Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Po wymianie szyby przedniej, która pękła nie działa czujnik deszczu.

Wymieniana szyba na 100% jest taka sama jak poprzednia.

Czujnik zmierzchu działa bez zarzutu, natomiast czujnik deszczu nie działa.

W menu brak jest ustawienia czujnika deszczu, natomiast czyjnik zmierzchu jest dostępny.

 

Kasowano mi przy wymianie szyby także przegląd. Czy istnieje możliwość, że wywalono przez przypadek ustawienia czujnika deszczu?

Co dziwne jest czujnik cofania tzn. włączania tylnej wycieraczki podczas cofania gdy pada i to także działa.

Mam jechać na sprawdzenie, ale się boję, aby mi połowy auta nie rozebrali.

 

Inne pytanie czy system antypoślizgowy, który włączamy i wyłączamy w aucie to jest ten cały ESP ??

 

Czy wyłączenie go wpływa np. na szybsze przyspieszanie? Czy wogóle można go wyłączyć, nic się nie stanie??

Bo jako kobieta nie bardzo wiem. Niby mam przycisk i po wciśnięciu go wyświetla się komunikat system antypoślizgowy wyłączony/włączony.

 

I kolejne pytanie też z elektroniką...

 

mam elektrycznie podgrzewane i sterowane siedzenia. Podgrzewanie chyba nie działa, natomiast sterowanie fotelem kierowcy świruje tzn. gdy chcę do przodu to np. podnosi fotel, gdy chcę do tyłu jedzie za chwile do przodu. Potem znów działa poprawnie i tak w kółko i nie chce zapamiętać moich ustawień.

 

pozdrawiam i dziękuję za ewentualne odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam:)

W przypadku tego czujnika to może być wina złączki albo wady czujnika jeśli wszystko inne działa. W ustawieniach nie spotkałem się z ustawieniami czujników, więc wątpię, że to wina ustawień.

Wyłączenie systemu antypoślizgowego powoduje wyłączenie ASR czyli do 50 km/h mogą buksować koła. ESP w naszych samochodach jest niewyłączalne. Jak wyłączysz to będzie przyspieszał identycznie tylko nie wpadnie w poślizg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Czy szybę wymieniałaś w ASO ? Część tego czujnik z tego co pamiętam również powinna być wymieniona razem z szyba w innym wypadku czujnik może nie działać prawidłowo. Jest bardzo wrażliwy na błędny montaż. Tylna wycieraczka jest załączana razem ze wstecznym biegiem przy włączonych przednich wycieraczkach (rownież ustawienie auto) wiec nie reaguje na czujnik deszczu.

W kwestii fotela, czy Twoje auto jest po jakimś większym wypadku ?

Edytowane przez Robgold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylna wycieraczka jest załączana razem ze wstecznym biegiem przy włączonych przednich wycieraczkach (rownież ustawienie auto) wiec nie reaguje na czujnik deszczu.

Coś mi tu nie pasuje. Zdarza mi się pozostawiać włącznik wycieraczek na auto (np. po deszczowym dniu), mam stale aktywną funkcję automatycznego włączania się tylnej wycieraczki, lecz jak nie pada deszcz i włączę wsteczny to tylna wycieraczka mi się nie włącza. Natomiast włącza się oczywiście jak jest mokra przednia szyba, więc jakąś rolę czujnik deszczu tu odgrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Mam podobny problem.

Szyba była wymieniana (nie przeze mnie) i wycieraczki na "AUTO" nie działają.

Tylna wycieraczka na "AUTO" po wrzuceniu wstecznego też nie działa. Na innych programach wycieraczek ta funkcja działa.

Można jakoś ten czujnik sprawdzić czy pozostaje wizyta w ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik deszczu można sprawdzić np. spryskując płynem do szyb miejsce czujnika przy włączonym trybie auto. Czujnik powinien być zatopiony w specjalnym płynie/żelu.

