Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

 

Czy to normalne, zeby przy 34tys km przebiegu (jeszcze na gwarancji) trzeba bylo wymieniac tarcze hamulcowe w Megane III 1.6? W tej chwili tylnie maja 9mm grubosci, klocki sa zuzyte w 70%, klocki przod podobnie, natomiast tarcze z przodu po zuzyciu klockow tez ponoc trzeba bedzie wymienic. Pojechalem do serwisu w sprawie piszczenia dochodzacego z podwozia i taka byla diagnoza ASO. Jak czytam, ze ludzie wymieniaja tarcze po 80tys, to moja sytuacja wydaje mi sie conajmniej dziwna...

 

Pozdrawiam

Karol

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

 

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to normalne.

Moim zdaniem, jeżeli w międzyczasie nie wymieniałeś klocków, to upierał bym się przy naprawie gwarancyjnej.

ze ludzie wymieniaja tarcze po 80tys

Powinny wytrzymać mniej więcej 100-120 kkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki nie były wymieniane, pod koniec marca byłem na przeglądzie i nic nie mówili żeby stan tarcz był tak kiepski.

Nie zastanawiałbym się może nad tym tak bardzo, gdyby nie fakt, że wymiana tarcz i klocków tylnich to koszt 1230zł. Dzwoniłem do dwóch

firm i póki co wiem tyle, że ciężko dostać zamienniki.

 

Karol

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy jak się jeździ. Jeżeli jak w F1 to tarcze moga polec w tak krótkim czasie. Ewentualnie jest taka również opcja, że podczas przeglądu po prostu tarcze zostały podmienione na zużyte.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:applause: Wątpię, szybciej powinny klocki polecieć, a nie tarcze. Skoro klocki są od nowości i z tej chwili są zużyte w 70% to IMHO albo włożyli strasznie twarde klocki, albo od samego początku tarcze były marnej jakości.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytowanie

 

Dokładnie w opisie przeglądu mam napisane, że tarcze z tyłu są skorodowane i maja minimalna grubość (9mm), a klocki przód 70% - przy wymianie tarcze również do wymiany na nowe. Jutro dzwonie do Renault Polska żeby się dowiedzieć co i jak,

ASO powiedziało, że w moim imieniu nic nie mogą zrobić, a system komputerowy zabrania im wymiany gwarancyjnej przy takim przebiegu.

 

Czy naprawdę myślicie, że podmiana tarcz na zużyte podczas przeglądu jest możliwa?? Mnie to przeraża...

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Z tego co się orientuję to minimalna grubość tylnych tarcz to 7 mm. Tak jest napisane na tarczy jak się koło ściągnie z piasty to widać. Mówię co prawda o Scenicu ale w Megi chyba te same hamulce są.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

megane 3 ma 7mm grubosc tarcz tylnych.

 

u mnie w serwisie wymienia sie tarcze przednie przy 60-90 tys , a tylne dopiero na 90.

 

wiele aut przy 30 tys ma klocki zuzyte w 20 %

 

takze mozliwe ze masz ciezka noge na hamulcu :)

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Kolego, to już drugi post bez pl-literek :)

 

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

7 mm z tyłu to jest graniczna wartość. Nowe mają 8 mm. Problem w tym, że nie ma jeszcze zamienników na tył. Z MII nie pasują bo tam jest średnica 270 mm a w MII 260 mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Klocki nie były wymieniane, pod koniec marca byłem na przeglądzie i nic nie mówili żeby stan tarcz był tak kiepski.

Nie zastanawiałbym się może nad tym tak bardzo, gdyby nie fakt, że wymiana tarcz i klocków tylnich to koszt 1230zł. Dzwoniłem do dwóch

firm i póki co wiem tyle, że ciężko dostać zamienniki.

 

Karol

 

Bez problemu można dostać zamiennik tylnej tarczy w cenie 270 zł: http://www.quippo.pl/k38,uklad-hamulcowy-tarcze-hamulcowe.html

 

Na tej stronce jest do kupienia nawet komplet oryginalnych za niecałe 500 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://allegro.pl/tarcze-hamulcowe-tyl-megane-iii-hb-coupe-fluence-i3300475088.html tu tez dla przykladu

 

Ja zmieniałem klocki tyl przy 87tyś i tarcze wyglądały ok. Przód zmieniałem sobie cały na zimmermana przy przebiegiu około 95tyś chociaz tarcze najgorsze jeszcze nie były.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Tarcza hamulcowa przednia do Renault Fluence, Laguna III, Megane III, Scenic III, Dacia Duster.

 

Strona pasowania: oś przednia

Średnica [mm]: 280

Grubość tarczy [mm]: 24,0

Minimalna grubość [mm]: 21,8

Typ tarczy: wentylowana

Obróbka materiału: wysoko nawęglany

Powierzchnia: pokryty dodatkową warstwą

Ilość otworów: 5

Średnica otworu [mm]: 114,3

Wysokość [mm]: 44

Średnica otworu centrujacego [mm]: 68

Średnica wewnetrzna [mm]: 140

otwór o sr [mm]: 15,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Co myślicie o tarczach firmy MIKODA z Częstochowy?

Znalazłem ich ofertę w sieci, ceny są atrakcyjne w porównaniu do oryginalnych tarcz , tylko nie wiem jak z jakością towaru.

http://www.mikoda.pl/sklep/27588,RENAULT-MEGANE-III-Grandtour--KZ0-1--1-5-dCi--KZ09--KZ0D--KZ1G--KZ1M--KZ1W---81kW-110KM-

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zakupiłem i tarcze i klocki..wybór padł na ATE. Wklejałem już dzisiaj linki w tym temacie ale system zabronił linków do tych sklepów :P.

Warto jednak szukać gdyż ta sama tarcza np.w Inter Carsie kosztuje 348 pln sztuka a tam gdzie zakupiłem ..czyli w iParts.pl po zniżkach / krótka rozmowa telefoniczna z panem Bartkiem / 250 pln...!!!!! W cenie zwykłych klocków kupiłem klocki ceramiczne :P.Jutro zakładam.Dzisiaj przyszły oponki..już założone / oponeo.pl /.Odpuść sobie kolego tą mikode.. / szczególnie nacinane i nawiercane / dużo chłopaki pisali złego na jej temat na forum alfy ..miałem takie poprzednie 3 z rzędu autka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!