Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam taki problem. Przy temperaturze około 10 stopni na zewnątrz i wolniejszej jeździe po mieście (czyt. zaliczenie dwóch postojów na światłach) temperatura silnika wzrasta ponad połowę skali i doprowadza to do załaczenia wentylatora. Czy ktoś z forumowiczów może podpowiedzieć jaka jest tego przyczyna. Dodam ze przy wyzszej temperaturze silnik nie pracuje tak idealnie, jego obroty czasami spadaj trochę poniżej normalnych wartości.

 

silnik o jakim pisze do 1.6 16V

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy temperaturze około 10 stopni na zewnątrz i wolniejszej jeździe po mieście (czyt. zaliczenie dwóch postojów na światłach) temperatura silnika wzrasta ponad połowę skali i doprowadza to do załaczenia wentylatora.
No i dobrze przecież to normalny objaw :mrgreen: Silnik nagrzewa się do temperatury roboczej , tak ma być :-D Ja mam tak samo w scenicu. Pamiętaj że to benzyniak nie diesel.
Dodam ze przy wyzszej temperaturze silnik nie pracuje tak idealnie, jego obroty czasami spadaj trochę poniżej normalnych wartości.
Ale spadaja po załączeniu się wentylatora , czy bez różnicy czy chodzi wentylator czy nie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po załączeniu wentylator spadają oboroty i silnik pracuje nierówno

 

teraz przy temp 5 stopni i jednym skrzyżowaniu ze swiatłami i jezdzie około 50km/h przez jakies 5 minut silnik złapał temperatura ponad 'stan' i wg mnie mało brakowało do załczenia wentylatora. dodam ze cieżko pali na ciepłym..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ilość płynu chłodniczego.

cieżko pali na ciepłym

Wyczyść czujnik położenia wału.

 

BTW

Wyczyść klawiaturę, bo zacina Ci się prawy Alt, piszemy stosując pl-literki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że termostat nie otwiera się całkowicie. Wcześniej nie było takich objawów?

Co się dzieje jak normalnie jedziesz? Waha się wskazówka temperatury?

Od kiedy masz to auto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 lata będzie

od poczatku jak kupiłem tak było

ale jakoś jeździło sie a teraz zaczęło wkurzać i moze problem nasilił się

 

jak jade w trasie to normalnie, temperatura tak prawie w połowie wskaźnika ale gdy jest ciepło i jak wjeżdzam do miasta i stoja na czerwonym to od razu wzrasta, dwie zmiany swiateł i juz wentylator włącza się. silnik zaczyna nierowno pracować tzn obroty spadaja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, tak jak napisałem wcześniej, termostat. Ale równie dobrze może trzeba przepłukać układ chłodzenia, spróbować umyć chłodnicę z zewnątrz.

Znajdź na forum table temp/rezystancja czujnika temperatury, może on coś szwankuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik jest za termostatem, patrząc od przodu. Zalałeś nowym płynem, ale czy wcześniej układ został przepłukany. Autko już swoje pewnie przegoniło, więc pewnie trochę śmieci się tam zebrało. Na pewno nie wszystko spłynęło przy spuszczaniu starego płynu.

Trzeba było nalać wody, przegotowanej i odstanej, zagrzać do włączenia wentylatora i spuścić. Zdziwisz się jaki żur wypłynie.

Z tym, że zacznij od sprawdzenia czujnika temp. i termostatu. To najmniej roboty.

Jeszcze jedna sprawa jak wymieniłeś płyn to odpowietrzyłeś układ? Podobne objawy są jak układ jest nieprawidłowo odpowietrzony.

Czyli najpierw odpowietrzasz układ, a potem grzebiesz dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zostało odpowietrzone

pewny jesteś ? ja sam sobie do końca nie wierze :mrgreen: a co dopiero mechanikowi :-D

odpowietrzyć układ to 5 min. roboty ja bym także zrobił tak jak Ci radzi P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak ale auto łapie temperature raczej normalnie, w kabinie jest ciepło, płynu chłodniczego nie ubywa także myślę ze jest to wszystko odpowietrzone

 

po wymianie rozrządu w aucie rownież był zmieniany płyn chłodniczy (u innego mechanika) i to samo działo sie z tym szybki grzaniem i załączaniem wentylator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!