Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.4 TCe wrażenia z użytkowania


grzes74

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli 98 kosztuje o 10 groszy więcej na litrze, to dopłacimy 5zł na baku. Nawet jeśli to tylko efekt psychologiczny, to nie takie wydatki się ponosi dla lepszego samopoczucia :applause:

 

Ja leję 95, raz na ruski rok zaleję 98, jak mam humor. Ale nie potępiam lania 98 czy nawet verv i takich tam. Może i to nic nie daje w silniku projektowanym pod 95, ale raczej nie szkodzi, a jak się z tym lepiej czuje, to czemu nie?

 

Inna rzecz, jak ktoś mi wciska, że na 98 ma litr mniej spalania na setkę. Nie kupuję <ok>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Są wśród Was tacy co jeżdżą tym motorem. Temat będzie głównie dotyczył kierowników Megane III i Scenic- III

Jakie macie najlepsze wyniki jeśli chodzi o uzyskane średnie spalanie na odcinku powiedzmy kilkunastu, kilkudziesięciu km?

Obecnie jeżdżę 1.4 TSI - i na dystansie ok. 30 km z czego 10 do 12 km miasta - reszta trasa poza miastem, podmiejska (drogi wojewódzkie) - bardzo często jest w stanie osiągnąć wyniki na poziomie 5.7 - 6.0 średnio wg komputera. (Jazda płynna max do 90 km/h - większość trasy pozamiejskiej to teren zabudowany, średnia prędkość ok. 45 km/h).

Jest ktoś kto eksploatuje 1.4 TCe w podobnych warunkach?

W sieci i w różnych czasopismach sporo osób narzeka na wysokie spalanie 1.4 TCe. Niestety jazdy próbne w Renault to 4 km pętla po mieście - silnik ledwo łapie temperaturę pracy i zabawa się kończy. Ciężko z tego cokolwiek wywnioskować.

Generalnie do kierowców ścigantów nie należę, ma być płynnie nie ślamazarnie i bez specjalnego wariactwa. Tak wychodzi najtaniej.

Dołożę swoją cegiełkę. Po ~15kkm (wiem, że nieszczególnie to dużo jak na 13 miesięcy eksploatacji) średnie spalanie jest na poziomie ok. 8l/100km. Generalnie z testów wychodzi, że dolna granica dla tego silnika to 7l/100km w trasie dla prędkości 90-100km/h. Wiem, że 1.4TSI 122KM pali mniej, bo mam na bieżąco relacje kolegi jeżdżącego Passatem z tym silnikiem. Po 30kkm ma spalanie średnie na poziomie 6.3l/100km. Jest jednak kilka różnic pomiędzy tymi silnikami, które mają bezpośredni wpływ na spalanie, jak wspomniany przez Was bezpośredni wtrysk w 1.4TSI vs. wtrysk pośredni w 1.4TCE. Różnica jest również w sposobie chłodzenia powietrza doładowującego, gdzie w 1.4TSI jest intercooler chłodzony cieczą, co pośrednio ma wpływ na spalanie (nieco lepsza reakcja na pedał w 1.4TSI w wyższych temperaturach będzie skutkowała mniej natrętnym wdeptywaniem pedału w podłogę). Każdy kij ma jednak dwa końce - silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny są bardziej delikatne, lepszą kontrolę wtryskiwanej dawki paliwa okupuje się koniecznością zaprojektowania głowicy w taki sposób, aby móc sobie poradzić z typową dla silników z bezpośrednim wtryskiem pracą na ubogiej mieszance przy niskim obciążeniu, co skutkuje właśnie potencjalnie mniejszą trwałością tego elementu w dłuższym okresie czasu).

Na spalanie wpływa także to, że Scenic jest minivanem, ma wyższą budę i tym samym opory aerodynamiczne są większe; zapewne przy prędkości 90km/h różnic nadmiernych w spalaniu pomiędzy tymi silnikami nie ma, ale już podniesienie prędkości do 120km/h może skutkować nawet 2-3 litrami różnicy. Ma też sporą masę.

