nie odpuszczają? Czy może one odpuszczają w pełni dopiero jak się ruszy pojazdem? Jeżeli to hamulce to czym może być spowodowane to, że nie odpuszczają?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie będzie jutro robione. Dzisiaj mechanik zajrzał i odrazu stwierdził że tarcza prawa to szmelc a kolca już praktycznie nie ma. Samo koło obraca się ciężko (prawe) ponieważ zacisk już nie odpuszcza tak jak powinien. Czy to możliwe, że huczenie było od nieodpuszczającego zacisku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienione tarcze i klocki. Oczywiście tarcze w zestawie z łożyskami. Huczenie ustało. Teraz tak patrze i widzę, że klocek nie dolega w całości do tarczy tylko jakby pod delikatnym kątem. Czy to normalne? Czy klocki muszą się ułożyć do tarcz? Mechanika nie podejrzewam o błąd i przegapienie czegoś bo jestem co do niego 1000 % pewien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!