Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Scenic po 15 000 km - jakość, usterki, refleksje.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dłuższej przerwie.

Czas leci i mój scenik ma już prawie 15 000 km. W poniedziałek jedzie na pierwszą wymianę oleju.

Samochód katowałam głównie w mieście, średnie spalanie jakie mi wyszło przez ten okres to 9,5 litra.

Jeżdżę spokojnie, stąd niskie spalanie jak na 1.4 tce. W mieście pali od 9,8 litra (tak jak w katalogu) do 12,5 litra przy bardziej dynamicznej jeździe.

Olej w silniku sprawdzałam dwa razy - nic nie bierze. Kolor ciemnobrązowy. Niestety utraciłam żółty korek wlewu płynu do szyb. Raz, że źle dopasowany, dwa ciągle spadał.

Silnik kiedy jest zimny lubi szarpać, remedium na to jest krótkotrwała jazda wbrew strzałkom. Skrzynia biegów - bardzo precyzyjna. Bardzo często nie używam piątego biegu i wrzucam od razu na szósty. Do wyprzedzania (rzadkość dla mnie) przy 80-90 km/h najlepiej użyć 4. biegu.

Klimatyzacja działa bez zarzutu, ogrzewanie również. Jakość materiałów po 15 tyś. km okazuje się dobra, lecz miejscami jest bardzo kiepska.

Lakier jest bardzo miękki i ma liczne rysy. Nie myję auta na myjniach automatycznych. Lepiej zrobić to po staremu, jest kilka dobrych i tanich myjni ręcznych.

Światła mijania - jak do tej pory padała tylko jedna żarówka. Z wymianą nie ma dużego problemu.

Usterce uległo światło oświetlające lusterko daszku przeciwsłonecznym, zapewne do częstego używania.

Lusterka, które elektrycznie się składają wydają bardzo niepokojące dźwięki - pewnie się popsują oba na raz.

Komputer pokładowy - nagminnie kasuje się po nocy, rano wszystko jest skasowane.

To tyle jeśli chodzi o usterki.

 

Czego w/g mnie brakuje w aucie?

Po pierwsze złącza USB do ładowania np. komórki

Po drugie filtru jakości powietrza, który nota bebe jest już w standardzie od jakiegoś czasu. Czasami z niektórych aut śmierdzi niemiłosiernie. Gazownicy oraz stare diesle na frytkach.

Po trzecie świateł do jazdy dziennej. Całe lato przejeździłam na trybie auto bez konsekwencji.

Po czwarte i ostatnie, brakuje mi możliwości wyłączenia podczas postoju podświetlania wyświetlacza - wieczorem kiedy się na kogoś czeka jest to denerwujące.

 

Poza tym auto jest fajne i bardzo przestrzenne.

 

Wrócę do lusterek - Czy ktoś miał już taki problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer pokładowy - nagminnie kasuje się po nocy, rano wszystko jest skasowane.

Proponuję naładować akumulator przy pomocy prostownika. Po prostu akumulator jest nie doładowany podczas jazdy miejskiej. Teraz nie masz problemu z odpaleniem bo jest ciepło, ale jak przyjdzie zima to już może się okazać, że nigdzie nie pojedziesz bo nie odpalisz silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja dorzucę od siebie 1 wadę:

- regulacja oparcia fotela po przez pokrętło, normalnie udręka tym kręcić. W scenicu II o wiele fajniej było to rozwiązane.

 

A spalanie 2.0 CVT

średnio 9 l./100km, miasto 10-11 l./100km

Skrzynia bardzo fajna, nie czuć przełożeń, tylko trochę kręci silnik za wysoko.

 

Co do lusterek, to mi prawe skrzypiało, ale na gwarancji w serwisie rozebrali, przesmarowali i nastała cisza.

