Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z elektroniką, (central,wycieraczki


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu moje auto zaczeło wariować. Tz. ma własne humory. Raz działają wycieraczki, a raz nie. Bagażnik często się zacina( nie dam rady go aktualnie otworzyć)

A wczoraj w nocy przyszedł do mnie sąsiad że mam włączone światła, same się zapaliły. Czasem pojawi mi się na desce żółta poduszka pow. Nie wiem co się dzieje z tym samochodem.

Jakieś sugestie co się mogło popsuć??

Komputer coś wykryje?? Macie gdzieś do polecenia jakiegoś szpeca??(nie za drogiego) Może ktoś z forumowiczów ma kabelek i by mi sprawdził błędy(ostatnio krucho z kasą, także jakoś byśmy się dogadali)

 

 

Nom to czekam na jakieś info :P Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Miałem podobne problemy, więc się wypowiem.

 

Samozapalanie świateł - u mnie był taki sam problem, dwukrotnie światła same zapaliły się w nocy mimo, że auto było zamknięte (jeden sąsiad świadkiem) i rano auto zdechłe kompletnie... Zdarzało się to wtedy, gdy auto zostało zostawione z manetką przekręconą na pozycję świateł mijania, natomiast wszystko było OK, kiedy zostawić manetkę w pozycji "0". Czujnik światła raczej nie powinien tutaj odgrywać roli. Prawdopodobnie przyczyną jest wilgoć w układzie UCH. Jesteś w stanie na oko stwierdzić zdejmując pokrywę tego modułu i sprawdzając gniazdka/wtyczki, czy nie naleciało tam wody. Ja osobiście miałem tam jej sporo niestety układ musiałem wymienić, bo styki mi poprzepalało. Dodatkowo uszczelniłem pudełko silikonem i od tej pory jest gitara - w międzyczasie niejedna ulewa przeszła nad samochodem i nic złego się nie dzieje. Dla pewności jednak (lub z przyzwyczajenia) wyłączam zawsze manualnie światła.

 

W zasadzie problem czasem niedziałających wycieraczek i problemów z otwarciem bagażnika też bym podpiął pod UCH, ale mogą być też inne przyczyny. Możesz mieć uszkodzony przycisk otwierania bagażnika - tam też może nalecieć woda i zniszczyć kompletnie styk, który uruchamia otwarcie zamka klapy. Może przez to raz działać, a raz nie - ja przez jakiś czas musiałem więcej niż raz naciskać przycisk zanim klapa się otworzyła, a potem kompletnie już nie mogłem otworzyć bagażnika z zewnątrz. W moim przypadku wymiana przycisku i dodatkowe uszczelnienie silikonem pomogło i już kilka miesięcy mam od tego spokój.

 

A poduszka powietrzna to dosyć prosta sprawa. Jeśli masz pecha, to taśma zwijacza poduszki powietrznej w kierownicy się przetarła. Ale w większości przypadków kontrolka poduszki powietrznej oznacza, że trzeba przeczyścić styki pod fotelem pasażera. To dosyć popularny problem, poszukaj na forum ("Kontrolka Airbag + Service", czy coś w tym stylu). Tak czy owak, podpięcie pod komputer powinno dokładnie wskazać miejsce problemu :P

 

Pozdrawiam,

Jogurt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Zapomniałem dodać miałem problem z wodą( auto mi zalało po ulewie dokładnie lało się mi od strony pasażera spod deski w okolicach filtra kabinowego) Niby magik naprawił i wysuszył. Wtedy była dyskoteka ładna na desce

 

Zdaje mi się że problem z bagażnikiem i wycieraczkami mam jak popada. Nie jestem tego pewny bo nie zwracałem na to uwagi.

 

Gdzie znajduję się ten moduł UCH??

Dzisiaj przepatrzę te rzeczy. A później ewentualnie jakiś magik, chyba że macie jakiś kabelek do polecenia. Jaki by pasował do mojej megi(mile widziany link z allegro)??

 

Dzięki za wskazówki :P

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy jesteś z przodu auta i patrzysz z góry na silnik, pudełko z modułem UCH znajduje się w prawym górnym rogu, zaraz obok akumulatora. Z tego, co pamiętam, trzeba odkręcić pokrywę akumulatora, żeby móc zdjąć górną część obudowy UCH. Sprawdź szczelność tego pudełka (niby jest taka gąbko-uszczelka, ale ja akurat mam coś gdzieś wyłamane i woda dostawała się i tak, trzeba było dodatkowo strzelić silikonem). Ten moduł nie znosi wody, ale niestety znajduje się on w takim miejscu, że dość często kapie nań woda, więc to istotna sprawa, żeby obudowa była ok.

 

A co do kabli to nie mam zbyt dużego pojęcia na ich temat, ale jest odpowiedni dział na forum, zajrzyj do niego a na pewno sporo się dowiesz 8-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam serdecznie, jestem nowy na forum, szukam fachowej pomocy poniewaz nie mogę sobie poradzić z moim Reno megane 2003 1,4 16v juz w nowszej budzie. Mam problem z elektronika to juz drugi raz, kiedy wystapil u niej taki problem a mianowicie, dzisiaj rano po zapaleniu samochud nagle zaczal wariować wlaczyly sie wyczeraczki, kontrolki, drzwi ciągle sie zamykamy i otwieraly, nie moglem wlaczyc kierunkowskazów, a na końcu kiedy chcialem zgasić samochod przyciskiem, nie dalo sie , nie dzialal, odlaczylem akumlator silnik dalej chodzil, na koncu wpadlem na pomysl ze odlacze wtyczkę od alternatora i samochod zgasl, ale z tego co wiem to nie powinien zgasnac w ten sposób powinien chodzic bez ladowania... Nie wiem naprawdę juz co mam robić, co wymienic, jak go naprawić. Proszę was o jakieś wskazówki i chociaz drobna pomoc. Z góry dziekuje :)

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - ortografia. Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na koncu wpadlem na pomysl ze odlacze wtyczkę od alternatora i samochod zgasl, ale z tego co wiem to nie powinien zgasnac w ten sposób powinien chodzic bez ladowania

Może by chodził bez ładowania gdybyś wcześniej nie odłączył akumulatora. A tak nie miał skąd brać prądu na świece i zgasł.

Odnośnie problemu który opisałeś to zacząłbym od modułu UPC pod maską. Może ma zaśniedziałą płytę ze ścieżkami i takie numery wywija.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy jak odlaczylem wtyczkę od alternatora akumlator byl spowrotem podpięty, co mogę najpierw zrobić, doradzicie cos :)

 

Dodano: 03 sie 2015 - 20:40

Mam zacząć od modulu ?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nic takiego nie robilem wlasnie

 

Dodano: 03 sie 2015 - 22:05

Dziekuje wam za pomoc panowie, sproboje zacząć od tych dwóch rzeczy, a jeżeli nie to to macie jeszcze jakiś pomysl co moze byc przyczyna?

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na problem z modułem komfortu w kabinie lub modułem bezpieczników w komorze silnika. Trzeba oda wyjąć z auta i wysuszyć o ile się da. Następny problem jaki sobie zafundowałeś, to możliwość uszkodzenia elektroniki auta przy pracującym silniku i odłączonym akumulatorze. Nigdy tak się nie robi. Trzeba było zdusić silnik na biegu i hamulcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!