Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

ze względu na brak przepływu powietrza w kabinie (na trasie nie ma problemu)

 

Przy klimatyzacji automatycznej nie ma to znaczenia. Strumień powietrza jest dopasowany do zadanej i osiąganej na dany moment temperatury.

Podobną sytuację miałem w starszym seceniolu i pomogła wymiana czujnika temperatury wewnętrznej :lol:

A jeśli chodzi o różnice jakie są między wyświetlaną a faktyczną to jest to około 2, 3 stopni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawione 20 a w środku zaledwie 10-12st, i nie był w stanie dogrzać wnętrza w trybie auto.

Bo przy podłodze kolega może mieć nawet temperaturę około 2st. C. a przy lusterku będzie ta zadana temperatura.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomik - Nie masz racJi -jeżeli czujnik temperatury położę gdzieś w samochodzie to nigdy nie będzie to, to samo co czujnik w obudowie lusterka z wymuszonym obiegiem(jeżeli chodzi o pomiar). Jeżeli chodzi o praktykę to mam 3 pojazdy renault z climatronikiem i we wszystkich jest tak samo żeby uzyskać temperaturę ustawioną na climatroniku to albo długa jazda w mieście albo trasa. U znajomych w rożnych markach to samo .Nie wierzę ze wszyscy mamy uszkodzone czujniki temperatury wewnętrznej!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że sprawa ma 2 storny. Jedna to szyba atermiczna (ta niebieska) która redukuje nagrzewanie od promieni słonczecznych co myśle że ma znaczenie (odczułem to po zmianie w Lagunie z takiej na zwykłą), a druga to, że klimatornik za dużo myśli. Wogóle po co mu czujnik temperatury z zewnątrz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogóle po co mu czujnik temperatury z zewnątrz ?

 

Po to aby wiedział, czy ma podgrzać czy schłodzić i jak mocno powietrze z zewnątrz. Jak wg. Ciebie miała by działac taka automatyczna klima bez tak istotnej danej?

Gdy chcesz np. w kabinie 16'C, a na zewnątrz jest +7'C - to po co właczać sprężarkę klimatyzacji? Ale jak jest 13...17'C to już trzeba.

Istotne jest też jaka jest różnica między zadaną temperaturą a temperaturą w kabinie.

Przykład: temperatura pożądana: 20'C

Temperatura zewnętrzna: +11'C

W kabinie mamy wg. czujników 24'C - więc po co nas mrozić klimą, wystarczy podawać tylko zewnętrzne powietrze - bo mała różnica między temperaturą zadaną, a faktyczną

przypadek 2

W kabinie mamy wg. czujników 34'C (stał w słońcu) - wtedy należy włączyć sprężąrkę, aby możliwie jak najszybciej schłodzić wnętrze. Im bliżej zadanej temperatury tym "łagodniejsze" chłodzenie.

Taka klima automatyczne ez czujnika powietrza zewnętrznego nie mogłaby w ogóle działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Mój problem jest identyczny- czyli mała wydajność klimy- niby powietrze leci schłodzone - ok 8stopni ale nie czuć tego jakoś! Jeździłem wcześniej Vectrą w kombi, czyli większy samochód i tam w największy skwar po chwili było chłodno.

Byłem u speca i cóż myślicie o osuszaczu? Pomacał rurki i stwierdził, że nie są wszędzie tak samo zimne,do osuszacza są bardzo zimne a za nim już mniej. Podobno rozpręża się w osuszaczu te zimne powietrze i dalej już leci nieco mniej zmrożone.

Dodam, że czynnik jest.

Śmieszne to wszystko bo zimą miałem odwrotny problem - nie mogłem długo nagrzać w kabinie.

Tak źle i tak nie dobrze. Ciekawi mnie co o tym sądzicie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osuszacz to taki filtr w układzie klimatyzacji. Jeśli jest różnica temperatur na przewodach wlotowym i wylotowym to znaczy, że może mieć już organiczny przepływ i i jakaś cześć czynnika rozpręża się w nim co skutkuje spadkiem wydajności układu w skrajnych przypadkach może dojść do zamarznięcia osuszacza i zablokowania układu. skoro zimą słabo grzało to może kabinówka jest do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

freak1 - dzięki wielkie, czyli trzeba będzie wymienić osuszacz, filtr kabinowy też muszę wymienić

bo wymieniałem w czerwcu zeszłego roku a teraz jak go przedmuchałem to strasznie zasyfiony był.

