Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane RS 250 - kupno


lingerine

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was,

Przymierzam się do zakupu jednego z topowych hot hatchy. Na oku mam przede wszystkim Renault Megane RS. (Pozostałe modele to VW Golf GTI /R oraz Seat Leon Cupra R i VW Scirocco- pseudo hatche)

Przybliżcie mi proszę najważniejsze cechy (wady i zalety) Renault Megane RS 250. Takie jak cena, spadek wartości, wyposażenie, cena (to akurat znam), eksploatacja oraz inne o których warto wspomnieć <szukaj>

Pozdrawiam Was serdecznie,

Jarek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm... wg moich badań rynku Megane RS to najtańszy koszt KM <szukaj> Renault daje rabaty (VW i Seat duzo mniejsze)... dlatego wartosc/cena jest bezkonkurencyjna w Renault.

Inne plusy jakie do tej pory spotkałem, to spore gifty na silniku często u Renault. I wg pomiarów użytkowników: dużo lepsze osiągi niż podaje producent.

W kwestii wyglądu się nie wypowiadam (ale i tak uważam, że Niemcy są daleko z tyłu, a scirocco to wogóle...)

 

Z minusów: VW pewnie będzie niebawem rozpracowany dokładnie przez tunerów. Renault niestety ma tą elektronikę trochę bardziej oporną. I modyfikacje są mniej popularne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeżeli chodzi o 'wykonanie' tego pojazdu? Spasowanie elementów, psujące się podzespoły, itp.?

Wygląd RSa jest oczywiście dość kontrowersyjny, ale mi akurat sam wygląd się podoba i nie jest on argumentem przeważającym.

Scirocco rzeczywiście jeszcze bardziej kontrowersyjne, robi wrażenie..

Przy aktualnym rabacie nowy RS to koło 95-97tys. zł. brutto.

Konkurencja nie zaoferuje takiej ceny niestety, może używany Golf R, ale takich na rynku nie ma za wiele.

RS nie przekonuje mnie jednak jakością wykonania, nawet przez oddział Renault Sport, bo jak już ktoś wspomniał to tylko zmieniony model Renault Megane, a nie tworzony od podstaw pojazd (patrz Golf R).

Są może na forum osoby używające RSa?

Może mogą coś powiedzieć o zauważonych przez siebie podczas eksploatacji ważnych cechach?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy porównywanie Megane RS i Golfa R ma sens - bo zasadniczą różnicą jest napęd - RS to FWD a R to 4x4 - więc zupełnie inne właściwości trakcyjne i prowadzenie.

 

Mnie się wygląd RS podoba - i tak jak ktoś napisał jest to najtańsze nowe auto z odejściem do setki ciut powyżej 6s <szukaj>

 

Co do spasowania elementów - mogę tylko się odnieść do MIII 2.0 TCE ktorą mam - nie jest złe, w środku nic nie dzwoni ani nie skrzypi <ok>

 

Co do awaryjności - to jeszcze chyba za wcześnie aby coś wiedzieć jak chodzi o RS - za nowe <ok> a na forum chyba jeszcze się nikt nie chwalił nowym RS :mrgreen: ale może się myle....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

jeżdziłem RS'em na jedzie próbnej i jeśli użytkujesz corse 1.0 to musisz uważać :P przesiadłem się z passata 2.0 tdi 140KM i po wciśnięciu gazu do dechy nie wiedziałem gdzie jestem :P... świetne auto w kwestii osiągów, wyglądu, wyposażenia (koniecznie zamów monitor osiągów czy jak to się tam nazywa)... we wrocławiu jeździ jedno szare i bardzo ładnie wygląda... trudno ocenić jak będzie na rynku wtórnym ale wydaje mi się że po 5-6 latach użytkowania pójdzie od ręki - młodzież lubi tą stylistykę i goni za osiągami - zresztą mój gt działa jak lep - ludzie podchodzą pytają co to za wersja ile ma koni i stwierdzają że świetnie wygląda... powodzenia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja mam RSa i jak ten post jest nadal aktualny to moge pomowic o wadach i zaletach tego samochodu.

 

Zacznijmy od wad :-D

 

-Kiepska trakcja na mokrej powierzchni

czesto mam tak, ze chcialbym z kims sie poscigac na swiatlach. Lubie po prostu sprawdzac swoje umiejetnosci i zazwyczaj konczy sie rozmowa o samochodach, lecz jak pada deszcz to po prostu nie mozna liczyc na jakakolwiek trakcje. Samochod ma bardzo duzy moment obrotowy i niestety jak jest mokro to kola boksuja.

 

-Zawieszenie jest dosyc twarde

ja mam wersje CUP, nie wiem jak jest z normalnym zawieszeniem, ale powiem ze jest dosyc sztywny. Mi to do konca nie przeszkadza, ale znam kazda dziure w okolicach Warszawy. Dla mnie nie ma problemu zwolnic na tych dziurach i jak narazie zawieszenie caly czas pracuje bardzo dobrze jednak wiem, ze niektorym to by przeszkadzalo.

 

-Kierownica wyrywa

Zaleta tego samochodu jest to, ze kierownica praktycznie nie skreca przy przyspieszaniu. Niestety ta wada nie dotyczy samego samochodu ale drog jakich mamy w Polsce. Przez koleiny, ktore sa "wyrobione" przez tiry ciezko sie przyspiesza jak sie daje pelen gaz.