Tak więc podsumowując wszystko powyższe, dla mnie spalanie 1.4TCE jest jak najbardziej akceptowalne. Aha, jeszcze jedno, miałem w swoim czasie Octavię 2 1.9TDI 105KM. We wszystkich gazetach się rozpisywali, jaki ten silnik jest ekonomiczny i że bez problemu można zejść do 5l/100km w trasie. Mnie się nigdy nie udało zejść na trasie poniżej 5.8l/100km. Chcę przez to powiedzieć, że jednemu 1.4TCE spali średnio 8l/100km, innemu poniżej 7l/100km. I każdy będzie miał rację. Nie ma sensu kierować się zanadto opiniami dotyczącymi średniego spalania rozpowszechnianymi na forach, bo do miarodajnych opinii potrzebne byłyby prawidłowo przeprowadzone badania statystyczne.

A ten artykuł pewnie znacie: Opis kilku silników

Edytowane przez m@riobros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najniższe spalanie jakie miałem - trasa 230 KM (Krk-Kozienice) to 6.1 (z żoną i córką na pokładzie).

Jazda absolutnie emerycka 80-100 max.

Dość regularnie przy bardzo spokojnej jeździe (jak chce być bardziej eko) około 6.3-6.5 na tej trasie.

 

Jak jade normalnie to około 7l-7.5/100 wychodzi w trasie. W krakowskich korkach 10.5 to norma.

 

Wyższe spalanie niż w TSI to cena jaką płacimy za lepszą elastyczność na 4,5 i 6-tce (porównóje do tsi 122).

 

Jakkolwiek absolutnie nie interesuje mnie stałe uzyskiwanie 6.1 czy 6.3, jazda ma być przyjemnością a ten silnik to daje.

Wyprzedzanie na 6 bez większego wysiłku jest tego warte.

 

Jeszcze jedna interesująca rzecz o której nie wiedziałem - cytuje z portalu Autogaleria (cytowałem tego faceta już kiedyś winnym wątku, jest pracownikiem Renault w Lab. Badawczym):, tu w kontekście nowego Diesla 1.6.

Cały wątek tu:Link

 

 

"Policzony tak jak seria Tce na 250 tys km. W zasadzie jest to efekt wtryskiwaczy ktore niby sa ok ale juz wiadomo ze dwa gratis na silnik musza byc w zapasie. Nie napisalem o osiagach. W Mégane "B" do setki daj w granicach ponizej 10 sekund, ale nie jestem dobrym kierowca. W katalogu pewnie bedzie 9,3-9,5. Moc silnika jest mocno ukryta przed norma Euro - ma wiecej jak 133KM i okolo 330 Nm. Podobnie jest z silnikami Tce -n niby 130 KM i 190Nm, a na prawde 134KM i 201Nm. Po kliku w pedale gazu (jest taki overboost) na 5 sekund"

Edytowane przez mkuczara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najnowszy raport spalania: 6,67l na trasie Warszawa-Bieszczady. Najniżej jak udało mi się osiągnąć. Auto z dwiema osobomi dorosłymi i dzieckiem na pokładzie, załadowane pod sufit, większość trasy z klimą. Z tak zadartym do góry przodem jeszcze nie jechałem :applause: Ne ekspresówce do Radomia 120-130km/h, potem jazda spokojna i płynna 80-90 km/h. Po drodze spory korek w Radomiu i gdzieś bliżej Bieszczad ruch wahadłowy. Autko szło jednak jak złoto, nie bałem się wyprzedzać na 6 biegu :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To u mnie jazda po Warszawie, codziennie ok. 10-11km w jedną stronę, połowa tej odległości w korkach, na drugiej połowie udaje się rozwinąć nawet 90km/h, średnie spalanie wg kompa 8,3-8,4.

 

W zeszłym roku jak auto było jeszcze na tzw "dotarciu" zrobiłem sobie w wakacje wycieczkę do Berlina przez Koszalin i okolice. Czyli na trasie ok.1700km średnie spalanie wg kompa wyniosło 6,9. Spora część trasy pokonana po autostradach z prędkościami: w Niemczech od 80-150km/h, a u nas praktycznie cały czas 130km/h. Po za autostradami to wiadomo szaleństwa nie było czyli od 50-110km/h.

