Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

TomTom w Megane III


Madu

Rekomendowane odpowiedzi

A masz białą puszkę zwana kontrolerem multimediów podłączonych??

Pokaż zdjęcie tej kostki od pasów, bo z ego co pamiętam to nie ma tam miejsca na 6 kabli.

 

Dodano: 17 mar 2013 - 23:19

Cześć,

Wyświetlacz i radio w 100% jest z jednego samochodu. Nie mam tylko tego białego modułu. Czy jak go dokupię oddzielnie rozumiem, ze powinno być wszystko OK????

I tak i nie. To jest ruletka. Najlepiej mieć wszystko z jednego autka wtedy nie będzie konfliktu nr VIN między poszczególnymi podespołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

biała puszka podłączona zamiast wyświetlacza radia, zdjęcie kostki wrzucę jak będę w domu. Doczytałem, że godzina to chyba kwestia gpsu, na który jeszcze czekam... a czy da się zmienić VIN w poszczególnych podzespołach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o godzinę to masz rację, bo czas jest automatycznie pobierany z satelity. Teraz bierzesz potrzebne kable wg. schematu z tej wiązki gdzie kiedyś miałeś wyświetlacz a teraz masz sterownik multimediów (białą puszkę) i podłączasz ją do kostki od pasów bezpieczeństwa, którą masz obok wyświetlacza nawigacji. Jak dobrze pamiętam chyba dwa kable albo trzy trzeba przepiąć, albo uciąć i prze-lutować.

Zostały mi do podłączenia kabel od ABSu

Bez tego kabla będzie nawigacja działać, tym kablem idzie prędkość jazdy samochodu, przydaje się w przypadku tunelów i innych sytuacji gdzie tracimy sygnał GPS. Dodatkowo nawigacja dostaje po sieci CAN sygnały jaki mamy kąt skręcenia kierownicy i wie przez to kiedy skręcamy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, a kwestia wyświetlania nawigacji i funkcji z radia? Bo jak na razie nic nie pokazuje oprócz godziny i temperatury... nie wiem czy jestem już blisko uruchomienia sprzętu, czy jest jakiś konflikt sprzętu (nie wiem jak to stwierdzić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radio mam fabrycznie od swojego auta, wyświetlacz i kontroler prawdopodobnie od tego samego auta - przynajmniej takie mam informacje od sprzedającego, joystick jest na pewno od inngo auta.

 

Dodano: 18 mar 2013 - 17:35

...zdjęcie mojej kostki od kontrolki niezapiętych pasów (z 6 kablami)

thumb_hosting_zdjec_1363624283__dsc_2031.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 opcja zdobądź radio od tego wyświetlacza.

2 opcja zmień CLIPEM aby radio wiedziało że współpracuje z NAVI. Są do wyboru opcję navi/bez navi

 

Opis Twojej kostki:

+ AKUMULATORA CZASOWY 5 (2)

+ ODCIĘCIA AKUMULATORA ZABEZPIECZONE BEZPIECZNIKIEM PAMIĘCI (3)

STEROWANIE LAMPKĄ KONTROLNĄ AIR BAG OFF PASAŻERA (19)

+LAMPKA KONTROLNA AIR BAG OFF PASAŻERA (20)

STEROWANIE KONTROLKĄ ZAPIĘCIA PASA KIEROWCY (21)

STEROWANIE LAMPKĄ KONTROLNĄ PODUSZKI POWIETRZNEJ PASAŻERA (22)

 

Nie musisz tych kabli ciągnąć do licznika, bo już je masz w tej kostce, która wpiąłeś do białej puszki (ta kostka kiedyś siedziała w twoim wyświetlaczu od radia i również sygnalizowała pasy i Air Bag OFF). Powyżej masz w nawiasach nr PIN odpowiadające tym przewodom w kostce od starego wyświetlacza.

 

EDIT

A w sumie masz obrazek:

post-24044-0-27358800-1363629607_thumb.jpg

 

EDIT KOLEJNE

 

Udało się znaleźć w końcu. Kostka ze zdjęcia:

post-24044-0-59104700-1363629889_thumb.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, jeden problem będzie rozwiązany, ale pozostaje ten największy z wyświetlaczem... radia od wyświetlacza na pewno już nie dostanę, a z Clipem muszę pokombinować, jak na razie nie znam nikogo w Szczecinie z tym urządzeniem, jak nic mi się nie uda wymyśleć to chyba zostanie wycieczka do Poznania - o ile oczywiście będziesz miał czas i chęci do pomocy w temacie :notacrook:

tylko pytanie czy to rozwiąże problem, czy coś jeszcze może być nie tak?

 

Dodano: 20 mar 2013 - 17:39

...znalazłem dzisiaj zakład, w którym posiadają CLIPa, natomiast gość, który próbował aktywować funkcję navi w moim radiu za bardzo nie wiedział jak ma to zrobić (nigdy wcześniej tego nie robił)...także mam prośbę o małą podpowiedź gdzie szukać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do przestawienia opcji w radio z Navi albo bezNavi to powinno pomóc, ale gwarancji nie daję. Jak już się połączysz CLIPEM, trzeba wybrać radio, potem re-konfiguracja ustawień tam są opcje do wyboru aby wybrać co do radia jest podpięte. Mamy do wyboru takie opcje:

Navi

C-box

Wyjście AUX wzmacniacz fabryczny

Wybieramy co mamy i zapisujemy.

