Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Grand Scenic II nie odpala, gdy spadnie temperatura


mikolak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Użytkowników Forum :)

 

Przejrzałem wszystkie dostępne tematy na tym i innych forach związane z "nie odpalaniem", nigdzie jednak nie znalazłem tak indywidualnej przypadłości.

 

Problem dotyczy Grand Scenica 1,9 dCi 130 KM, z 2008 roku

W dniu wczorajszym zawożąc syna do przedszkola, samochód odpalił dopiero za 10-15 razem. W drodze powrotnej z przedszkola już za pierwszym... podobnie było popołudniu, gdy jechałem "małego" odebrać - samochód odpalał od razu.

 

Dziś natomiast - mimo 20 min. wciskania guzika, samochód nie zaskoczył. Gdy podszedłem do niego jakieś 30 min - zapalił za drugim razem, a potem kolejne 15 razy od razu...

 

Co się dzieje podczas "nie zapalania"

Wciskam sprzęgło+start - kontrolki pojawiają się jak zwykle, odblokowuje się kierownica, wszystko gaśnie i zamiast uruchomienia silnika, jest taki metaliczny dźwięk "cyk" - z kabiny go nie słychać, jednak po otwarciu drzwi już wyraźnie. I tak jest w kółko - zawsze tak samo...

 

Może to coś z wilgocią? Może woda w pompie, która przymarza właśnie teraz, gdy w nocy mamy pierwsze przymrozki? Problem pojawiał się już wcześniej jednak bardzo, bardzo sporadycznie i samochód odpalał zawsze za drugim razem - z tego co pamiętam działo się to w różnych porach roku.

 

Czekam na wszelkie, opinie, sugestie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jestem kompletnym samochodowym laikiem, a pod blokiem są średnie warunki do bawienia się w mechanika, jednak postaram się zrobić tle ile w mojej mocy. Dzięki za sugestie :) Oby to było tylko to...

 

Tylko czy wtedy, aż tak kluczowa była by temperatura? Chce zrobić testy jeszcze dziś wieczorem i jutro rano - zobaczymy czy obniżenie dodatniej temperatury też zaszkodzi, czy dopiero zejście poniżej 0 stopni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak myślałem - nawet byłem tego pewien, że wczoraj jeszcze jakoś dał radę, a dziś już nie... jednak jak pisałem, gdy zrobiło się cieplej odpala bez problemów, zatem występuje mimo wszystko ten związek z mrozem. Odkąd zaczęły się przymrozki i szron na szybie, odtąd pojawił się problem... Za 30 min planuje jechać do przedszkola zobaczymy jak będzie teraz.

 

Na marginesie, ile zapłaciłeś za naprawę? Czytałem już wcześniej o tym na forum jednak każde porównanie cen się przyda :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne testy przeprowadzone dziś o 16 dostarczyły nowych faktów.

 

Samochód mimo 10-15 prób nie zapalił, a korzystając z obecności żony mogłem pochylić się nad silnikiem w czasie zapalania. Usłyszałem znów to głośne cyknięcie, a potem jakby coś dwa razy próbowało się obrócić... - takie tarcie w "młynku". Rozrusznik? Bendix?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy, że wcześniejsze stwierdzenie "nie zapala", oznacza rozrusznik nie kręci silnikiem??

Czy 15 razy kreci, a i tak silnik nie zapala??

ECHHH te skomplikowane nazewnictwo......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręcenia rozrusznika były dwa. Najpierw cyknięcie potem jakieś podwójne mielenie. I tak samo się dzieje za każdym razem :) Wiem o co chcesz dopytać ;)

 

Możliwe jest jednak to, że rozrusznik raz jeszcze reaguje, a raz nie? Bo jakby nie było o godzinie 13 odpalił 10 razy z rzędu. I tak samochód będzie musiał wylądować u mechanika, chciałbym się jednak przygotować na możliwy zasięg napraw i związane z tym koszty.