 

Jak dla mnie spalanie jest jak najbardziej akceptowalne, szczególnie przy przyjemności z jazdy jaką daje silnik, choć w mieście faktycznie mogłoby być ciut mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) ciach

Podobnie jest z silnikami Tce -n niby 130 KM i 190Nm, a na prawde 134KM i 201Nm. Po kliku w pedale gazu (jest taki overboost) na 5 sekund"

Widziałem kilka wykresów z hamowni i wychodzi, że średni gift dla 1.4TCe to ok 10KM i ok. 15-20Nm. Praktycznie każdy silnik, którego wykres widziałem miał ok. 140KM i ponad 200Nm momentu. Jak choćby Tu

Edytowane przez m@riobros
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Daje większą przyjemność - bo ma krótszą skrzynię - to fakt, ale każdy medal ma dwie strony - zużycie paliwa większe. Stąd mój wątek, wszędzie gdzie czytam o TCe - chwalą wszystko za wyjątkiem zużycia paliwa. Jakby żabojady odrobinkę wydłużyli 6 może byłoby lepiej. Ale i tak z tego co czytam widzę że da się osiągnąć niezłe wyniki, chyba nie jest aż tak źle jak prasa pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Poł roku użytkowania i 12 tys km w Megane III Grandtour i nie narzekam na spalanie. Średnie mi wychodzi ok 9-9,5l. Ale przyjemność z jazdy robi swoje. A na trasie (polskiej trasie: światła, skrzyżwowania i ograniczenia prędkości) ok. 8l/100km. Chociaż raz wyzerowałem komputer i trasa Korbielów-Żywiec (20km) jazda stała ok 70km/h wskazało 4,2l. A ogólnie wtedy cała trasa (Korbielów-Katowice) wyszła mi 6,4l. 2 osoby, klima i jazda nie przekraczała 130km/h. Więc ogólnie jeśli są warunki da się zaoszczędzić... Ale jednak jest nieodparta pokusa spalić trochę więcej. Ogólnie polecam ten silnik :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj miałem okazję własnoręcznie doświadczyć - korzystając z tego że w jednym z okolicznych saloonów pojawiła się demówka Grand ScenicIII 1.4 TCe - tech run.

Auto z przelotem ok. 819 km.

Trasa ok. 70 km - z tego ok. 60 km poza miastem.

Jazda spokojna ok. 95-105 km/h (max 110-115 km/h), średnia z dystansu 72 km/h - pod koniec wyszło 7.1 / 100.

Do 7.2 - 7.3 - schodził w miarę szybko. Potem już było ciężej.

Nie wiem na ile jeszcze bardziej można niżej - ale wydaje mi się że maksymalne minimum to okolice 6.8 - w tych samych warunkach dla nieobciążonego wozu.

Taki wyładowany po dach to będzie kłopot zejść poniżej 7.2

(Jakby był silnik ułożony, jakby światła w mieście ułożyły się korzystniej, pogoda bezwietrzna).

Refleksje jeszcze mam taką że jest to auto stworzone na "drogi wojewódzkie": jazda 60-80 km/h. Skrzynia jest strasznie krótka - 70 km/h na 6 biegu i przyspiesza na podjazdach bez protestu (w 1.4 TSI niemożliwe - 6 to minimum 85-90 km/h).

Krótka skrzynia to jeszcze jedno: 100 km/h obroty ok. 2600, 110-112 - obroty już ok 3000 - 6 bieg.

Skrzynia działa (przekładanie biegów) super - nie wiem na ile to zasługa nowości, nie wiem jakby było po 30-40 tys. mieszania lewarkiem.

Wyciszenie super. (Przy mocniejszym przyspieszaniu na rozgrzanym pojawiał się charakterystyczny szum - ale to podobno turbo tak szumiało).

Komfort, widoczność - super.

 

9 listopada - traska po mieście, bez korków, sporo świateł, ale krótko max 15 km., trochę klimy - średnie 8.2- start z ciepłego silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Tego typu tematy zawsze na czasie,

Megane 1,4 tce - noga z kategorii ciężkich, spalanie na co dzień ( ruch miejski, auto nierozgrzane) 10,3 - 11,2l/100km, dzisiaj wycieczka 300 km, przejechane w 4h 10 min, samochód przekroczył swój przebieg 10 tys km, średnie spalanie w trasie 6,8 - trasa Iława - Białystok - mnóstwo zakrętów, trudno mówić o mułowatej jeździe patrząc na czas przejazdu (no bez szaleństwa). Mówcie co chcecie, ja jestem zadowolony :)

2 dorosłych , dwoje dzieci na pokladzie i 2 walizki

Edytowane przez kawa7777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!