Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

i megane I phII OPONY ZIMOWE


Krzysiek

Rekomendowane odpowiedzi

baad74, zimowych opon i tak nie zjeździsz w okresie ich przydatności, tak że nie przejmowal bym się tym, że "szkoda zimówek". Temperatury obecnie mają wielkie wahania, rano i wieczorem zimno, w południe się ociepla. Srednio jednak jest to zalecane 7 stopni. Gorsze moim zdaniem jest zaleganie mokrych, opadniętych liści w czasie jesiennej mżawki i letnie opony. To jest dopiero ślizgawka, a mało kto sobie zdaje z tego sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w classicu z 2000 roku na zime kilka juz sezonow 185/65/15, zamiast fabrycznych 185/60/15. Lepszy komfort jazdy, a przeklamanie licznika mi nie przeszkadza. Jak wsiadzie 5 osob, zdarzy sie ze na duzej dziurze opona otrze o nadkole ale dla 1 - 3 pasazerow w aucie, nie stanowi to problemu. Ostatnie lato przejezdzilem na 195/60/15, swietnie sie jezdzi, w zakrety auto wchodzi wysmienicie, niestety troche wiecej pali, i jest mniej dynamiczne przy rozpedzaniu. Nie polecam zamiennikow o rozmiarze 195/55/15, ladnie wyglada auto, fakt, auto bardzo stabilne na zakretach i bardzo twarde ale przez te zamienniki do dzisiaj nie moge dojsc do ladu z zawieszeniem. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam forumowiczów!

 

Jakie zalecacie ciśnienie w oponach zimowych o rozmiarze 165/70 R13 ? U mnie przy zalecanym ciśnieniu przód 2.3 i tył 2.2 opony przednie strasznie się uginają i mam wrażanie jakby były niedopompowane. Zaznaczę, że moje oponki to niestety ogumienie bieżnikowane(regenerowane) z PROFIL-a i być może kord opony już jest wymęczony i dlatego tak to wygląda.

 

Co proponujecie poza oczywiście zmianą opon ? ;-)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydownie nowe oponki, a prawda jest tak, ze masz dosyc wysoki profil oponki i zawsze bedzie sie uginac. Ja w swoich 175/65/R14 przy ciezszym silniku mam chyba 2.3 albo 2.4 i jest ok. Tez widac, ze sie uginaja ale to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie w oponach zimowych takie samo jak w letnich, jeżeli masz juz trochę zużyte to możesz podnieść o 0,1 bara... ogólnie wszystko zależy od tego jaki ciezar wozisz i w jakich warunkach... Na autostradzie/drogach poza miastem o dobrych nawierzchniach/ możesz dodac 0,1 bara

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu a latem tez masz 175/65/14 ?

 

Kiedyś podpompowałem na 3,0 (inni sprzęt wskazywał 2,7) i nadal były sflaczałe (potem spuściłem do 2,3). Więc po prostu profil 70 tak ma :-)

 

ps. czy zimą radzi się dawać inne ciśnienie, niższe (tylko troszke np: 2,1)?

Bo o szerokośc to są dwie szkoły. Inni węższe, a druga takie same lub nawet ... szersze (jesli są BDB zimówki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłącze się do tematu, potrzebuję rady. Musze kupić opony zimowe i nie wiem jakie. W tym momencie mam jakieś continentale 175/70R13 i czy kupować takie same opony tylko zimowe i po prostu 2 razy w roku zmieniać czy kupić 14 ale z felgami i po prostu przekładać całe koła?? I jeszcze pytanie czy są jakieś plusy za 14 cali czy nie będzie różnicy pomiędzy 13 a 14 cali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mski, kup 14" albo drugi komplet 13" zawsze to oszczędność na zmianie i przede wszystkim Ty decydujesz kiedy zmienisz oponki a nie terminarz wulkanizatora.

pomiędzy 13 i 14 jest jedna zasadnicza różnica 14 są wyższe o 1 cal ale wtedy zakładasz odpowiednio niższe oponki:p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tego nie wiem. Wiem że na tych felgach są opony 175/65 R14 i zastanawiam sie czy bedą pasowały do meganki, tz. czy nie bedzie przekłamań na liczniku. Ale czy szerokość felg/opon ma znaczenie co do tych przekłamań a nie własnie profil i rozmiar w calach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!