 

Tymczasem pozostaje zapytać w odpowiednim dziale o elektromechaników w Poznaniu i okolicach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Oddałem samochód do mechanika, po naprawie podsumuję temat i opiszę wszystko jak trzeba.

Dzięki wszystkim za opinie i poświęcony mi czas.

Pozdrawiam.

 

Dodano: 21 paź 2011 - 16:23

Jednak wszystko wygląda na to, że problem nie był tak "wyjątkowy" i indywidualny... W warsztacie został wymieniony automat rozrusznika, który nie tyle co był kompletnie zepsuty, tylko raz pracował jak ma, a raz nie...

Wg mechanika, reszta wygląda w porządku i miejmy nadzieje, że nic więcej już się nie odezwie.

Dodam tylko, że ponoć był problem z dostaniem odpowiedniego zamiennika.

Pozdrawiam.

 

Dodano: 20 lut 2013 - 09:33

Witam Ponownie. Proszę nie czytać pierwszego posta i tytułu tematu. Problem z rozrusznikiem został dawno zażegnany, jednakże zgłaszając zupełnie inny problem o totalnie innych objawach zostałem zmuszony do dopisania się do starego tematu.

 

Znów jednak chodzi o odpalane i o ten sam samochód Scenic II, 1,9 diesel, 130KM, 2008 rok. Poniżej zarys problemu.

Normalnie przy prawidłowym odpalaniu do momentu rozruchu palą się żółte kontroli "spiralka" i "pompa". Przy występowaniu mojej awarii, od razu gaśnie "spiralka".

Zaczęło się miesiąc temu, kiedy po 25km trasie i godzinnym postoju samochód nie chciał odpalić, po 30 próbach odpalił. Przez 2 tygodnie było ok, aż ten sam problem (przy 2-3h postoju) wystąpił znów - ponownie 10-15 min prób odpalania i zaskoczył. Od tego momentu nie jeździliśmy samochodem, sprawdzając jednak sporadycznie czy odpala - odpalał, aż do zawiezienia go do mechanika, kiedy to zaskoczył po 45 min.

Zanim o mechaniku, inne dziwne spostrzeżenia, pewnie nieracjonalne spostrzeżenia.

1. Samochód za każdym razem miał problem z odpaleniem, gdy były otwarte któreś z drzwi...

2. Kiedy odpalał wcześniej zawsze ruszałem kabelkami przy akumulatorze...

3. Do pewnego momentu samochód zawsze odpalił, gdy był kompletnie zimny (całonocny postój)

Nie zapaliła się żadna kontrolka, po podłączeniu do komputera nie wyskoczył żaden błąd. Sprawdzono też czytnik kart - jest OK. Być może to karty, choć byłoby dziwne gdyby od razu dwie padły... nie czekając na wynik tej ekspertyzy chciałbym się zapytać czy mieliście podobne problemy i o miejsca wystąpienia prawdopodobnej usterki.

Dodam tylko, że przy podłączeniu do kompa i próbie rozruchu - karta daje impuls (aktywna), po czym nagle przełącza się w tryb (nieaktywna), teraz pytanie czy jej zadaniem jest tylko danie impulsu, czy powinna być aktywna cały czas... raczej to pierwsze wydaje mi się prwadopodobne, tym bardziej że to hands free.

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Gdzie szukać usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy odpalał wcześniej zawsze ruszałem kabelkami przy akumulatorze...

Tu jakaś sprzeczność się wkrada.

Skoro odpalał to po co było ruszać te przewody przy akumulatorze :lol:

Może coś nie styka :) Może coś z obwodem sterowania przekaźnika podgrzewania :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz pytanie czy jej zadaniem jest tylko danie impulsu, czy powinna być aktywna cały czas... raczej to pierwsze wydaje mi się prwadopodobne, tym bardziej że to hands free.

Karta jest aktywna tylko do momentu rozruchu. Po uruchomieniu można ją wyjąć i zostawić np. w mieszkaniu :lol: , do pracy silnika nie jest potrzebna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!