Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

trzepanie kierownicy przy hamowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. niecały rok temu oddałem samochód do kompletnej wymiany hamulców. Temat głównie tyczy się tarcz. Otóż po wymianie na nowe było wszystko okej, lecz po 3 miesiącach tarcze się skrzywiły ( objawiało się to trzepaniem kierownicy przy hamowaniu ) , oddałem na gwarancje i mi je przetoczyli ( co się okazało z bardzo dobrym rezultatem) , lecz teraz zauważyłem, że znowu z nimi jest coś nie tak...

przy niższych prędkościach czuć takie lekkie szarpanie ( po naciśnięciu hamulca tak stopniowo raz mocniej raz lżej hamuje-szarpie , lecz już powyżej prędkości 90/100 zaczyna trzepać kierownicą jak tylko nacisnę lekko hamulec, że masakra...

Moje pytanie brzmi : czy jest jeszcze coś w układzie kierowniczym lub zawieszenia odpowiedzialne za takie coś ? bo chcę się upewnić czy znowu pojechać do tego warsztatu i nawtykać im h..ów że mi taki szmelc wsadzili :/ .

z góry dziękuję za odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to występuje tylko przy hamowaniu,to tylko tarcze,jak piszesz muszą być złej jakości skoro po trzech miesiącach się pokrzywiły,a przetoczenie to krótkotrwały efekt. Skoro materiał raz już się odkształcił to odkształcał się będzie,tym bardziej że tarcze są narażone na duże skoki temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przetoczenie to krótkotrwały efekt

Nie zgodzę się, w Scenicu już dawno* temu miałem przetoczone tarcze (były skrzywione) i do tej pory problem nie wrócił.

 

*-dwa lub trzy lata, auto codziennie eksploatowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy czy jak były tarcze założone nowe to nie zostały na "dzień dobry" rozhartowane zanim się ułożyły i dotarły wraz z klockami. Bo mogło być tak, że kolega na bardzo nagrzanych tarczach wjechał w wodę i efekt tego mamy podczas hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale oczywiste jest to że jak jadę i trzeba zacząć hamować a przede mną jest kałuża a z naprzeciwka auto to nie przefrunę przez tą kałużę, w skrzydła nie wyposażyłem jeszcze mojej meganki :) a tak na poważnie to wdg mnie jakby były porządne tarcze to tak by się nie działo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo zależy od firmy i procesu wytwarzania odlewu... Kwestai też jest wstępnego dotarcia jak kolega wyżej mówi. Ja bym już te tarcze wymienił,jak się zwichrowały po trzech miechach to chyba nie jest nic dobrego.

meganecoupe02, Jak przetoczyłeś dobrej firmy tarcze to oki,nie dyskutuje ;-)

Ale pisałem to ma przykładzie kolegi,ze w jego przypadku to może nie pomóc na dłuższą mete.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no w sumie ja nic do tego nie miałem bo to warsztat mi robił reklamacje na swoją rękę. przetoczyli i myśleli że będzie ok, no i w sumie było to się cieszyłem że jest wszystko ok, no ale znowu.. ale tym razem będę żądał wymiany na nowe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02, Jak przetoczyłeś dobrej firmy tarcze to oki,nie dyskutuje

nie no spoko, tarcze oryginały jeszcze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w przetaczanie bym się nie bawił, a na miejscu marcinsid88, nie zgodził bym sie na żadne przetaczanie już za pierwszym razem ! Od razu nowe montować i kropka. Reklamacja to reklamacja.

Tarcze za 210 zeta ( za kpl) są , myślę , ze średniej półki. Mi się kiedyś udało spalić tarcze Lucas-s na odcinku 5-6 km. :) Ale to była jazda na krawędzi. Przy normalnym użytkowaniu żadne tarcze po 3 miechach nie powinny się rozhartować. Nawet 4MAX-y takich cyrków nie robią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!