Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Rekomendowane odpowiedzi

jeśli lampy są homologowane również jako pozycyjne, to nie zgasną. inna inszość - po co komu wtedy podwójne oświetlenie

Zdublowane pozycyjne w pojazdach samochodowych też jest sprzeczne z przepisami.

Tu nawet homologacja nie pomoże.......

Więc nie "po co komu" tylko dowody rejestracyjne zabierać.

Dodatkowe dzienne maja gasnąć jak zapalają się mijania/ drogowe.

Postojowe są, bo muszą być fabryczne w każdym aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem o zakupie świadeł do jazdy dziennej ale jak przeczytałem ten temat to jestem tak zmieszany że wogóle nie wiem co robić.

 

Może ktoś mi napisać jakie homolagacje są zgodne z polskim prawem.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postojowe są, bo muszą być fabryczne w każdym aucie.
postojowe to nie pozycyjne - nie mieszaj ich razem.

często jest tak, że dzienne przygasają po włączeniu świateł mijania, pełnią wtedy rolę świateł pozycyjnych. ZTCW więcej świateł niż w homologacji nie jest zabronione o ile są prawidłowo umieszczone i podłączone.

 

pawelb5913 tyle już podano przykładów - poszukaj dobrych świateł

 

Dodano: 29 lip 2012 - 09:18

możesz wybrać coś z oferty PHILIPSA, WAŚ lub WESEM. wybór jest IMHO wystarczający, gorzej z kasą :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem mrarek że preferujesz drogie światła ale uważam że te tańsze wcale nie muszą do niczego się nadawać. Czy te światła mają homologacje zgodną z polskim prawem.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli lampy są homologowane również jako pozycyjne, to nie zgasną. inna inszość - po co komu wtedy podwójne oświetlenie

Bo instrukcja od chińskiego wynalazku nie przewidywała nawet złamanego przekaźnika, nie mówiąc o jakimś bardziej skomplikowanym układzie odcinania świateł. Specjalnie pomijam tutaj aspekty prawne i skupiam się tylko na zwykłym ludzkim pomyślunku. Dzienne w nocy pięknie oślepiają, ale w końcu nie tego co to zamontował u siebie, więc nie ma problemu.

 

Czy te światła mają homologacje zgodną z polskim prawem.??

TE światła to jest właśnie ten chiński chłam, o którym cały czas piszemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To inaczej zapytam. Są światła ledowe, z homologacją która jest uważana przez polskie prawo za około 50zł.?? Czy może jedyne słuszne światła to philips itp za które trzeba wybulić 170zł.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Scar jak najbardziej się z Tobą zgadzam, ale zauważ jedno instrukcja (coś wg. czego sporo osób montuje) nie przewiduje wyłączenia tych świateł po zapaleniu mijania. Jakim cudem więc te lampy mają homologację jako dzienne ? :)

Coś tu śmierdzi z tymi nadrukami na kloszach.

 

Są światła ledowe, z homologacją która jest uważana przez polskie prawo za około 50zł.??

Ledy z prawdziwą homologacją za 50zł ? Nie ma takich, w tej cenie znajdziesz lampy żarówkowe WESEM-u (jeśli dobrze pamiętam ceny) lub chińskie wynalazki.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

postojowe to nie pozycyjne - nie mieszaj ich razem.

Zgadzam się, skrót myślowy. Wiadomo przecież, że zazwyczaj (poza nielicznymi wyjątkami) to te same punkty świetlne....

Pozycyjne w czasie jazdy, postojowe w czasie parkowania po zmroku, w warunkach złej widoczności, w obrębie nieoświetlonego pasa drogowego.

Przy postojowych, jest jednak dopuszczona możliwość zapalenie po jednym z przodu i z tyłu od strony jezdni.

Przy pozycyjnych, wymóg dla samochodów 2 przednie i 2 tylne. Dodatkowe boczne żółte (bez podanej ich liczby) jeśli pojazd dłuższy jak 6 m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem mrarek że preferujesz drogie światła ale uważam że te tańsze wcale nie muszą do niczego się nadawać. Czy te światła mają homologacje zgodną z polskim prawem.??

nie - nie preferuję drogich. osobiście uważam że jak już kupować, to coś, co:

1) spełnia bez zarzutu wymagania właściwych przepisów - nie będzie wtedy problemów typu: "jasno świeci, czy nie", "spełnia regulamin, czy nie", "ma wymagane 20 cm powierzchni świetlnej, czy nie" etc.

2) trochę podziała - jak dobrze wszyscy wiedzą, a co niektórzy się tylko przyznają - chińszczyzna jest dobra na krótki czas :) ja zainwestowałem w droższe i 2012-08-13 skończą dwa lata. przejechałem w tym czasie sporo ponad 40 kkm i ZERO problemów. jasność ta sama, co w nowych (porównuję z nowymi lampami, które otrzymuję od producenta)

BTW - te, co pokazałeś to są również lampy pozycyjne, więc nie zgasną :)

 

Dodano: 29 lip 2012 - 14:05

Przy pozycyjnych, wymóg dla samochodów 2 przednie i 2 tylne. Dodatkowe boczne żółte (bez podanej ich liczby) jeśli pojazd dłuższy jak 6 m
prawda, przy czym nie może ich być mniej niż dwa, a więcej... nic nie pisze :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli już chcecie sobie montować światła do jazdy dziennej to kupujcie chociaż takie,które rzeczywiście widać z daleka.

Bo jak narazie 90% aut,które mijam po drodze,to mają takie,że nawet z 20metrów nie widać czy te światła są włączone czy nie i jak dla mnie to dla takich oszczędnych delikwentów powinny być wysokie mandaty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie równolegle na AK toczy się dyskusja o takich światłach...

szkoda, że niektórzy kombinują jak koń pod górę - albo jakiś moduł Sd-2 albo apn albo inne chińskie dziadostwo.

polak potrafi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!