Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

demontaż ramion wycieraczek - jak.?


Rekomendowane odpowiedzi

Przypuszczam, że masz trójramienny

 

Już pisałem wyżej że mam trójramienny. Ciekawe jak bym podjechał do Oświęcimia czy byś był taki pewniak jakby zawiódł Cię ściągacz. Też mi się wydawało że ściągacz załatwi sprawę.

 

To jest tak zapieprzone że patrząc na to ramię w miejscu mocowania do sworznia wydaje się jakby to był jeden nierozbieralny element, nie twierdzę że tak jest, tylko tak wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie było to samo

 

 

Ale u Ciebie poszło a u mnie nie idzie nawet ściągaczem, co prawda trójramiennym ale powinno pójść. Może Wam się wydawać i myślicie może że ten koleś pieprzy jakieś głupoty ale niestety ściągaczem naprawdę nie idzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam, nie ma sprawy. Kiedy :-) Gwarantuję, że zdejmę Ci ramiona wycieraczek w ciągu kilkunastu sekund.

Weź kilka kropel płynu hydraulicznego, tylko uważaj, żeby nie poplamić lakieru i plastików, bo będą ślady.

Musi zejść łaski nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas coś rozbieram :-) nie było jeszcze auta z którego nie dało by się zdjąć ramion. Złapać za ramię lekko poruszać i musi zejść. Jak nie to dorób sobie coś takiego cigaczjpg_rnanhqx.jpg lub sciagacz-_rnanhqw.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze mówiąc to żartowałem. Do Oświęcimia mam około 200km. będę próbował jeszcze sam to jakoś ogarnąć. Mówisz że płyn hydrauliczny pomoże.??

 

Dodano: 07 kwi 2012 - 21:14

Kolego zawisza1980 takie luźne pytanie. Da radę wyciągnąć cały mechanizm z silniczkiem, podszybiem i ramionami razem.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polej cocacolą i podejdź do tego jeszcze raz. Jak będziesz miał wszystko napięte i dokręcisz śrubę ściągacza to weź sobie jakiegoś pręta i puknij w trzpień środkowy na który wchodzi ramię - musi zejść :-)

dobrym penetratorem jest też odrobina ropy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Oświęcimia mam około 200km

Więcej, jakieś 250 km.

Da radę wyciągnąć cały mechanizm z silniczkiem,

Nie wiem jak to jest w Megane, ale w Scenicu raczej się nie da.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz już byłem bliski rozwalenia szyby, a wymiana szyby nie jest tania

Niezależnie czego do tego będziesz używał i jaki sposób wybierzesz pamiętaj o zabezpieczeniu szyby.

Nadaje się do tego płyta pilśniowa 3- 4mm, prasowana pilśnia, lub gruba pianka tłumiąca, (zielone arkusze) taka jak pod panele podłogowe. W ostateczności gruby koc złożony x3 lub karimata.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam, że mogą być problemy ze ściągnięciem ramion wycieraczek, bo to przerabiałem. Zalewanie penetrolem, ściągaćz dwuramienny nie pomagał (bałem się, że jak pójdę na chama to uszkodzę końcówkę ramienia wycieraczki). Pomogło dopiero dopiero przy założonym i naprężony ściągaczu podgrzanie małym palnikiem gazowym do lutowania samej końcówki ramienia - w pewnym momencie było małe stęknięcie i ramie było moje. Pisałem o tym na forum, może nawet w tym temacie gdzieś na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i właśnie u mnie też jest problem dlatego zastanawiam się czy nie prościej i szybciej wyciągnąć cały mechanizm z podszybiem i ramionami. Wydaje mi się że nie powinno być problemu ale może wypowiedział by się ktoś kto może rozbierał jakąś meganke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz popatrzeć czy czasami osie wycieraczek nie przechodzą przez otwory w metalowym pasie podszybia. Nie pamiętam jak to jest w sceniolach, a meganki nie rozbierałem. Jeśli takowego nie ma to możesz próbować Twoim sposobem, jeśli jest, to nic ten pomysł nie polepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacji wynika że cały mechanizm trzyma się na dwóch śrubkach i żadem element mechanizmu wycieraczek nie przechodzi przez metalową część podszybia. Trzeby by odkręcić i wyjąć osłonę (chyba) wentylatora (od strony kierowcy), z tym nie ma problemu bo już to robiłem. Następnie odkręcić mechanizm i wyjąć.

 

Kolega Zawisza chyba dużo meganek i sceników rozebrał, ciekawe jak on to widzi.

 

Cieszę się że wreszcie ktoś poważnie wypowiada się o moim pomyśle bo dotąd każdy twierdził że z demontażem ramion nie ma większego problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanizm wycieraczek przechodzi przez metalowe części karoserii i całego mechanizmu, bez zdejmowania wycieraczek, wyjąć się nie da. A nawet jakby się dało, nie wymanewrował byś tego przy podniesionej masce. Opuszczona maska natomiast blokowałaby część elementu i też byś nie wyjął, musiał byś zdejmować maskę.

Chyba ratuje Cię tylko podgrzanie, jak nic innego nie skutkuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!