Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wytłumienie i uszczlnienie komory silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam nadzieję, że nie powielam tematu bo w miarę przeszukałem forum :) Chodzi mi o komorę silnika w Megane III a dokładnie o brak gąbki pod maską, czy ktoś znalazł jakiś patent na to ? oczywiście w ASO można takowy element kupić za symboliczne 250 PLN :P Wpadłem na pomysł, że można kupić matę wygłuszającą z filcu który dodatkowo będzie trzymał temp. Silnika zimą... i tu moje pytanie czy ktoś próbował takie coś zamontować ? na allegro taką matę kupuje się na metry tylko interesuje mnie montaż bo mata jest na kleju, a jak wiadomo pod maską temp są duże i boje się, żeby mata nie odchodziła. Co o tym sądzicie ? Druga kwestia dotyczy samego uszczelnienia ;) zaczyna mnie irytować kompletny brak uszczelek między maską a zderzakiem. obecnie musiałem już 3 razy myć silnik ponieważ cały syf z ulic podczas deszczu wchodzi przez szczeliny. Tak sobie myślę czy nie kupić uszczelek i nakleić ich właśnie na łączeniu między maską a zderzakiem oraz wzdłuż reflektorów :) generalnie nie będzie tego widać a problem z przedostającą się wodą powinien zniknąć ;) Próbował ktoś z was takiego patentu ? Ja osobiście będę się za to wszystko brał przez weekend ale ew. wskazówki i porady mogą mi pomóc ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mycie silnika. Trochę ryzykowne. Nie boisz się że zalejesz elektronikę?? A mam pytanie, bo tez rozmyślałem nad myciem komory silnika i walisz po prostu z węża na silnik i potem jakąś szczotką mechanicznie i na końcu spłukujesz znowu z węża czy robisz to delikatnie mokrą szmatką po plastikach i elementach silnika.

 

 

Co to maty to ja myślałem aby kupić na szrocie /allegro matę od diesla z zaczepami. Wtedy z mocowanie nie powinno być problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadro z ciepłą wodą i płynem do mycia auta :) oczywiście myje szmatką mocno wykręconą heh później używam specjalnego środka mocno żrącego aby usunąć wszelkiego rodzaju ciężkie zabrudzenia... Znajomy myje silnik karcherem średnio raz w miesiącu i "o dziwo" jeździ :) z elektroniką nie ma żartów. Co do maty to przyznam, że szukałem na allegro ale nie umiałem znaleść, jeżeli tobie się to udało to podeślij mi link na priva :P

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę was koledzy niestety zmartwić taka mata jest tylko w dieslach na wyposażeniu z fabryki :) nie występuje ona jako część akcesoryjna, a chciałem sobie taka sprawić czyt. zakupić w ASO i lipa nie ma jej ;) pozostaje tylko rozejrzeć się po ogłoszeniach z częściami z megi III

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Dziwne. Ja takową matę zamawiałem w ASO do swojej benzyny bez większych problemów. Trzeba tylko wytłumaczyć sprzedawcy akcesoriów, by zajrzał do gałęzi dla silników diesla, bo dla benzyny się ona nie wyświetla.

Niemniej cena w ASO jest wygórowana za matę, która obejmuje tylko środek maski. Na szczęście poprawia trochę wygłuszenie i brzmienie silnika w środku (mniej dokuczliwe).

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja zamówiłem za 150 zł (nie pamiętam dokładnie). I od razu mi zamontowano bez problemu.

Jest trochę ciszej. Ale myślę, że pokrywa komory silnika też może pomóc wyciszyć. Nie wiem jednak, czy mają w sprzedaży dla M3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja się dorzucę z pytaniem. W dislu taka mata jest potrzebna żeby mógł utrzymywać temperaturę w zimę. Benzyna się szybko nagrzewa i nie ma z tym problemów. Czy mata nie zaszkodzi i nie będzie zbyt duszno co doprowadzi do częstszego włączania się dmuchawy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zauważyłem różnicy w pracy dmuchawy po zamontowaniu maty. Mata nie zakrywa całej maski tylko mniej więcej 2/3 pośrodku.

 

Silnik dużo szybciej się nagrzewa: już po 500 m zaczyna być ciepło w kabinie :mrgreen: Poza tym dłużej też trzyma ciepło, więc generalnie moim zdaniem warto coś takiego zamontować.

