Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Hałas z silnika (przód pasażer) do 2200 obr/


bobpoz

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy, w dniu dzisiejszym jadąc autkiem, podczas przyśpieszania obroty rozkęciłem do 4 tyś. w efekcie zaczeło mi coś stukać (klekotać) w silniku na niskich obrotach (od jałowych do maks 2200 obr/min), oraz sam silnik zaczoł mocniej wibrować.

Hałas pojawia się niezależnie czy silnik pracuje na luzie, czy w trakcie jazdy.

Spotkał się już ktoś z takim przypadkiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja, hałasy znikają przy niższych obrotach (1600 - 1800), bylem właśnie w stacji obsługi CARMEN w Poznaniu, mechanik stwierdził hałas w okolicach rozrządu w górnej części silnika. Auto pilnie muszę odstawić do dobrego mechanika od diesli, polecicie kogoś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak słychać na wolnych obrotach to będzie to koło pasowe alternatora. Padło mi kiedyś w Punto JTD też dałem mu w czajnik na dłuższym dystansie no i koło padło :-/ A napinacz paska wielorowkowego nie wymieniałeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa wyjaśniona, winny hałasowi był niestety napinacz paska rozrządu.

Mechanik stwierdził, że bardzo prawdopodobną przyczyną był wadliwy montaż (element napinacza nie był prawidłowo osadzony na zamku), na szczęście pasek nie przeskoczył. Auto jest uruchomione, nie wiem czy nie jestem przewrażliwiony ale jakieś delikatne szmerki słychać nadal z okolic rozrządu.

Teraz coś muszę zrobić z poprzednim warsztatem gdzie 9 tyś km wymieniałem kompletny rozrząd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Widzę że temat stary już trochę ale może ktoscoś może pomoc. Podobnie jak w tym rzypadku wymieniłem rozrząd napinacze i pompe tydzień temu (ten sam mechanik co zeawsze trzeci rozrząd w trzecim aucie) zrobiłem ponad 600 km i tu nagle coś wali z okolic rozrządu (chałas jakby zawór czy panewka cóś), wymienioony był tez alternator było wiec podejżenie na alternator, dzisiaj zwaliłem pasek klinowy czyli sam silnik chodził (bez alternatora i napinacza) i niestety chałas ten sam, mechanik przez telefon mówi że nie możliwe zeby to był rozrząd że by od razu było cożś nie tak. Mowi że w tych silnikach tłok lubi się poluzować... i to na pewno jest to. pomóżcie jak gadać z tym gościem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!