Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana Pompy i wtrysków


oko26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

jestem po wymianie pompy wtryskowej i wszystkich czterech wtryskiwaczy, sprzęt używany, wtryski sprawdzone na maszynie wszystkie cztery idealne. Wtryski po wprowadzeniu do sterownika. Silnik odpalił pracuje równiutko, ale tak jak by wolniej wchodził na obroty(mniej siły) niż przed naprawą, rozpędza się wolniej, i gdy gaszę samochód to tak trzęsie silnikiem że aż czuć to w całym aucie i gdy dodam gazu tak na 3-4tys obr. to gdy puszcze nagle pedał gazu i gdy obroty już spadną odczuwam przez jakieś 3-4sec takie skokowe kołysanie które znika po jakimś czasie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodem była łuszcząca się pompa(opiłki metalu),. opiłki które powędrowały we wtryski i podobno je załatwiły. Czyszczony był cały układ paliwowy, wymienione wtryski x4, no i pompa. Pierwszy raz auto odpaliło na dotyk, teraz po nocnym postoju ledwo odpalił i chodził tak jakby na trzy cylindry(trzęsło silnikiem) po dodaniu gazu wszedł na obroty i już było ok, dodam jeszcze że przy odpalaniu po nocnym postoju buchną mi białym dymem i zapaliła się komunikat "Insputing Controlen"( to znaczy "Sprawdź układ wtryskowy"). Jak silnik jest już rozgrzany samochód pali na dotyk. Aha i jeszcze jedno, na przewodzie powrotu paliwa widać cały czas że idzie paliwo razem z powietrzem, to wszystko co zauważyłem. Silnik to 1.5 dci 60KW Model. K9K 722

 

Proszą o jakąś pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki test można rzeczywiście bardzo łatwo wykonać, tylko jak go odczytać, kiedy wiadomo któru wtrysk np: leje itd..., możesz mi wytłumaczyć łopatologicznie :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wątpię że zapowietrza się pompa, bo ciśnienie ma idealne na każdych obrotach, więc myślę że gdyby się rozszczelniła to ciśnienie było by złe, druga sprawa auto dziś rano zapaliło na dotyk, po skasowaniu błędów komputer wywalił mi ponownie błąd po 2 dniach i to dziwne, bo błąd zapalił się na chwile i znikł, a wcześniej był cały czas "serwis" na desce. Ogólnie mam zastrzeżenie tylko do tego że auto się trochę słabiej rozpędza, ale mechanik mi mówi że wszystko musi się dotrzeć, że wtryski były długo nie używane i że na wszystko potrzeba czasu.

 

Auto Pali już na dotyk, niby wszystko ok, ale wyczuwam mniejszą moc (Auto nie zbiera się już tak jak wcześniej) i podczas jazdy nieraz wyświetla mi się serwis i napis "insputing controlen" - auto jak by traci moc po czym napis znika i auto odzyskuje moc, tak jak by coś się zawieszało

 

Dodano: 01 Aug 2011 - 21:37

Witam ponownie i proszę o odpowiedzi....

 

Otóż auto niema siły jak miało, pali dużo więcej( nawet komputer to pokazuje) wyskakują błędy ciśnienia na pompie, dziwne jest to że jak podepnę pod kompa to na każdych obrotach pompa daje prawidłowe ciśnienie, problem ciśnienia jest podczas obciążenia, np: gdy wjeżdżam pod górę i dodam gazu, wtedy piszczy i przy podłączeniu do kompa pokazuje złe ciśnienie na magistrali.. Pomóżcie bo nie wiem co robić, czy kupić nową pompę

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas dużego obciążenia silnik zużywa znaczne ilości paliwa a pompa nie nadąża i stąd ten błąd. Przyczyny mogą być dwie: albo zasysa paliwo z powietrzem, albo leje na przelewie któryś wtryskiwacz.

Koniecznie sprawdź wtryskiwacze na przelewy. Parę minut roboty a wykluczysz przynajmniej jedną z możliwości. Przy szczelnym wtrysku po minucie pracy z przelewu wycieknie tylko kilka - kilkanaście mililitrów paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro zrobię jak mówisz, zrobię test przelewów i opisze tu co się działo. Dziękuje wam za zainteresowanie moim tematem. Pytam tak bo mój pseudo mechanik każe wymieniać kolejną pompę i już sam nie wiem co ma robić. Na kompie po przejechaniu 800km pokazało błąd ciśnienia i błąd 4-tego wtrysku, po wykasowaniu i po przejechaniu się około 2km pokazało już tylko błąd ciśnienia. no nic tak jak już pisałem jutro zrobię test przelewowy i opisze co się działo

 

Dodano: 02 Aug 2011 - 16:24

No więc tak do sprawdzenia użyłem czterech kubków plastikowych po 200 mililitrów. po ok. 1-do 1,5 min pierwszy wtrysk napełnił kubek do połowy, drugi tylko kapną do kubka, trzeci też nalał do połowy (ok.100ml tak samo jak pierwszy) a czwarty nalał tak połowę tego co pierwszy i trzeci czyli ok 50ml.. Czyli wynika chyba z tego że na cztery wtryski tylko jeden pracuje prawidłowo czy tak? Czy dobrze odczytuje ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jest dramat z wtryskami. W 1 i 3 do wymiany zaworek, 4 od biedy można zostawić. Jak widzisz na postoju nie trzyma w ogóle ciśnienia, to w trakcie jazdy jest jeszcze większy spadek ciśnienia i brak mocy. Pisałeś, że ciśnienie na wolnych obrotach na komputerze było dobre, ile wychodziło ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

No więc wynosiło tyle ile ile w danym monecie pokazywał komputer, na wolnych obrotach ok 20-22 Mpa, a gdy dodałem gazu do 4 tys obr, dochodziło do 80Mpa, w każdym bądź razie komp pokazywał ile powinno być i tyle było. Dziwi mnie panowie tylko jedna kwestia, że auto pali i chodzi równiutko, wydawało by się że na takich wtryskach nie powinien zapalić a co tu dopiero że chodzi równiutko

 

[

 

A czy po wymianie tych zaworków, jest konieczność nadania wtryskom nowych numerów? Takie zaworki możne wymienić tylko fachowiec?

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie po każdym rozkręceniu i złożeniu wtryskiwacza powinno się wygenerować nowy kod ale kto by tym sobie głowę zaprzątał. Po wymianie samego zaworka można nie generować nowego kodu i nic złego się nie dzieje. Ważne by wtryskiwacz był założony w tym samym gniździe.

Ze względu na delikatność tego wtrysku wymianę poleciłbym fachowcom. Jak lubisz trochę zaryzykować to sam też wymienisz. Wymiana jest bardzo prosta, w necie są filmiki instruktażowe,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!