Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam, czytuje forum od jakiegoś czasu ale nie znalazłam rozwiązania mojego problemu.

Wskazówka od temperatury bardzo szybko idzie do góry, po przejechaniu 2 km jest na drugiej kresce. Zdarza się, że wchodzi na to alarmowe pole, szczególnie w korkach i przy włączonej klimie, ale nigdy nie zapaliła mi się kontrolka. W instrukcji jest napisane, że wskazówka może dochodzić pod te "gęste" kreski a przy "ostrej" jeździe nawet na nie, alarmem jest zapalanie się kontrolki - ale jakoś mnie to nie uspokoiło, szczególnie, że ta wskazówka zazwyczaj jest pod alarmowym polem.

Na początku padło na licznik, że coś z nim nie tak, jeździłam przez kilka dni z innym licznikiem i sytuacja bez zmian, jedyne co się udało ustalić, to że wskazówka od temperatury jest o pół podziałki podniesiona - co widać nawet na zimnym silniku - podnosi się po przekręceniu kluczyka i przy teście wskaźników wychodzi poza kreski.

Ostatnio zauważyłam, że klima nie chłodzi cały czas - są takie skoki - chłodzi po czym jakby leciało powietrze ciepłe, słychać jakby coś wyciągało to ciepłe powietrze i po chwili leci zimne. Mam klimatronika, wcześniej nie miałam auta z klimatyzacją tak więc nie wiem czy to normalne zachowanie. Po wyłączeniu auta słychać chodzący wentylator.

I teraz pytanie od czego zacząć diagnozę - czy podłączenie pod kompa coś da?

gdybym coś napisała niezbyt jasno - piszcie - postaram się rozjaśnić <piwko> i dzięki za wszelką pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CLIP - może pokazać rzeczywistą temp. silnika, czujnik temp. składa się z dwóch czujników jeden podaje sygnał na deskę, drugi na ECU.

Zacząłbym od sprawdzenia rezystancji czujnika w różnych temp. Poszukaj na forum, gdzieś były tabelki temp/rezystancja

Albo masz zawaloną śmieciami chłodnicę i nie masz odpowiedniego chłodzenia. Przez chłodnicę nie przechodzi odpowiednia ilość powietrza trzeba wyczyścić ją z zewnątrz.

Przycinający się termostat. Trzeba wymienić.

Następna przyczyna zabrudzony układ chłodzenia. Kup środek do czyszczenia układu chłodzenia i postępuj zgodnie z instrukcją na opakowaniu.

Opcja najbardziej pesymistyczna, kończy się uszczelka głowicy i silnik rzeczywiście się grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik kazał mi przyjechać z termostatem, tak więc kupiłam na allegro i teraz mam wątpliwości - bo na obudowie jest zeszlifowane pochodzenie części, prawdopodobnie Chiny. I teraz pytanie do Was - czy taki chiński termostat może być do kitu. Zastanawiam się czy nie oddać i kupić w sklepie - drożej, ale może jednak pewniej ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moich perturbacji ciąg dalszy...

byłam u mechanika, zaczął sprawdzać i wyszło, że czujnik - ten przy termostacie. Wentylator się nie włącza, jak odłączył czujnik to wentylator ruszył. Tak więc jutro jadę wymienić termostat na czujnik i na wymianę do mechanika:)

Ten allegrowy oddalam i kupiłam w sklepie termostat verneta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator się nie włącza, jak odłączył czujnik to wentylator ruszył.

To jest normalne. Po odłączeniu czujnika temp. ECU wykrywa brak sygnału i włącza wentylator. Jest to zabezpieczenie przed przegrzaniem silnika i we wszystkich renówkach tak to działa.

W przypadku zacinającego się termostatu mogą być dwa przypadki;

1 - termostat przycina się, objaw jest taki, że silnik szybko się nagrzewa, wskaźnik temp. może dojść nawet do czerwonego pola, ale nagle termostat puszcza i temp. gwałtownie spada, potem można obserwować, że wskazówka temp. sobie skacze na wskaźniku. Świadczy to o skokowym, a nie płynnym otwieraniu i zamykaniu termostatu.

2 - termostat jest zacięty na amen, objaw na zimnym silniku jest j.w. z tym że temp. nie spada, Dochodzi do czerwonego pola.

W obu przypadkach wentylator chłodnicy się włącza jak wskazówka osiągnie kreskę przed czerwonym polem (zastrzegam, że nie mam SII i nie wiem jak to widać na wyświetlaczu). Jednaj zasada jest taka sama we wszystkich samochodach.

Jeżeli Wentylator się w takich przypadkach nie włącza przyczyną może być uszkodzenie czujnika temp. - podaje nieprawdziwe informacje. Dlatego proponowałem jego sprawdzenie. Przypominam, że czujnik składa się z dwóch czujników jeden podaje sygnał na ECU, drugi na deskę. Dla jasności we wcześniejszych modelach MI/SI były dwa osobne czujniki.

Jeżeli czujnik jest sprawny to wina leży w "elektryce". Trzeba sprawdzić bezpieczniki i przekaźniki na sterowaniu wentylatorem.

 

PS

Jeżeli masz klimatyzację, to ją włącz, powinien uruchomić się wentylator na pierwszym biegu. Jeżeli się nie włączy szukaj przyczyny na bezpieczniku, przekaźniku i rezystancji I-go biegu wentylatora.

W przypadku gdy ten układ jest sprawny szukaj w układzie II-go biegu wentylatora.

Nie pamiętam czy w przypadku uszkodzenia czujnika temp. wentylator jest uruchamiany na I czy II biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrobione, wentylator się włącza :applause: Wskazówka dochodzi do pewnego momentu - ponad połowę - i stoi w miejscu - przy jeździe po mieście. W sobotę przetestuję go w trasie.

 

Na klimie mi się zawsze włączał.

 

Dzięki za wskazówki i pomoc <ok>

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!