Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zablokowana klamka zewnętrzna


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli chodzi Ci o ten czarny element wewnętrzny, to z prawej strony ma nr 8200028464 z lewej 8200028463(mam egzemplarz od SCENICA z rocznika 2005), ale na pewno są też inne nr części pasujące do tego elementu - jak to w renówkach. Ja kupowałem na allegro i z tego co sprawdzałem wszystkie od megane II i scenica II są takie same bez względu na to czy jest z "hand free" czy bez.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludziska... a czy jest jakiś katalog tych części, żeby nie pytać za każdym razem na forum?

Bo na stronie renault wszystko fajnie, że można sobie sprawdzić ceny, tylko szkoda, że trzeba znać nr części :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

witam, jestem nowy na forum więc na początku witam wszystkich.

Mam problem z zablokowanymi drzwiami kierowcy. Po otwarciu drzwi z pilota czy też HF drzwi kierowcy są zablokowane. Muszę je otwierać od środka, nie dzieje się to za każdym razem ale w większości tak bywa. Siedziałem dzisiaj troche przy tych drzwiach i zauważyłem że jak drzwi są zablokowane to wystarczy że lekko pociągnę wewnętrzną klamkę i słychać delikatne kliknięcie w drzwiach i wtedy mogę otworzyć auto od zewnątrz. Czy w takiej sytuacji jeżeli wymienię klamkę na nową będzie wszystko ok?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam zacięła mi się klamka udało mi się wyjąć bębenek i zewnętrzną część tzn uszczelki i tą cześć którą się pociąga. Nic nie ułamane sprawne. Wewnątrz została ta kaseta która jest uszkodzona ponieważ nie odbija element który pociąga klamka. Czy jeśli chcę to naprawić potrzebuje nową kasetę a zewnętrzna zostanie stara i będzie pasowała bo w ASO wewnętrzna cześć kosztuje 84 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co wydawać 84zł jak można to samemu naprawić jak ktoś ma trochę smykałki do dłubania, krzycho123 dodał zdjęcie gdzie trzeba nawiercić i później tylko wybić ten sworzeń przeszlifować, nasmarować, składamy i cieszymy się poprawnie odbijającąklamką. Nie dalej jak w sobote sam to robiłęm od strony pasażera a w zeszłym roku od strony kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niby masz racje w sumie zostaje tylko Twoja praca ale ja nie chcę potem już drugi raz tego rozbierać a będę miał nową na następne 10 lat. Gdyby to było 200-300 zł za duperel to już dużo a tak nie uszkodzi to mojego portfela :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 4 lata później...
Dnia 22.01.2011 o 22:28, mireczek01 napisał:

Zaufaj mi są tylko dwie możliwości naprawy zablokowanej klamki: 1 – wymiana na nową część wewnętrzną (bez uchwytu) 2. Regeneracja klamki. Pierwsza możliwość pewnie nie wchodzi w rachubę . Po zdjęciu klamki nic nie daje smarowanie, „psikanie” ani nawet moczenie całej klamki w oleju itp. „eliksirach” – przechodziłem to wszystko w praktyce. Właśnie wróciłem z garażu gdzie regenerowałem już drugą klamkę w życiu, więc piszę z własnego doświadczenia. Niestety po wyjęciu klamki nie da się jej rozłożyć – oczywiście rozłożyć ten element, dokładnie sworzeń, który zardzewiał. Dlatego spotkałem się już na tym forum z opinią, że nie da sie rozebrać uszkodzonego elementu:

http://megane.com.pl/viewtopic.php?p=29457...ighlight=#29457

Też kupiłem na allegro nową, ale okazała się tak samo była zepsuta jak moja. Dlatego jak już miałem dwie postanowiłem, że coś wymyślę i wymyśliłem naprawę, wprawdzie chałupniczą, ale gwarantuję skuteczną. Problem jest w tym, że sworzeń, który rdzewieje i blokuje klamkę jest tak zabezpieczony, że nie można się do niego dostać i wybić na zewnątrz. Dlatego trzeba zrobić mały otwór wiertłem o średnicy ok. 6-8mm tak jak na zdjęciach:

20180918_213529.thumb.jpg.7b62fb4eed3723af3277c2d605792631.jpg

i bliżej

20180918_213546.thumb.jpg.532674039a73ce088b69b57348ab5a13.jpg

Następnie koniecznie trzeba wyjąc zabezpieczenie „bębenka” zamka. Trzeba delikatnie odgiąć plastik w tym miejscu gdzie pokazuje biała strzałka i wyciągnąć. U mnie niestety ułamał się kawałek zabezpieczenie (w miejscu gdzie jest czerwona strzałka) podczas wkładania (niedokładnie spasowałem zabezpieczenie z otworem).

20180918_213618.thumb.jpg.ceb7b846e1589c0df9142d74c8517a67.jpg

Po wywierceniu otworu pojawi nam się końcówka sworznia, którą jakimś cienkim i wytrzymałym długim prętem wybija się aż wypadnie (to jest ta najgorsza część roboty). Następnie wyciągamy biały element i sworzeń, czyścimy papierem ściernym, smarujemy i składamy z powrotem. Za drugim razem zajęło mi to niecałe 20minut, nie licząc demontażu klamki.

 

Umieściłem na nowo zdjęcia.

 

Jaki smar najlepiej użyć i jakiej gardacji powinien być papier ścierny? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze, to smar taki jaki Ci podejdzie pod rękę. Jest to taki element, że po prostu aby się obracał trzeba go czymś nasmarować. Jeżeli potrzebujesz konkretów to nasmaruj smarem łożyskowym ŁT43. Co do papieru to zależy od wżerów jakie spowodowała korozja. Myślę, że około 200-250 wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam czy ma ktoś może zdjęcie,sposób na założenie tej ferelnej linki na ten plastikowy bębenek,od zewnątrz patrzyć na ten otwór nie da rady,czy zakładaliście od srodka,jak on powinien być wciśnięty,nie przyjrzałem się jak zdejmowałem i teraz wychodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, fiedius napisał:

x

Prawe drzwi - podnosimy linkę w pancerzu do góry, wkładamy wałek na swoje miejsce  i przesuwamy w lewą stronę ( wałek połową zabezpieczony), po czym obniżamy pancerz do dołu wkładając przelotkę w wycięcie w korpusie podstawy klamki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!