Jeżeli czujnik po wymianie szyby nie został zalany płynem/żelem może to być przyczyną.

 

Co do tylnej wycieraczki, wycieraczka włącza się przy wstecznym w tedy jak przedni czujnik wyczuje deszcz i zadziałają wycieraczki lub jak szyba zostanie przetarta wycieraczkami ręcznie.

 

Mam nadzieje że się nie pomyliłem gdyż stwierdzam to z obserwacji w moim samochodzie.

Edytowane przez AdamiGo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej wina "wymieniacza" szyby, bo robota średnio profesjonalnie wygląda (połamane plastiki ochraniające zawiasy, brudne słupki w środku) więc bardzo prawdopodobne, że nie dał żelu.

Stestuję to jeszcze "ręcznie" i zerknę na czujnik, może uda się stwierdzić czy żel jest.

Edytowane przez bogul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To czy jest żel można sprawdzić w 5 minut. Należy zdjąć obudowę lusterka, zobaczysz wtedy okrągły czujnik z dochodzącym do niego kabelkiem.Rozłączyć wtyczkę wchodzącą do czujnika. Sam czujnik jest przymocowany do metalowego pierścienia znajdującego się na szybie. Po bokach czujnika należy delikatnie odgiąć metalową blaszkę i wtedy czujnik można wyjąć z pierścienia. Widać wtedy na czujniku lepki żel. Jeżeli go nie ma (często zdarza się przy wymianie szyby, jak ktoś to zrobił nieumiejętnie, że żel uległ zniszczeniu. Nie jest on płynny a ma raczej konsystencję półpłynnej gumy) to sam czujnik nie będzie działał. Można kupić żel na popularnym serwisie aukcyjnym i nałożyć samemu. Żel ma za zadanie rozpraszanie światła padającego na pryzmaty czujnika. Przy całej operacji szczególną uwagę należy zachować podczas ściągania obudowy lusterka, ale podejrzewam, że jak pisałeś ktoś niechlujnie zdejmował plastiki to ta osłona też już ma je połamane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sotis - dzięki za instrukcje. Byłem dzisiaj w ASO i komputer nic nie wykazał także jutro postaram się sprawdzić i zapewne zamówię żel.

PS.

obudowa lusterka faktycznie ma połamane zaczepy. Nowa już idzie :-)

 

UPDATE:

Faktycznie nie było żelu. Po zamontowaniu nowego z ASO wszystko działa :-)

Edytowane przez bogul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Podepnę się pod ten temat, mam nadzieję że uzyskam ciut więcej info niż "jedź do aso" ;)

Wymieniłem szybę (która notabene była już wymieniana i wszystko działało OK) i ześwirowały automatyczne światła (pojawia się błąd na wyświetlaczu "sprawdź światła automatyczne" czy jakoś tak), czasem też wycieraczki. Przy wymianie pan zamontował najpierw stary "żelek" (cokolwiek to jest), ale stwierdził że jest popękany od słońca i po tygodniu zamontował nowy, niestety efekt jest ten sam. Pan używał jakiegoś żelu w obu przypadkach do montażu tego żelka, twierdzi też żeby jeździć przez parę dni bo on się "wchłania". Ma rację?

Dodam, że firma to nie jest jakiś tam krzaczor - istnieją od kiedy pamiętam (a pamięć mam na min. 15 lat wstecz), obsługują masę aut, a raz obsługiwał mnie sam właściciel..

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc okazało się, że firma gdzie wymieniałem szybę jest podwykonawcą dla ASO Renautl. Podjechaliśmy więc tam, podłączyli do kompa... i nic. Żadnych błędów. Najciekawsze jest to, że takie próby zero-jedynkowe (jest światło/nie ma światła) auto za każdym razem przechodzi wzorcowo. Błąd na desce pojawia się najczęściej, jak przejeżdżam przez las w takim powiedzmy półmroku. Czyli co, do wymiany ta puszka z elektroniką?

Edytowane przez niebianskaskurwoala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!