Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Tylna wycieraczka w kombi


Rekomendowane odpowiedzi

Mam problem z tylną wycieraczką. Problem polega na tym, że przy odpaleniu silnika (każdym) włącza się tylna wycieraczka. Robi sobie 5 lub 6 "machnięć" i zatrzymuje się w dowolnym miejscu. Dzieje się to niezależnie od położenia manetki. Przekręcenie manetki o jedną pozycję powoduje, że wycieraczka zachowuje się jak przy odpaleniu silnika. Uruchomienie spryskiwacza z tyłu powoduje, że wycieraczka zrobi co ma zrobić i zatrzyma się tam gdzie jej się spodoba, następnie w zależności od humoru, co jakiś czas sama "machnie" od czasu do czasu, ew. w ogóle nie da jej się uruchomić - do następnego startu silnika. Usterka pojawiła się praktycznie z dnia na dzień. Wcześniej raz zdarzyło się, że nie reagowała na manetkę ale to było z miesiąc temu, albo i więcej.

Zadzwoniłem do jednego mechanika co to niby zna się na Reniach i "na telefon" stwierdził, że to na 90% UCH, kable ani silnik nie mają z tym nic wspólnego. Naprawa UCH od 500zł w górę, zastrzegł jednak, żeby przyjechać do niego, wepnie kompa i "zobaczymy co jest grane". Zmienić mechanika, czy rzucać monetą którą nerkę sprzedać?

 

Dodano: 17 sie 2011 - 20:39

Nikt nic nie podpowie? Tematy były na forum ale jak zawsze nikt nie napisał jak się skończyła sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może przełamały się kable między klapą a karoserią.

Inna sprawa jest taka: w megane I clipem można zaprogramować różne tryby pracy wycieraczki: z pozycją krańcową i bez pozycji krańcowej. Jeśli w megane II też jest coś w tym stylu to może wystarczy przestawić, ale to już tylko moje domysły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie HB też wariowała tylnia wycieraczka ale tylko jak było sucho (jak chciałem wyczyścić szybę ze spryskiwaczem potrafiła ruszyć i po 2=3 cyklach pracy zaczynała pracować coraz wolniej). I okazało się że przyczyną był przekaźnik od tylniej wycieraczki, znajdujący się w kabinie obok bezpieczników. Wyciągnąłem go, przeczyściłem papierem ściernym nóżki od niego, zastosowałem Wd40. I jak ręką odjął. A powiem że strasznie się ten przekaźnik grzał. I teraz mam spokój już ponad 1,5 roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w megane I clipem można zaprogramować różne tryby pracy wycieraczki: z pozycją krańcową i bez pozycji krańcowej

W Lagunie II nie ma takiej opcji w CLIPie więc podejrzewam, że w Megi II też jej nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w sobotę u kolejnego magika któremu opowiedziałem co mi na wątrobie leży + opowiedziałem o ginącym oświetleniu tablicy rejestracyjnej. Nie zaczął gadki od tego, że to pewnie UCH i trzeba naprawiać, tylko umówił się ze mną na wtorek i ma zacząć od sprawdzenia wiązki.

Dam znać co dalej.

 

Dodano: 23 sie 2011 - 22:09

Wróciłem 10 min. temu od mechanika :) Nie wierzyłem, że zrobi na dzisiaj ;-)

Więc powodem problemów była wiązka, cała do robienia. Za diagnostykę + robotę zapłaciłem 160zł.

Muszę jeszcze tylko sprawdzić, czy grzanie tylnej szyby i lusterek działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet niezła cena, biorąc pod uwagę że dostęp jest nienajlepszy.

Gdzie była usterka, skoro piszesz o lusterkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem w trakcie pracy, że jest rozebrana osłona na tylnej klapie.

O lusterkach i szybie napisałem bo myślałem, że czegoś nie podłączyli ale obrałem złą metodę sprawdzenia - miałem wyłączony silnik dałem prąd (hamulec i start) i nie działało jedno i drugie - myślałem, że coś spartolił. Dziś jak włączyłem ogrzewanie szyby przy odpalonym silniku wszystko zabanglało jak trzeba ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!