Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Menquisto

Witam.

Niestety nie rozwiązałem jeszcze tego problemu. Zamierzam pogrzebać przy samochodzie jutro. Szczerze mówiąc myślałem, że ktoś podsunie mi jakiś pomysł - a tu nic.

Wydaje mi się , że u Ciebie jest trochę inny problem. Musisz mieć zwarcie gdzieś na przełączeniu na wyższe obroty.

Jeśli lubisz pogrzebać prz samochodzie to spróbuj może wyjąć dmuchawę i przesmarować ją, ktoś wcześniej pisał o tym (na pewno nie zaszkodzi).

Jak coś uda mi się zdziałać to opiszę.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten brak wysokich obrotow to nie przypadkiem "standardowy" opornik dmuchawy (czy jakos tak), o ile pamietam, to od 4 biegu juz nie dziala jak sie on zepsuje.

Na forum widzialem rozwiazanie tego problemu wraz z fotkami.

 

[ Dodano: 2008-04-18, 19:09 ]

O Znalazlem link jakis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam wlasnie stalem sie posiadaczem zolciutkiej megane coupe rocznik 98` Kupilem ja juz z niedzialajacym nawiewem i nie mam pojecia co dalej sprawdzac i jak bezpieczniki ok lacza wiazek rowniez. Wymienialem tez caly uklad wewnatrz auta i tez cisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dawno mnie tu nie było

Jeśli chodzi o nawiew i problem z nie działaniem na niższych biegach to trzeba rozróżnić dwa przypadki

1. Samochód bez klimy, zazwyczaj bezpiecznik termiczny

2. Samochód z klima (mój przypadek) dwa tranzystory na płytce drukowanej z dość dużym radiatorem. Płytka znajduje sie w podszybiu, po wyjęciu akumulatora da sie zobaczyć wiązkę kabli która idzie do tej płytki, koszt tej płytki na szrocie według mojej wiedzy około 250 zł, koszt dwóch tranzystorów i pasty przewodzącej 40 zł

Wystarczy wymienić tranzystory mocy. W moim przypadku były to dwa tranzystor PNP w układzie Darlingtona w obudowie T-03]

Mi sie udało jak co to służę pomocą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

Zacznę od tego że posiadam Meganke 1,9 TD z klimą 6 biegową z 96 roku.

W sobotę przełączyłem nawiew z 4 na 5, cisza... na 6 zadziałało i później wszystko git.

W poniedziałek wsiadam do samochodu chce włączyć nawiew, a tu nic. Odwiedziłem kilku elektryków. Jeden powiedział, że nie chce nawet się do Meganki dotykać, bo jest bardzo dużo roboty, drugi stwierdził, że to pewnie wentylator, to używany za 250 mi załatwi i robota to od 250 zł, bo pewnie jest bardzo trudny dostęp.

 

Wczoraj poczytałem trochę ten temat. Dzisiaj rano wyciągnąłem akumulator i sprawdziłem wtyczkę. Plastik wokół 2 pinów stopił się, oczyściłem i wszystko śmiga.

Dla osób mający taki sam problem umieszczam fotkę i polecam jako pierwszą sprawdzić 1 czarną, grubą wtyczkę od lewej na tym szarym plastiku.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a86ea0b92c8a9b86.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam,

Ja w moim megane z 96r. silnik 1.6 K7M 8V 90KM z klimatyzacją był problem z nawiewem:

1. działał bez problemu z włączoną lub wyłączoną klimą na wszystkich zakresach

2. nie w ogóle z włączoną lub wyłączoną klimą na wszystkich zakresach

3. działał sobie kiedy chciał

4. ostatnio działał tylko na 6 biegu (nawiewu) i tylko przy włączonej klimie.

Oto rozwiązanie problemu:

Usterka była banalna: na płytce z tranzystorami i radiatorem (tej pod podszybiem)

jest gniazdo mocowania wtyczki na 10 lub więcej pinów (nie pamiętam), otóż przyczyna były "zimne luty" wystarczyło wymienić luty na nowe - przelutować wtyczkę i wszystko teraz działa normalnie, po prostu te luty raz łączyły a raz nie i dlatego tak mieszało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, to mój pierwszy post na forum. Jak wszyscy tu klikający potrzebuję pomocy. Zdechły mi wiatraczki - Renault Megane 1,4, '97, bez klimy, jeżdżony przeze mnie od 6 lat. Sprawdzony został bezpiecznik-silniczek który umiejscowiony jest w kieszeni blisko akumulatora-napięcie jest. Ale na konsoli, przy gałkach regulacji prędkości - napięcia już brak. Gdzie szukać przyczyny? Błagam, pomóżcie!!! Jestem w 9 m-cu ciąży i gotuję się stojąc na światłach - mimo otwartych szyb. Nie chcę jechać do serwisu bo zabulę jak za woły, a elektromechanik nie wie gdzie szukac przyczyny (zrobił mi obejście na prąd stały, ale po kilku dniach i to zdechło - napięcie na obejściu jest a wiatraczki - amba, nie kręcą). Co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadane auto to Megane I 97r. klima + recyrkulacja powietrza, regulacja 6 stopniowa.

Również mam problem z dmuchawą (działa tylko 6 bieg).

Po zlutowaniu przerwanych ścieżek wszystkie "biegi" działają identucznie jak na 6

Jako ,że w temacie i na forum panuje lekki bałagan, postanowiłem zrobić małą instrukcję" dla potomnych". Przeczytać najpierw z dwa razy, później przystąpić do "grzebania" :)

 

Wszystko jest opisane stojąc przodem do maski samochodu!

1) Zdjąć obie klemy z akumulatora. Lewa klema (ujemna) odkręcana na klucz, prawa (dodatnia) z czerwonym łebkiem odkręcana ręcznie.

2) Okręcić "mocowanie" akumulatora. Stojąc na przeciw samochodu (maski) widnieje przy

akumulatorze "pręt". Jego końcówkę można złapać zwykłym kluczem. Wystarczy odkręcić i

wyciągnąć "Pręt" wraz z kawałkiem metalowej blachy przytwierdzonym do niej.

3) Lewą klemę (minusową) przepchnąć w lewą stronę (do wewnątrz "nadkola") a prawą klemę (dodatnią, z czerwonym łebkiem) w stronę silnika). Akumulator trzeba pociągnąć w stronę silnika i w górę. Delikatnie aby nie uszkodzić klemy i innych kabli!

Zdjęcia są w dużych rozmiarach, wystarczy kliknąć na fotografię i zostaniemy przeniesieni do nowej strony, nastąpienie jeszcze raz kliknąć na wyświetlone foto (na to na nowej stronie) i powiększy się do maksymalnych rozmiarów)

Przy okazji na fotkach są numerki a poniżej zdjęcie "ogółu" wraz z numerkami

przyporządkowanymi tym ze zdjęcia (pomyślałem ,że komuś może się to przydać).

b4bebcfeb782bf75m.jpg

tzw. foto "główne"

 

Foto kostek, wyglądają idealnie. Wasze zadanie to sprawdzić czy nie są poprzepalane / zaśniedziałe itd.

Tak wyglądają sprawne kostki / łączki / wtyki itp.:

f2f55ee3935d0453m.jpg 07ca10b9665d1a9bm.jpg

125c0061a49addf5m.jpg 0898c4df12425596m.jpg

1e1c3e633b591debm.jpg3b3d61de3203264fm.jpg

Na foto oznaczonym numerem "3" widnieją dwie wtyczki dlatego ,że zrobiłem foto z dwóch stron.

 

Wracając do "głównego" foto. Widnieje na nim żółta strzałka z numerem 4. Po zajrzeniu tam (przyda się latarka) będzie taki widok:

a1e75107e6a14811m.jpg

 

e039075947502f1bm.jpg

 

Należy najpierw wypiąć wtyk z kablami - zaznaczony białą strzałką i numerem 4. UWAGA "przycisk" umożliwiający wyjęcie jest z drugiej strony!

Należy go przycisnąć i pociągać całą wtyczkę w stronę kabiny samochodu (patrząc na foto, pociągać w lewo ;)).

Następnie trzeba odkręcić obie śrubki (zaznaczone czerwoną strzałką).

Po tych czynnością, wystarczy złapać ten czarny element ( z napisem VALEO , numerkami itd.) i pociągnąć ku sobie (czyli w stronę gdzie zamontowany jest akumulator).

Jest to (różnie nazywane na forum): układ / modulator / rezystor dmuchawy lub opornik dmuchawy.