 

-Drogie opony

Koszt opon zimowych kosztowalo mi ponad 4 banki. Jasne, mozna kupic tansze, ale jak sie ma samochod do polykania zakretow to bez sensu zakladac uzywki lub tania opone

 

-Spalanie powyzej 150km/h

Drogo to wychodzi, do 130km/h mniej wiecej (nie sprawdzalem dokladnie) spalanie jest kolosalne. W trase polecam jazde do 150, bo powyzej sie nie kalkuluje. Chociaz ostatnio jak jechalem 120 na tempomacie spalalem 6 litrow :-D)) (mowa o spalaniu moze sie wydac bez sensu dla niektorych, ale ja ten samochod uzywam na codzien i nie polykam nim duzo kilometrow, wiec mi to nie przeszkadza, ale moze koledze pomoze).

 

-Szeroko

Ten samochod jest szerszy niz sie wydaje. Jest szersze od Focus RS, ktory nie jest malym samochodem a to moze oznaczac problemy jest masz ciasny garaz a nawet w parkowaniu. Wczesniej mialem tez sportowy samochod, ktorym bez problemowo parkowalem a ten niestety ma mniejszy kat skrecenia (turning circle?) i trzeba sie przyzwyczaic do innych metod wjezdzania. Od razu dopisze, ze przez tylna szybe kompletnie nic nie widac ;) ale w standardzie sa czujniki parkowania z przodu i z tylu co o wiele ulatwiaja parkowanie.

 

-Wady z fabryki

Skrzynia troche zgrzyta i niestety slychac to na zewnatrz. Przy zmiany biegow i otwartym oknie jest wyrazny metalowy dzwiek przy wciskaniu sprzegla i zmiany biegow.

Xenony troszeczke podskakuja kiedy samochod nie stoi (nie wyobrazam, zeby ktos to sobie wypatrzyl podczas jazdy;)).

Silnik oddaje dziwny dzwieki (jakby pasek sie ocieral o cos).

W niektorych miejscach zlozenie tego samochodu nie jest doskonale (wieksze odstepy w jednym miejscu przy masce niz z drugiej strony).

 

Pojechalem do dilera i powiedzieli, ze tak jest niestety, ale to nie ma wplywu na jazde i ze Renault pracuje nad rozwiazaniem dzwieku silnika itd itd. To jest znany problem, ktory dotyczy praktycznie 80% wlascicieli tego modelu. A te informacje zdobylem z Brytyjskiej strony fanow.

 

 

 

Zalety

 

-Frajda z jazdy

Mialem szybsze samochody i najgorsze, ze nie mozna bylo wdepnac i uslyszec tak zwany cutoff przed zmiana biegow przy przyspieszaniu. Mozna korzystac w full mozliwosci tego samochodu i sprawdzac sie jako kierowca. Ja mam dosciadczenie juz w jezdzie na torach, bo jezdzilem sporo na Nurburgringu poprzednimi samochodami. Jest to trudny samochod do opanowania, latwo sie nim jezdzi, ale jesli sie chce nim jezdzic tak, zeby osiagnac to co moze robic... to trzeba wiedziec co sie robi. A gdy osiagniesz tego, to nikt Ci nie zwali banana z twarzy ;)

 

-Polykacz zakretow

Jesli Cie interesuja czasy pokonania torow to ten samochod jest lepszy od tych wszystkich samochodow jakich wymieniales w swoim op. Na torze jest szybszy od mocniejszego Golf R czy od Focusa RS, wiec jest czym zachwalac.

 

-Cena

Samochod jest najtanszy z konkurentow i czesto uznany za najlepszy z nich. Nie wliczam byka Focus RS 500, ktory jest fabryczna modyfikacja. Jednak wychodzi wersja 300 konna Meganki, ktory ma ten sam silnik i turbo tylko inny map z nowym zderzakiem dla wiekszej chlodnicy. Teorotycznie mozna to zrobic, bo juz Anglicy maja remap co podnosi moc do 300km i jest nawet test tego samochodu jak bije RSa na 1/4 mile.

 

-Spalanie

Mi komputer mowi, ze spalam srednio 12 litrow paliwa, ale tez lubie go cisnac miedzy swiatlami i czesto stoje w korkach, wiec moze byc mniejsze. W trasie osiagam srednia 6-8 litrow na tempomacie. Porownujac ten samochod do konkurencji to Megane ma najmniejsze spalanie.

 

-Siedzenia

O wiele lepiej sie w tym samochodzie siedzi niz w konkurencji. Bardzo mi sie podoba jak sie siedzi i czuje w tym samochodzie. Kierowca sie czuje pewnie a o to chodzi w samocodach sportowych. Dzieki precyzyjnej kierownicy jako kierowca jestem pewny kazdego ruchu nim.

 

Mam nadzieje, ze to Ci pomoglo w wyborze samochodu i innym jesli sie zastawniaja nad tym pieknym i fajnym autem.

 

Pozdrawiam!

Coś kolega nieuważnie przeczytał regulamin. Należy stosować pl-literki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co do tego dziwnego dźwieku z okolic rozrządu, to renault juz wypracowało rozwiązanie, jest na to ots. Wymieniają napinacz.

Samo auto jest super. Dostałem je od dealera na weekend i musze je mieć. Niestety dzięki wydarzeniom w Japonii, zamówienie Rs jest cieżkim zadaniem. Rabaty małe albo żadne, dostawy diabli wiedzą kiedy...słabo ogólnie.

Aha i cup wcale nie jest jakis twardy.

Pzdr

Luca

Edytowane przez glenn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!