Czeka mnie zatem wymiana 4filtrów, oleju i osuszacza - mam nadzieję,że to starczy i sprężarki nie trzeba będzie ruszać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro twój fachowiec stwierdził różnice temperatur to tak. Jak będziesz go sam zamawiał to zamawiaj według numeru vin bo może nie pasować np. w lagunie IIphI występują 3 osuszacze przy czym jeden mega rzadki i trzeba zamawiać ściągać z francji(różnią się średnicami otworów o dziesiąte części milimetra)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

To może i ja się podepnę pod temat w zasadzie z identycznym problemem.

Auto to Scenic II ph I 1.9dci z Climatronic'iem.

Czynnik uzupełniony, filtr wymieniony oraz wymieniony czujnik ciśnienia (wg CLIP'a był padnięty).

 

Objawy:

1. W czasie upałów - powiedzmy pow. 25st. - baaardzo słaba wydajność głównie w mieście lub na wolnych obrotach mimo ustawienia na panelu 15st.

2. Na wolnych obrotach chwilami w ogóle klima jakby się wyłączała i po chwili znowu załączała. Czuć to z nawiewów jak i po parującej przedniej szybie (w parne dni),

3. Na trasie jest już lepiej, ale również szału nie robi. Najlepiej jest kiedy lecę autostradą wówczas jest już niemal dobrze, choć zaznaczam, że np. temp. np. 18st. jest nie do osiągnięcia

4. Zupełnie dobrze jest tylko kiedy na zewnątrz jest w okolicach 20-22st. Wówczas klima chłodzi zupełnie normalnie.

 

Powoli tracę siły zwłaszcza, że miałem do czynienia z kilkoma autami i w każdym klima chłodziła tak, że gęsia skórka się robiła (Octavia, Mondeo, Vectra)... a tu ?? Wychodzę z auta a plecy mokre... :)

 

Jakiś pomysł Panie i Panowie ??

Edytowane przez Viniu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, ja już znam odpowiedź na moje bolączki z klimatyzacją,

po miesiącu czasu i jazdy non-stop na klimie moja sprężarka siadła, dziwne dźwięki towrzyszące przy jej uruchamianiu

skłoniły mnie do jej wymiany.

Mechanik postanowił poszukać używki w necie i za 3 stówki kupił, wymienił, doliczył 100zł za wymianę i kłopoty się skończyły.

Wydajność się poprawiła, chłodzi tak jak chciałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po miesiącu czasu i jazdy non-stop na klimie moja sprężarka siadła, dziwne dźwięki towrzyszące przy jej uruchamianiu

skłoniły mnie do jej wymiany.

Sprawdziłeś przed wymianą sprężarki ile było oleju i czynnika w układzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pawel jasne,że sprawdzone- kilka dni przed wymianą dolał mi gość troszkę oleju

i nawet wydawało się,że jej praca się uspokoiła ale za kilka dni... kaput.

Ile tego tam dolał- nie wiem, ale po wymianie wiedział, że ma to sprawdzić i dobić ile trzeba,

a wymieniał i serwisował jeden gość dosyć łebski. Byłem nawet dziś u niego bo zauważyłem, że mam

mokro z tyłu pod siedzeniami i okazało się,że woda z klimy zalewa mi auto, odkręcił osłonę tłumika

przeczyścił otwór i już woda leci na ulicę a do środka naleciało trochę, przejechałem w trasie na klimie cały czas ponad 1000km(nad morze)

więc miało co nakapać i teraz suszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

U mnie podobne objawy. Temp. na zewn. pod 30 stopni - klima ledwo, ledwo, lub wcale niekiedy. Dwa razy u mechanika i nic. Raz miałem 550 teraz 500 ml czynnika. Gość mówi o zaworze rozprężnym. Co sądzicie? Słychać jak klima włącza się na chwilę i wyłącza na postoju, gdy upał jak cholera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!