 

Poniżej dokładne fotki tego elementu. Jak widać w jednym miejscu jest "rozwalony" lut oraz dwie ścieżki są lekko przyciemnione. Oddałem to do naprawy, za kilka dni zdam relację czy coś udało mi się wskórać czy też będę musiał całe wymienić ;)

 

e88d6c35ba88f8b1m.jpg e30e4a59b298051am.jpg 04ee50c7377657e5m.jpg ddee5b18f10f2373m.jpg 08c4fe6e3a79bdb5m.jpg

EDIT--------------------------------------------------

Już po naprawie.

W moim przypadku zamontowane tranzystory to (identyczne! bo są w układzie Darlingtona):

FW26025A1

99740

PNP 120V 30A 200W TO3

 

jest kilka "zamienników":

Philips MJ11015 - z tego co czytałem to najlepszy i ma identyczne parametry z oryginałem. Kosztuje około 12 zł za sztukę.

 

BDX68B

BDX68C - Te dwa już są troszkę gorsze i potrafią się przepalić (przynajmniej tak twierdza na forach). Mają tez inne parametry (zamiast 30A jest 16A). Cena 7 zł za sztukę.

 

Tranzystory zostały przykręcone na śruby z tego względu ,że po ich wyciągnięciu/rozwierceniu nie było zbytnio jak ich przymocować. W miejscu przepalonej ścieżki (na płycie drukowanej) wlutowano kawałek srebrnego drucika i całość przeczyszczono acetonem (może być też czysty spirytus jeżeli komuś nie szkoda). Przepraszam za brak foto "po naprawie" ale byłem tak podekscytowany ,że od razu pobiegłem do auta zamontowałem układzik :)). Koszt naprawy 50 zł i jak nardzie (odpukać!) działa :)

Więcej info na ten temat na forum elektorda.pl, poniżej kilka linków z których korzystałem:

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...j11015&sid=

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...j11015&sid=

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...j11015&sid=

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...j11015&sid=

 

Za złamanie regulaminu z kolorem powinienem dać :) ale, żeś się trochę napracował dla potomnych to tym razem przymknę oko. Radzę jednak z nim się zapoznać na przyszłość ;) - Prezes

Zastosuję się :-P

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Usterka była banalna:

 

Dokładnie jak i w moim przypadku

Na szczęście są jeszcze faceci na tym forum którzy wierzą w możliwości kobiet i potrafią pomóc. Takim właśnie Facetem jest RUDY MIETEK ;) , gość który z anielska cierpliwością wytłumaczył mi gdzie i czego szukać. Wystarczyło odkręcić konsolę z pokrętłami zmiany biegów i polutowac tu i ówdzie....... Styki się po prostu popaliły i tyle.

 

:) BARDZO CI DZIĘKUJĘ "RUDY MIETKU"

metaxax :) :) ;) ;) ;) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Objawy.Nawiew działa tylko na ostatnim czwartym biegu. ( megan 1 bez klimy ).

Naprawa polegała na demontażu elementu pod podszybiem obok akumulatora ( fotkę można znaleść w tym temacie ) i montażu na przepalonym oporniku zwykłej zworki . Jak na razie rozwiązanie sprawdza się. Od kilku dni dmuchawa działa prawidłowo.

Pozdrowienia dla Wszystkich którzy muszą przed blokiem naprawiać swoje renatki!!:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko ok tylko u mnie niema takowej wiazki idzie jedna do wycieraczek a druga prosto do wtyku ktory usadowiony jest zaraz kolo dmuchawy. Pozostal ino tylko malutki wtyk zaraz za akumulatorem. Mozliwe ze jakas tepa angielska glowa probowala to naprawic i powyciagala to i owo :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam!

w moim pierwszym samochodzie (renault clio) padly biegi od nawiewu, niedzialalo zadne przelozenie, a byly ku temu dwa powody: najpierw kostka ukryta pod szyba w masce sie przetopila, zalalo mi kazdy przewod w wtyczce, dosyc szybko to naprawilem, spielem kable na krotko i nie bylo problemow, ale po jakims czasie ok 1 - 2 miesiecy wysiadl panel od sterowania, wymienilem go na nowy i nie bylo problemow :mrgreen:

 

teraz mam renault megane i problem sie powtorzyl, przetarly sie styki w panelu, tuz pod pokretlem i nie ma przeplywu pradu, heh, nie wiem jak zabrac sie do naprawy tego a nigdzie nie moge dostac calego panelu (z klima i zamknietym obiegiem powietrza) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!