Edytowane przez Gogol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak na CVT to mało. Brałam taką skrzynię po uwagę, ale coś nie miałam zaufania do spalania. Lusterka zgłoszę w poniedziałek na smarowanie. Akumulator - potrzebny prostownik (nie mam) i jak ładować? Akumulator jest osłonięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, co do lusterek to też skrzypią , trzeszczą niemiłosiernie. Też mam właśnie 15000 km i od jakiegoś czasu to już stale poskrzypiwują przy rozkładaniu. Szkoda , że ta wada nie ujawniła się przed ostatnią wizytą w serwisie (czerwiec) bo też bym kazał usunąć. Ja już dwa razy olej wymieniłem. Teraz przed wyjazdem na wakacje przeszedłem na Castrol Edge 5W40 Full syntetyk. Bo jak się dowiedziałem to te oleje ELF 5W 40 to nie są 100% syntetyki , tylko wysoce rafinowane oleje mineralne. Czyli ogólnie mineralny poddany obróbce i z dodatkiem uszlachetniaczy syntetycznych. Co jak dla mnie ma znaczenie. Zresztą Elf i total piszą na opakowaniach , że olej jest zrobiony w technologi syntetycznej a nie , że jest 100% syntetyczny ( czyli nie jest z estrów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do oleju, to zgodnie ze starym przysłowiem zamienił stryjek siekierkę na kijek.

Castrol EDGE 5W40 to 3 grupa olejów bazowych, nie jest to PAO, ani tym bardziej olej estrowy, tak samo jak Elf LDX 5W40.

W przypadku Castrola pelnym syntetykiem jest Castrol EDGE 0W30, a u Elfa np. Excellium LDX 0W30.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usterka zgłoszę w poniedziałek na smarowanie. Akumulator - potrzebny prostownik (nie mam) i jak ładować? Akumulator jest osłonięty.

To proponuję również zgłosić problem z kasującymi się przebiegami i niech naładują akumulator przy okazji wizyty w Aso. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i po przeglądzie. Lusterka rozkręcone i nasmarowane, już nie jęczą. Daszek zamówili nowy i będzie wymieniony na gwarancji.

Akumulator naładowany, chłopaki pokazali mi jak sprawdzić czy jest naładowany. Zdejmuje się osłonę, to banalne i jest wskaźnik.

Olej zmieniony na Elf 5W40. Mechanik stwierdził, że bardzo mało zrobiłam km. Dodatkowo coś gmerał w komputerze i nie wykrył błędów.

Znalazł się także żółty korek, który jeździł w błotniku (podobno to znany problem i trzeb zastosować gumowy klej).

Po przeglądzie jest znacząca różnica w skazywaniu chwilowego spalania. Wcześniej pokazywał +/- 7 litrów przy 100km/h na tempomacie (trasa siekierkowska. Teraz pokazuje 6 litrów. Ogólnie wcześniej komputer zawyżał spalanie o 0,5-1 litra w mieście. Zobaczymy jak będzie teraz.

Na koniec miła niespodzianka - jakaś promocja - 270 złotych za wymianę oleju i filtru.

Dobra kawa gratis.

 

Poruszyłam też kwestie instalacji gazu :) Pan mechanik pokręcił głową. Owszem można, ale jakim kosztem. Nasłuchałam się o paru kombinatorach, którzy mają więcej zachodu niż oszczędności :P

Edytowane przez klarabuch
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dziś odbieram Megane z tym samym silnikiem z przeglądu (po 24 tys km).

Potwierdzam opinie o oleju - zero ubytków.

 

Jedyne co zauważyli w ASO, to że podśietlenie tablicy rejestracyjnej nie działa - wiązka skorodowała nie wiedzieć czemu.

Mam mieć też usunięte irytujące skrzypienie uszczelek od drzwi (temat poruszany w oddzielnym wątku).

ASO jest 100% pewne (przypadek uleczony podbno już w innych megankach), że powodem jest wchodzenei w reakcje detergentów z myjni z materiałem użytym do produkcju tych pluszowych uszczelek - pożyjemy zobaczymy.

 

Załapałem sie na akcję serwisowa mocowania wiązki wspomagania.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edit: Wymienili olej na Castrol Magnatec (spełnia normę Renault). Link

Edytowane przez mkuczara
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!