Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Przegląd 1.5dci po 30tyś km


pawel1611

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

Przeszukałem forum i nie znalazłem konkretnego uporządkowanego wątku w tym temacie dla dci. Po 30 tyś w 1.5 dci 105KM przewidziana jest wymiana: oleju, filtra oleju, filtra kabinowego a jako że jeżdzę głównie w ruchu miejskim/podmiejskim planuje dodatkowo wymienić filt powietrza i filtr oleju napędowego - poprawcie mnie jeżeli przesadzam <szukaj> Moje pytania:

1. czy nie ma przeciwskazań abym im dostarczył na przegląd te rzeczy zakupione we własnym zakresie? czy będą ode mnie oczekiwać jakichś dodatkowych dokumentów - np. faktur?

3. gdzie kupić te filtry aby dokładnie pasowały? szczególnie problem mam z filtrem ON

4. na koniec pytanie z innej beczki. mam przejechane 26500km ale w kolejnej pozycji licznika pokazuje mi że do przeglądu pozostało 1700km lub 8 miesięcy co łącznie nie daje sumy 30tyś km. Które wskazanie jest dla mnie obowiązujące?

 

Z góry dzięki za pomoc.

Pozdrawiam Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Problemów z własnymi częściami nie powinno być żadnych. Nie potrzeba również faktur, jednak, jak nie kupisz części odpowiedniej jakości i coś się stanie w silniku, to później serwis może powiedzieć, że dałeś kiepskie części i to ich wina.

Więc jak już kupujesz części, kup dobrej jakości, a faktury zostaw w domu, żebyś później miał podkładkę.

2. Dobry sklep motoryzacyjny, dojdą po VIN, przynajmniej powinni.

3. W Renault, komputer pokazuje przebieg i to ile km zostało do przeglądu, najlepiej przestrzegać tego co pokazuje komputer, czyli w tym przypadku 1700 km, bo on sam sobie przelicza, bierze pod uwagę obciążenie silnika itp.

 

P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziwna sprawa z tym przeglądem po 30 tys.

Bo takie samo auto , tylko z tym samym silnikiem , tylko o mocy 85 KM ma przegląd co 20 tys km.

Sprawdź, czy aby na pewno masz przeglądy co 30 tys.

Takie odstępy pomiędzy przeglądami były w meganach 2 dci 1,5 , z początku produkcji, chyba od roku 2006-2007 zostały w nich obniżone przebiegi pomiędzy przeglądami do 20 tys km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i się do tego zastosowałem <szukaj> w 1.6 16V też jest przegląd co 30tyś/2 lata, ja po roku i 15 tyś. wymieniłem tylko olej, a teraz jestem już po "normalnym" przeglądzie po 30 tyś. dokładnie miałem 27 tyś. ale mijały dwa lata i komputer pokładowy już na czerwono mnie informował "wykonaj przegląd" i świeciła się kontrolka serwisowa - (w instrukcji jest wszystko dobrze opisane - wolny wybór) <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym z kupowaniem części samemu uważał, chyba że masz możliwość zwrotu, nie wiem jak to jest w III ale w II ja ostatnio wymieniałem świece żarowe i filtr paliwa, wszystko sprawdzone wg katalogu, mechanik tylko spojrzał na świece i mówi że niedobra, bo co z tego że wg katalogu jak o mm za gruba końcówka a filtr paliwa to nawet w serwisie nie mają pewności jak nie sprawdzą pod maską. Dobrze że mam znajomy sklep i mogłem oddać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja z powodzeniem jeździłem na przeglądy gwarancyjne ze swoim olejem ELF .

Nie było z tym najmniejszego problemu.

Olej kupiony w sklepie jest ponad 2 razy tańszy niż ten kupiony w serwisie , ponad 100 zł można zaoszczędzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oszczędność zawsze się znajdzie...

Hurtownia z częściami naprawdę tanimi jest na ulicy płowieckiej w Warszawie (dla tych co mają po drodze lub w okolicy). Zaopatrywałam tam kiedyś swoją megankę. Polecam

 

Moje pytanie mocno w temacie:

Ile kosztuje (około) przegląd silnika 1.4 Tce po 30 000 km?

Czy jest sens wymiany oleju po 10 000 km i ile mniej więcej ta przyjemność kosztuje?

Nie chce mi się dzwonić do serwisu - chyba poznają mnie tam już po głosie.

<szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wszystkie porady. W 105KM wersji 1.5dci przegląd jest przewidziany co 30tyś. Oczywiscie olej zmieniłem po 15tyś km. Filtry znalazłem tu: http://www.filtry-purflux.pl/ - bardzo fachowa i pomocna obsługa.

 

Z dobraniem prawidowego filtra ON jest duży problem. Zastanawiam się dalej czy filtr teraz zmienić? Renault przewiduje wymianę filtra ON co 60tyś km w moim modelu więc nie do końca jestem przekonany aby wydawać dodatkowo na sam filtr ponad 200zł. Nie chciałbym popadać w paranoję <szukaj> Co sądzicie o tym?

 

[ Dodano: 2011-02-26, 20:43 ]

Znalazłem odpowiedź na pytanie dlaczego przegląd mam wykonać przed upływem 30 tys km. Jest to funkcja OCS (oil control system). Szczegóły znajdziecie na stronie 8 ksiażki gwarancyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje pytanie mocno w temacie:

Ile kosztuje (około) przegląd silnika 1.4 Tce po 30 000 km?

Czy jest sens wymiany oleju po 10 000 km i ile mniej więcej ta przyjemność kosztuje?

Nie chce mi się dzwonić do serwisu - chyba poznają mnie tam już po głosie.

<szukaj>

 

Mi powiedzieli 880 PLN (Kraków)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się dalej czy filtr teraz zmienić? Renault przewiduje wymianę filtra ON co 60tyś km w moim modelu więc nie do końca jestem przekonany aby wydawać dodatkowo na sam filtr ponad 200zł.
filtr zmieniaj i się nie zastanawiaj nawet. jaki typ filtra masz?? PP 980/7 czy PP 980/6 wg filtrona??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się dalej czy filtr teraz zmienić? Renault przewiduje wymianę filtra ON co 60tyś km w moim modelu więc nie do końca jestem przekonany aby wydawać dodatkowo na sam filtr ponad 200zł.
filtr zmieniaj i się nie zastanawiaj nawet. jaki typ filtra masz?? PP 980/7 czy PP 980/6 wg filtrona??

 

Po pierwsze: jest duży problem ze znalezieniem filtra ON do Megane 3 1.5dci 105KM bez FAP silnik K9K G8. Ani Fitlron ani Purflux nie mają takiego w katalogach. Pozostaje pewnie tylko serwis.

 

Po drugie: Ponawiam pytanie: w jakim celu wymieniać skoro producent rekomenduje co 60tyś. Jaki by miał cel w ograniczaniu częstotliwości wymian? Przecież każda wymiana to dla niego biznes. Czy nie popadamy w skrajność wymieniając filtry za często?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!