Edytowane przez Wenel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ja poradziłem sobie w taki sposób. Zakupiłem maty wygłuszające odporne na podwyższona temperaturę i nakleiłem na maskę. Dodatkowo zabezpieczyłem łączenia i brzegi maty taśma aluminiową. Wygląda to tak:

post-24044-0-20859000-1351427315_thumb.jpg

post-24044-0-85784900-1351427319_thumb.jpg

post-24044-0-90116500-1351427325_thumb.jpg

 

Dodatkowo po odkręceniu zamka kalpy- znaczy tego rygla od maski, który wchodzi w zamek zobaczyłem pierwsze ogniska rdzy. Od razu Hammerite poszedł w ruch, aby to zabezpieczyć. Dużo czasu nie zajmuje(dwie śruby) a zawsze jest zabezpieczone.

post-24044-0-13771100-1351427307_thumb.jpg

post-24044-0-91450600-1351427310_thumb.jpg

Edytowane przez Woytus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Woytus czy to mata o grubości 0,2 czy czy 0,5 mm.

 

Planuję coś podobnego u siebie, waham się tylko co do grubości bo w ofercie są aż do 25mm :)

Znalazłem 0,2mm albo 0,5mm

Miejsca w 1.6 jest sporo bo nie ma żadnych osłon na silniku, jednak nie chciałbym przesadzić :) , a nawiasem mówiąc jakiej grubości matę daje fabryka oryginalnie do dCi :)

 

Druga sprawa ile tego zużyłeś 2-3 m2 :( (widzę 2 duże i 2 małe prostokąty-kwadraty) :)

 

Taśma to pewnie coś takiego 1 lub 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Jestem po montażu wyciszenia pod maską :)

Niestety z matami nie wyszło bo było stanowczo za zimno i mata nie dała się przykleić ani odpowiednio profilować.

Generalnie zabawa na lato i temperatury +30.

 

Ostatecznie zakupiłem używany oryginał za 119,- z Alledrogo :)

Montaż banalny, 5 kołeczków i gotowe.

 

Efekt, zauważalny szczególnie w zakresie 3-4 tyś obr.

Poprzednio dłuższa jazda autostradą 140 km/h była męcząca, silnik dobija przy tej prędkości od 4 tys obr., a w środku buczenie jest już mocno upierdliwe.

Po montażu zrobiło się ciszej (subiektywne odczucia to jakieś 20 %) i 140km/h jest już akceptowalne.

Znacznie też ucichło to co dobijało mnie w codziennej jeździe czyli nieznośnie wycie silnika miedzy 4-5 tyś. np. przy wyprzedzaniu, teraz dźwięk jest przytłumiony i nie drażni ucha.

Co do szybszego nagrzewania,to 1 kwadracik zapala się o jakiś kilometr, półtora wcześniej na tej samej trasie i oczywiście temperaturze zewnętrznej, czyli po przejechaniu niecałych 2 km :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopię temat - czy ktoś może przerabiał dobieranie uszczelki między maskę a zderzak?

 

Wczoraj otworzyłem maskę w celu dolania płynu do spryskiwacza i ups - syf na wszystkich czarnych plastikach, może nie jest mocno pochlapane, ale zacieki z soli na plastikowej górze zderzaka były strasznie trudne do usunięcia. Do tego drobne zachlapania plastikowych obudów - akumulatora, filtra powietrza, sterownika. Wszystko poniżej linii górnej zderzaka o dziwo dość czyste. Maska od spodu też uwalona... :/

Ale to jednak dziwne, że Renault nie pomyślało o przedniej uszczelce w tym modelu, przecież tam jest kilka mm szpara i dostaje się woda i syf z drogi... :/ Meg II, z tego co pamiętam, chyba taką uszczelkę miała...

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ciekawe.

Też sprawdzałem trochę temat. Niektóre modele Megane III posiadają uszczelkę pomiędzy maską a pasem przednim inne nie. Czekając podczas przeglądu auta, kręciłem się po salonie stała Megana i miała uszczelkę.Jeżeli dobrze pamiętam była to faza 1.

W moim aucie,wersja Dynamic faza 2 uszczelki nie posiadam.

A z lewej strony komory silnika, przy masce, nie mam takiej wysokiej uszczelki(z prawej jest) są nawet otwory montażowe. Nie wiem czy w innych wersjach jest czy nie, czy tylko miała być a z oszczędności wyeliminowano.

Edytowane przez Lelupi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!