Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zabrałem się za naprawę nawiewu (działa na wszystkich biegach na full).

Po wykręceniu akumulatora widzę że dwie wtyczki nie są połączone (nr 3 z opisu Van GORRE), obejrzałem je i wyglądały ok wiec je połączyłem.

Z myślą ze to było przyczyna mojego problemu, przekręcam kluczyk a pod maska coś zaczęło strzelać (patrząc z perspektywy kierowcy po lewej stronie)... wiec odłączyłem wtyczki i powróciło do normy... połączyłem znowu i znowu strzelało...

Tak wiec proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Moim zdaniem dostał się jakiś "paproch" do dmuchawy, lub masz opuszczone zbyt nisko skrzydełka wentylatora na osi silnika dmuchawy.Też miałem podobny przypadek w moim autku. Pomogło wyciągniecie dmuchawy lekkie przesunięcie plastykowych łopatek na osi silnika do góry i zabezpieczenie na przyszłość przed ponownym osunięciem ( wystarczy kapnąć kilka kropelek kleju w miejsce styku łopatek z osią silnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wymieniłem już po raz drugi tranzystory, znowu na MJ11015, poprzednią wymianę opisałem kilka postów wyżej. Tym razem dmuchawa działała około 4-5 sekund i tranzystory ponownie się spaliły i znowu działa na 6 biegu i włączonej klimatyzacji. Z tego co się dowiedziałem to te tranzystory jeśli się spalą to z powodu zwarcia. Wentylator działa na 6 biegu z klimą normalnie, bez problemu. Ale słyszałem, że jeśli wentylator dostanie luzu i jest minimalne bicie, to może pobierać nawet 2-3 krotnie więcej prądu i to też może być przyczyną palenia tranzystorów. Miał już Ktoś taki problem i go rozwiązał? A może zna się Ktoś na elektryce Megi i wie gdzie może być problem tak szybkiego palenia się tranzystorów, bo ta jazda nonstop na klimie muli jazdę i zwiększa koszt jazdy :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. u mnie tez tylko 4 chodzi. przeczytalem caly temat i szukalem najbardziej zdjec jak ta czesc wyglada. nie moge jej znalesc. odkrecilem oslone widze aku skrzynke z bezpiecznikami po lewej od aku a po prawej silnik od wycieraczek i nizej chyba tylna czesc nawiewu. gdzie jest ten element z tym bezpiecznikiem? musze caly silnik wyjac aby go odkrecic czy jest gdzies z brzegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Witam!

Jak mozń sie domyslec moj problem dotyczy nawiewu. Megane 2.0 benzyna z klimą. Nawiew chodzi tylko na szóstym biegu. Po kilkakrotnym przeczytaniu na tym forum tematów dotyczącyh nawiewu, zabrałem sie do pracy.

Wymieniłem tranzystory BDC66C w uw Ukladzie Darlinga ( tak to sie chyba nazywa) i niestety dalej to samo. Posprawdzałem złacza w kostkach znajdujące sie obok tego układu i wszystkie wyglądaja jak nowe. Profilaktycznie prysnalem w nie WD-40. Przeczyscilem tez styki bezpieczników znajdujacych sie przy akumulatorze. Dalej bez zmian. Ten uklad Darlingtona był mierzony przez elektronika juz po wymianie tranzystorów, no i wszystko jest z nim w porzadku.

Gdzie mozna jeszcze szukac przyczyny tej awarii?

Czy warunkiem sprawnego dzialania nawiewu musi byc napelniona klima?W tej chwili nie jest.

Gdzie znajduje sie jakis przekaznik lub bezpiecznik(chociaz bezpiecznik t nie bedzie , bo wtedy bie chodzilby na zadnym biegu)

Dzieki za wszelka pomoc.

 

Proszę, zapoznać się z regulaminem forum i zasadami pisowni postów na FORUM :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problem. Coś mi nawiew szwankuje. Kilka dni temu nagle przestał działać (na każdym biegu cisza) pomyślałem, że znowu tranzystory. Poczytałem ten wątek i doszedłęm do wniosku, że tranzystory są ok. Postanowiłem sprawdzić bezpieczniki przy aku. Wyjąłem jeden 40A wydał mi sie podejrzany, nie było widać, że jest przepalony, ale widac po nim, że już pare lat ma, więc postanowiłem wymienić. Założyłem inny - nawiew działa. Ucieszyłem się, poskręcałem wszystko. Następnego dnia znowu przestało dmuchać (pomyślałem, że coś się psuje i ciągle bezpieczniki się przepalają), pojechałem tam gdzie miałempojechać, wracam, odruchowo włączyłem nawiew a tutaj niespodzianka działa <ok>. Wczorał tak samo się stało i dzisiaj też. Nawiew nie wyłącza się w czasie jazdy, tylko po postoju czyli wszystko jest ok, wyłączam samochód i jak ponownie uruchomię to wtedy kicha, natomiast "aktywuje" się w czasie jazdy...

Co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macv6, W podszybiu obok akumulatora jest jeszcze jedna płytka i tam zaraz jest kostka połączeniowa. U mnie się tak działo jak jeden PIN zaczął się wypalać. Widać płynie tam jakiś większy prąd.

Doszedłem do jednego słusznego wniosku - autko powinno się odpalać przy wyłączonym nawiewie, dopiero po uruchomieniu silnika można włączyć nawiew. <ok> Sprawdzało się potem i nie było problemów z nawiewem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Prezes napisał(a):
macv6,

Doszedłem do jednego słusznego wniosku - autko powinno się odpalać przy wyłączonym nawiewie, dopiero po uruchomieniu silnika można włączyć nawiew.

Tak robię. <ok>

Jutro sprawdzę te kostki. Łatwo zauważyć taki wypalony PIN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze jedno pytanie: tam jest też taki przekażnik w okrągłej obudowie (na płytce po prawej stronie akumulatora). Jaki on ma zadanie? Czy nie jest czasem od nawiewu?Czy może on być powodem braku nawiewu na pieciu stopniach , i czy może działać tylko na szóstym stopniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  Cezary1969 napisał(a):
Megance 96r cały czas chodzi wentylator chłodnicy nie chce się wyłączyć co mam sprawdzić zrobiło się tak po załączeniu klimy musiałem odłączyć zasilanie

Sprawdź czy się nie skleiły styki w przekaźniku od wolnych obrotów - nie wiem jak u ciebie ale w Megance I phII jest to przekaźnik 50A jednostykowy - w skrzynce umieszczonej w komorze silnika obok lewego koła. Jest to jedyny jednostykowy - normalnie otwarty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!