Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Byłem jakieś 3 tygodnie temu na tzw. serwisie klimatyzacji. Został wymieniony słynny czujnik, odgrzybianie, wymieniony filtr i oczywiście wymieniony czynnik chłodzący. Przy okazji robiony był też rozrząd i pasek PK. Od kilku dni po włączeniu AC słychać jakby dzwonienie, taki pusty metaliczny dźwięk. Słychać to zarówno podczas jazdy jak i na postoju. Gdy wyłączę AC to jest ok czyli wentylator odpada. Co to może być? Czyżby coś się poluzowało, jakaś rolka od PK lub pasek? A może pompa siada... ? Jeśli macie jakieś zdjęcia elementów to będę wdzięczny, bo autko mam pół roku i ciężko coś znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dźwięk może pochodzić od napinacza PK lub sprężarki klimatyzacji, a właściwie ze sprzęgła el-mag na sprężarce.

Oczywiście może to być nie trafiona diagnoza. :)

Poobserwuj, zobacz kiedy dźwięk się nasila, czy jego intensywność i/lub głośność rosną lub maleją. W jakich warunkach dźwięk jest słyszalny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi ci o warunki atmosferyczne? Jeśli tak to nie mają znaczenia. Nie ma też znaczenia obciązenie silnika. Czy na biegu czy na jałowym jest słyszalny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warunki atmosferyczne są nieistotne!

Lepiej powiedz czy słychać na postoju, po rozgrzaniu silnika, na zimnym, po gwałtownym dodaniu gazu itp. Z której strony to słychać? Czy przy wymianie rozrządu był wymieniany PK?

Przypominam, że nikt tu nie słyszy i nie widzi Twojego auta, a szklana kula to towar raczej niedostępny.

Podając kiedy i w jakich warunkach brzęczy, piszczy, stuka czy wyje i w jakich warunkach pozwoli na podanie jakiejś podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- słychać na postoju jak i podczas jazdy

- słychać na zimnym i na ciepłym silniku

- dodawanie gazu jakby delikatnie uspokajały dzwonienie, ale przy stałej prędkości słychać

- dźwięk jakby dobiegał z okolicy filtra kabinowego (pod schowkiem pasażera słychać wyraźniej)

- pasek PK był zmieniany, poza tym kompletny rozrząd

 

Wiem, że na odległość cięzko jest pomóc, ale może jakieś sugestie na co się nastawić? Może to bzdura jakaś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne dzwonienie i okazało się, że rurka klimatyzacji idąca do parownika delikatnie dotykała do karoserii gdzieś w okolicy gruszki do podpompowywania paliwa. W tym miejscu na rurkę nałożyłem rozcięty gruby gumowy wąż i już nie dzwoni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym proponował obejrzenie napędu PK. Ostatecznie zawsze możesz go spryskać delikatnie wodą, najlepiej z rozpylacza. Jak przestanie dzwonić będziesz wiedział ze to w tym miejscu.

Dzwonienie może też pochodzić od paska rozrządu.

To dzwonienie, to słychać tylko przy włączonej klimatyzacji?

Nie jest to przypadkiem taki dźwięk jakby coś płynęło w rurce? Takie bulgotanie, przelewania z jednoczesnym dźwiękiem przesypującego się piasku ? Tylko ten drugi dźwięk jest bardziej metaliczny?

Kurcze trudno mi to określić :)

Acha, czy jak wymieniali czynnik to dali marker?

 

Nie należy też wykluczyć, że przy wymianie rozrządu odciągali rurki od klimy i możliwe, że coś przygięli lub nie założyli z powrotem na wieszaki. Jak dzwonienie słychać po otwarciu maski spróbuj dociskać rurki i słuchaj czy nie przestanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że mam dzisiaj wolne, podjechałem do nich. Swoją drogą sympatycznie wzięli mnie poza kolejnością na komputer. Nic nie wykazał, a klimatyzacja nie działa, tzn. nie chłodzi. temperatura zapodana to 15 stopni a przy kratce zmierzone 25 :) Umówiłem się na czwartek na dokładne sprawdzenie, bo na szybko nie mieli pomysłu. Gość twierdzi, że brak chłodu + takie właśnie dzwonienie może objawiać brak czynnika! Jak to możliwe, miesiąc temu wszystko było robione!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego tak pytałem o ten dźwięk :)

Podpowiedz w warsztacie, żeby sprawdzili zaworki od napełniania. Przypuszczam, że się któryś zawiesił. Dziwne, że nie poświecili lampą UV to zajmuje parę minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!