Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja wysokości tylnego zawieszenia.


Rekomendowane odpowiedzi

To tylko dla zobrazowania wysokości tylnego zawieszenia. Ogólnie samochód stał jakby pod górkę. W instrukcji masz podane odległosci od podłoża do podwozia w różnych punktach auta. Najłatwiej ustawić tył tak aby całe podwozie było poziomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie samochód stał jakby pod górkę.

 

Dokładnie tak jak piszesz - jutro rano jadę na regulację (poprawkę).

Wyczytałem w instrukcji że to ma być 24 +/- 7,5 - jak sadzę cm :?:

 

Edit:

Okazało się że był prawidłowo ustawiony ale go lekko podniosłem do góry i wygląda jak poprzednio :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam.

Szukam na forum ale chyba nikt nigdzie nie napisał konkretnie jak we własnym zakresie podnieść tył do góry. Czy jest to trudne, czy potrzebne specjalistyczne narzędzia.??

Proszę o odp

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

pawelb5913 na zaprzyjaźnionym forum http://forum.meganecoupe.pl/index.php?sid=03a00d77a3781b927dfeb9569fdd37b0 jest manual ładnie opisany

 

Skoro podajesz linka to zrób to tak, żeby dokładnie wskazywał temat. Powinieneś też zaznaczyć że forum wymaga rejestracji.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Regulacja zawieszenia jest opisana w instrukcji. Ja u siebie wymieniałem tuleje tylnej belki. Sama wymiana zajęła ze 2 godzinki a ustawienie drążków około 5 godzin. Teraz jak już wiem jak to zrobić było by szybciej. Przede wszystkim potrzebny jest przyrząd do wyjęcia drążków. Potrzeba pręt fi 10 z gwintem około 5 cm i zamocowany na nim ciężarek. Mimo, że instrukcja mówi o przyrządzie do ustawiania u mnie tylko komplikował sprawę. U siebie ustawiając belkę po prostu podniosłem ją na maxa do góry (drążki skrętne wyjęte) włożyłem jeden drążek a potem belka w dół i 2 drążek. Po opuszczeniu auta okazało się, że stoi za nisko. Zaznaczyłem gdzie są drążki (na środku mazakiem i na belce). Każda zmiana o jeden ząbek to o ile pamiętam 1,5 cm więc trzeba policzyć o ile ząbków trzeba przełożyć drążek (np. na środku to samo miejsce ale na belce o 2 wyżej lewy a prawy o 2 niżej). Jeżeli wysokość z jednej strony jest odpowiednia to przestawiamy drążek po stronie która jest za nisko lub za wysoko pamiętając o skoku o 1 ząbek. Niestety nie mam zdjęć z tej zabawy ale jak co to proszę pytać. Postaram się wyjaśnić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość jsordyl1972

Witam, mam ten sam problem, chcę podnieść tył o ok. 4-5 cm, po założeniu butli z gazem i zatankowaniu do pełna, pomiędzy kołem a błotnikiem praktycznie nie ma miejsca, a jak już siądą 2 osoby to tragedia, z renaulta robi się citroen :) . Zajechałem do jednego mechanika, powiedział że nie ma takich kluczy do francuza, podjechałem do drugiego, powiedział że pierwszy raz o tym słyszy, ale może spróbować, koszt 300zł, stwierdziłem że jak na praktyczna naukę na moim samochodzie to zdecydowanie za drogo. W końcu podjechałem do serwisu Renaulta i powiedzieli koszt ok 250-300 zł, umówiłem się na regulację na czwartek. Moim zdaniem cena jak na serwis nie jest zbytnio wygórowana, a myślę , że dostanę jakąś gwarancję na to że będzie dobrze zrobione. Jak odbiorę samochód to, napiszę jak to wyszło i jak nie zapomnę to dam jakieś fotki przed i po.

 

Dodano: 05 sty 2012 - 21:52

 

Witam, dzisiaj odebrałem samochód z serwisu Renaulta, i powiem dla mnie rewelka, zapłaciłem 280 zł z podniesienie tylnego zawieszenia plus sprawdzenie stanu technicznego autka. przy okazji wyszło że jest końcowy tłumik do wymiany i gumy stabilizatora zewnętrznego. Jutro zamieszczę fotki z różnicą

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jsordyl1972

Czekam na foty przed i po .