Co jak i dokładnie gdzie to z pamięci nie napiszę, musiał bym do tego usiąść.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowaliśmy dzisiaj uruchomić u mnie navi ale bez skutku, nie ma dostępu do radia z poziomu CLIPa - może wersja oprogramowania jest przestarzała? Jedyne co udało mi się zrobić, to uruchomienie godziny przez podłączenie GPSu, złącze AUX (chinche) sprawdzone i działają bez problemu - podłączone przez ekran nawigacji, radio cały czas gra w tle. Zastanawiam się czy czegoś źle nie podłączyłem. Czy wy również dokładaliście pojedyńcze kable, np. do złącza diagnostycznego w ten sposób, że odłączaliście poszczególne piny z istniejącej wiązki kabli i dokładaliście te od nowej wiązki navi, czy parowaliście kable tak, żeby nie przecinać starych kabli?

Podłączenie navi RT3 w Peugeocie 206 i 407 jakoś poszło mi jakiś czas temu bez większego problemu, tutaj pojawiają się schody :notacrook:

thumb_hosting_zdjec_1363894029__dsc_2035.jpg

Poniżej efekt montażu navi w moim poprzednim aucie :notacrook:

thumb_hosting_zdjec_1363894639__dsc04447.jpg

Edytowane przez piotroszczaq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie uciąłem odpowiednie kable od złącza diagnostycznego i wszystkie trzy pary przewodów polutowałem razem zaizolowałem i śmiga. Z tego co pamiętam jak u siebie podłączyłem wyświetlacz od nawigacji z radiem, które miałem fabrycznie to też nie chciało mi w 100 % działać.

Spróbuj tak dla testu:

Odłącz białą puszkę.

Podłącz stary LCD

Uruchom wszystko razem. Wyświetlacz od nawigacji + stary LCD powinny działać równolegle i wyświetlacz te same informacje. Tak było u załorzyciela tego tematu @Madu

post-24044-0-01869800-1363901936_thumb.jpg

post-24044-0-53546500-1363901941_thumb.jpg

post-24044-0-79651900-1363901945_thumb.jpg

post-24044-0-59295800-1363901950_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem stary wyświetlacz od radia i od nawigacji, wszystko działa razem, z tym że na wyświetlaczu od navi mam tylko godzinę i temperaturę, nie pokazuje się menu radia i tomtoma mimo karty z navcorem. Mam jeszcze pytanie czy ekran od nawigacji powinien się odpalić po otwarciu drzwi samochodu tak jak zwykły wyświetlacz, czy dopiero po odpaleniu radia? U mnie odpala się dopiero po włączeniu radia/zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetlacz od nawigacji włącza się po odpaleniu silnika. Pozostały trzy warianty:


  •  
  • Jeden przeprogramować radio CLIP-em do współpracy z nawigacją.
  • Poszukać na Allegro handlarza, który na chwile Ci udostępni radio, które było fabrycznie od nawigacji i sprawdzisz je u siebie.
  • Zaopatrzyć się w komplet zestawu nawigacyjnego z jednego dawcy.

 

U mnie moje fabryczne radio jak już piałem wcześniej nie współpracowało z wyświetlaczem od nawigacji. Jeszcze wtedy nie miałem CLIP-a, więc nie wiedziałem o ustawieniach dostępnych podczas diagnostyki w radiu. Ale oczywiście miałem radio, które fabrycznie współpracowało z nawi i ono działała. A na końcu zmieniałem wyświetlacz na wersję z Live i na 3 dostępne wyświetlacze u handlarza, tylko jeden współpracował poprawnie- wyświetlając informację z radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, mam pytanie zbliżone do tego tematu nawigacji - na chwilę obecną mam radio z BT do nawigacji, zwykły wyświetlacz ( nie od navi-niestety nie wyświetla mi poprawnie zegarka) - chciałbym zmienić na wyświetlacz od navi (już go mam wraz z "białą kostką").

Z tego co zrozumiałem kostka wraz z przewodami która do tej pory była podłączana do zwykłego wyświetlacza przepinam i podłączam do "białej kostki", do wyświetlacza navi podłączam antenę gps, zwykłą antenę radiową (która do tej pory była do radia) oraz przewód między radiem i wyświetlaczem. Pytania: jaki to powinien być przewód do połączenia wyświetlacza nawi z radiem, i czy antena gps np. z TEJ AUKCJI będzie pasować (chodzi dokladnie o wtyk)?

I jeszcze jedno pytanie - w wyświetlaczu nawi oprócz trzech gniazd pod anteny jest też takie szerokie gniazdo:

thumb_hosting_zdjec_1364568560__nawi.jpg

Co należy podłączyć do tego gniazda?? Na razie chodzi mi tylko żeby działał wyświetlacz z nawi - wyświetlał info z radia, telefonu, kontrolki zapięcia pasów, poduszki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!