Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Żarówki!!!


Rekomendowane odpowiedzi

a jaki masz silnik? ja mam 1.5dCi i tez mi sie pierwsze spalily po 6miechach :/ teraz jade na philips visionplus i jak na razie trzymaja sie :mrgreen:

 

nie wiem czy to nie jest spowodowane mocniejszym alternatorem i aku w dieslach... moge sie mylic, jak ktos wie lepiej to prosze mnie poprawic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarówki się palą jak alternator daje zbyt wysokie napięcie. Dzieje się tak jak padnie regulator napięcia. Dlatego radze sprawdzić napięcie podczas ładowania. Oczywiście diesle mają mocniejsze alternatory ale chodzi tu o większą "wydolność" prądową, a nie wyższe napięcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a no zeby "wiekszy" aku nabic po starcie, napiecia powinny byc te same tylko nie wiem jak z Amperami... moze ich za duzo idzie na banki? nie nonstop ale moze sa czasem "strzaly" gdy nagle cos ciezkiego przestaje zrec prad. w MII oprocz pol tony elektroniki jest jeszcze wspomaganie elektryczne. ale to sa moje spekulacje... pewnie bledne ale co tam :mrgreen: jednak to jest jedyne sensowne wytlumaczenie jakie mi przychodzi do glowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ampery nie są wysyłane przez akumulator/alternator. To odbiornik je pobiera (czyli żarówka). Skoki to mogą być ale napięcia. Bezpieczniej jest włączyć żarówki zanim odpali się silnik. Żarówka zapala się przy 12V i żarnik się zdąży nagrzać zanim dostanie prawie 14V z alternatora. To przedłuża ich żywot, ale kto by o tym pamiętał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zuzyłem 4 komplety zarówek!!!!

Napisz też jakich żarówek :mrgreen:

Nowe żarówki mają krótsze żarniki i częściej się przepalają - choć moje Philips Vision plus już siedzą 2,5 roku ;-) Wiesz to też zależy ile jeździsz - jak długo się świecą bo żarówki też mają sawoją żywotność (ilość godzin świecenia - orientacyjną ;-) ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, dzieki za poprawienie... teraz jak czytam mego posta to mysle nad jego usunieciem :mrgreen:

 

a co do zalaczania zarowek przed zaplonem... ma do swoje zady i walety

 

+ to co opisales

- w zimie moze sie zdarzyc ze nie odpali wiec i tak musisz zapalic po zaplonie

 

a ja mam automatyke i reflektory odpalaja doslownie w ulamku sekundy po udanym odpaleniu jednostki.

skoki napiecia moga byc wg mnie wlasnie z ukladu wspomagania, nagle po wylaczeniu / przestaniu krecenia kierownica, moze pojawia sie jakis lekki skok, ale pewnie bredze jak potluczony :)

 

i tak ledwo w temacie, w MII podswietlenie deski i przelacznikow jest? diody czy zaroweczki? ktos wie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniej jest włączyć żarówki zanim odpali się silnik.

Może i bezpieczniej ale czasami w zimie może zabraknąć tych kilku % A na rozruch, ktore akurat idą w oświetlenie, zwłaszcza jak już słaby jest aku. Rozrusznik jednak najwięcej potrzebuje przy samym starcie :!: Najlepiej jest włączyć na chwilkę przed rozruchem a potem w momencie odpalania wyłączyć (jeśli nie zrobi tego automatyka) . Tym sposobem "rozbudzisz" akumulator i żarówki :mrgreen: W moim w momencie odpalania nawet radio się wyłącza na tą chwilę :!: W waszych pewnie podobnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy one są napewno przepalone czy strzepane?

 

Nie bardzo rozumie co znaczy te strzepane?? Ja mam silnik 1.6 16V. Łatwo policzyc jezdze na swiatlach caly rok i zrobilem w dwa lata 35 000 (Wiekszosc km w miescie)Żarówki zawsze mam Philips BlueVision bo wedlug mnie sa bardzo dobre. Jak juz niektorzy mowili światla zalaczaja mi sie rowno z paleniem silnika.

ASO twierdzi ze wszystko jest w nalezytym pozadku.

 

 

Tak wykraczajac poza Megane mam tez Clio z tym ze 1.5 dci ktore jezdzi dokladnie na tych samych zarowkach. Zostalo kupione uzywane jak mialo 60 000 km teraz ma 75 000 i jeszcze mam pierwszy komplet. Jezeli chodzi o czas uzywania zarowek w Clio to jest to od lipca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ze pierwszy raz dzisiaj mialem okazje wymieniac zarowke w m2, podlacze sie do tematu. (pomijam fakt, ze wymiana zarowki jest banalnie prosta, pod warunkiem ze wiadomo co zrobic z ta (**%&* blokada zarowki). mianowicie, czy mozna do zwyklych reflektorow wladowac te plihlipsy bluevision? takie cus znalazlem w opisie aukcji:

 

Wszystkie samochody wyposażone w reflektory do żarówek halogenowych, szczególnie dla kierowców ceniących bezpieczną jazdę nocą

 

ps. jakby komus wilgotnial przedni reflektor od wewnatrz w m2, niech sprawdzi stan nakretki blokujacej dostep do zarowek... u mnie trzyma sie to na jednym z 3ch cusiow i lapalo mi wilgoci od groma. podskocze w sobote do aso i spytam ile skasuja za nowa i czy wogole maja na stanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!