 

Witam ponownie, przepraszam za zdjęcie drugie bo jest robione wieczorem, ale doskonale widać różnicę, tak że polecam czasami warto zapytać nawet w serwisie, mają dużą konkurencję i dlatego czasami zjeżdżają z ceny. 1. Przed, 2. Po podniesieniu, dzisiaj miałem pełen stan w aucie i rewelacja, co prawda jest małe uczucie jakby siedziało się wyżej, ale komfort jazdy z pięcioma osobami nie porównywalny.

post-11586-0-67486700-1325883288_thumb.jpg

post-11586-0-85902500-1325883349_thumb.jpg

Edytowane przez jsordyl1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak dla mnie tył lepiej wygląda na 1 zdjęciu. Fakt, że samochód jest nieobciążony. A ciekaw jestem jak teraz przedstawiają się wysokości kontrolne zawieszenia? Jakby co to wartość powyższa jest w tym temacie: "Wytarte opony po wewnętrznej stronie"

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość jsordyl1972

Witam. Jak dla mnie tył lepiej wygląda na 1 zdjęciu. Fakt, że samochód jest nieobciążony. A ciekaw jestem jak teraz przedstawiają się wysokości kontrolne zawieszenia? Jakby co to wartość powyższa jest w tym temacie: "Wytarte opony po wewnętrznej stronie"

 

Wiem że lepiej wygląda, ale w moim przypadku nie ma wyglądać, tylko ma być funkcjonalnym. Co z tego, że ładnie wyglądał jak czasami siadła mi tylko jedna osoba o normalnej wadze z tyłu i czasami na tej stronie co butla i niewielka poprzeczna nierówność i dobijało mi jak nie wiem. Pytałem w serwisie czy może tak być, powiedzieli, że zostało ustawione wg. normy, powiedzieli, że przy takim pierwotnym ustawieniu, długo nie pojeździłbym. Aaa dali gwarancję pół roku na to, ze względu na to, że belka jest w bardzo dobrym stanie. Także nie bawcie się w samo ustawianie tego, czasami warto zainwestować w Renie :-) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witajcie. Po wymianie belki tylnej (rurowej) lewa strona jest nieco niżej. Chciałbym wyrównać. Poczytałem trochę w WKŁ, ale nie bardzo wiem jak to jest z tym podnoszeniem. Niby przekręcając o 1 ząbek podnosimy lub opuszczamy o 3mm. Gdy wkładałem drążek to mogłem go wsunąć bez oporu tylko w jednym położeniu, czyli nie wchodził po przekręceniu o jeden, 2 lub 3 ząbki a jedynie w tym jednym miejscu. Proszę o pomoc jak się za tą regulację właściwie zabrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam.

Chciałbym odświeżyć trochę ten temat i poprosić Was o poradę. Ku mojemu zdziwieniu na przeglądzie robionym teraz w poniedziałek diagnosta doczepił się do tego, że tył jest troche za nisko. Mam ten samochód od 4 lat i faktycznie tyłek trochę mu siedzi, ale koła nie chowają się jeszcze w nadkola. Przód przez to jest trochę podniesiony do góry i prześwit jest sporo większy niż na tyle. Prześwity specjalnie się jednak nie zmieniły przez cały okres używania auta, tył jest trochę bardziej dociążony bo jest butla 32l, ale dobra. Doczepił się to postanowiłem się sprawą zainteresować. Powiedział, że to można wyregulować na drążkach skrętnych, nie znam sie na tym, nie wiem jak to się robi to podjechałem do mechanika obczaić w ogóle ile taka impreza podniesienia tyłu może kosztować.

Cena mnie pozytywnie zaskoczyła bo dowiedziałem się, że 150zł więc w zasadzie mogłem samochód od razu zostawić do zrobienia dla świętego spokoju, ale...mechanik powiedział mi, że drążki nie ruszane pewnie 18 lat i nie gwarantuje, że podczas próby ich uwolnienia któryś się nie uszkodzi. Załamał mnie mówiąc, że drążki mogą być po 400zł o_O. No i teraz mam dylemat czy to robić. Faktycznie sprawa jest niebezpieczna i jakiś drążek może zostać uszkodzony podczas tej regulacji? Nie powiem, że od pewnego czasu auto musiało delikatnie bardziej klapnąć bo na poważnym wyboju słyszę łupnięcie z tyłu czyli amorek dobija do dna. Zdarza się to jednak tylko na naprawdę poważnym wyboju.

Co myślicie, jechać do innego mechanika czy po prostu zostawić tak jak jest i ewentualnie zabrać się za to jak auto w ogóle siądzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możliwe, że drążki już są na wykończeniu i kto wie, czy za jakiś czas nie trzeba będzie ich i tak wymienić.

Są dwie wersje belki: z czterema i z dwoma drążkami, w tej drugiej drążki z czasem najszybciej się zużywają.

Zapytaj się o taką usługę w Antałexie w Mogilnie, możliwe że warto będzie przejechać te 200 km i zrobić u nich całość, łącznie z wymianą niepewnych drążków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!