Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oświetlenia rejestracji na LED


Rekomendowane odpowiedzi

Muszę jednak przyznać panowie że wina nie leży w samych diodach itp. Megane ma cholernie kiepską instalacje elektryczną. W hyundaiu od roku nie przepaliła się żadna żarówka ani dioda ... Co w Megane było na porządku dziennym czyli wymiana żarówki w reflektorze z raz w miesiący i z jedna w tylnej lampie:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w scenikach też żarówki często się palą. IMHO to wina alternatora.

zauważyłem, że jak odpalam na wyłączonych żarówkach (w związku ze światłami do jazdy w dzień mam tryb AUTO), to czas działania żarówek znacznie się wydłużył. najczęściej przepalały się przy rozruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dokładnie, coś jest nie tak z alternatorem w renaultach, że przy rozruchu mocno skacze napięcie. Dlatego najlepiej odpalać silnik bez włączonych świateł mijania i postojowych diod i będą długo świeciły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkąd mam megankę to zawsze odpalam na wyłączniku w pozycji załączonej światła. I do tej pory żarówki H7 w przednich reflektorach wymieniałem 2 razy w ciągu 3 lat, raz żarówkę postojową przednią oraz 2 żarówki 21/5W od mijania i stopu w tylnich lampach. Wymieniłem także na diody oświetlenie tablicy rejestracyjnej, kupne wytrzymały około 3 miesięcy, potem złożyłem po 2 diody na 3V plus odpowiedni rezystor (sam dobierałem i zmontowałem w całość) i układ świeci już od 9 miesięcy i nic się nie dzieje z diodami. Przyczyna przepalania się oświetlenia diodowego jest zły dobór napięcia do obliczenia jaki powinien mieć wartość rezystor. I zamiast do obliczeń przyjąć 15V to "producenci" takiego oświetlenia przyjmują 12V. I przez to dobierany jest inny rezystor i przy wyższym napięciu niż 12V diody się przepalają z czasem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Opinia że H1 się przepalają od uruchamiania w pozycji załączone to raczej nie do końca prawda. W 1998 r. zaczęła się moja przygoda z samochodami wyposażonymi w żarówki H1 (Ford Fiesta w domu od nowości), tam nie dało się stacyjka wyłączać świateł, wiec siłą rzeczy odpalało się na wyłączonych i leciały zarówki. Później kolejno: Focus II (ten sam patent i przepala jak przepalał od 2006 r.), Scenic IIphII od 2007r. odpalanie na włączonych na stałe światłach (pozycja załączone na stałe) i spala mniej więcej raz na 3-5 miesięcy 1 żarówkę (w dwóch samochodach tak mam), Scenic IphII mialem go 3 lata i odpalany bez włączonych świateł, żarówki przepalał podobnie. Clio IIIphI analogicznie jak Scenic IIphII, Thalia IphII jak Scenic I. Wszystko samochody będące w mojej rodzince i H1 tak się zachowuje, podejrzewam że taki juz urok tych żarówek że lubia sobie paść. Wcześniej, i w międzyczasie miałem jeszcze samochody z żarówkami H4 (w tym Volvo w wersji skandynawskiej gdzie nie dało się wyłaczyc swiateł na 0 tylko ewentualnie do pozycyjnych) i az tak często się nie przepalały.

 

Jezeli post nie na miejscu to prosze go ewentualnie podrzucić do tematu przepalajacych sie żarówek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Mam pytanie odnosnie zarowek C5W podswietlenia tablicy- jakiej dlugosci sa te zaroweczki ? bede wdzieczny za pomoc, bo nigdzie nie moge znalezc informacji na ten temat.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a w zwykłych reflektorach macie żarówki ledowe czy zwykłe? bo mi facet od którego kupiłam samochód proponował wymianę żarówek na ledy,( oczywiście odpłatnie i to wcale nie tanio), ale nie wiedziałam co i jak więc odmówiłam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ciach

zauważyłem...może postaram się zakombinować z czymś takim: http://moto.allegro.pl/modul-3xled3528-bialy-cieply-0-3w-ip65-wodoszczeln-i2916500766.html

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

 

5.13 - cytowanie

Tomik

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jak wyciągnąć klosze od lamp na tablicy rejestracyjne? Dziś, lekko próbowałem nic na siłę, po prawej stronie widzę zaczep, wkładam śrubokręt i próbuję podważyć lekko,a ale klosz wysuwa się dosłownie na milimetr. Wokół kloszy mam gumę. Nie chce nic uszkodzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!