Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaka instalacja lpg


Marek_07

Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent w profilu, póki co usłyszałem zestaw stag 300 premium, ac r01, 4x hana zielona pojedyncza, filtr fl-02 (z odstojnikiem), całość na faro i wężach parker, reduktor pod podstawę akumulatora, wpięty pod węże do nagrzewnicy, nawierty w kolektorze w miejscach ku temu przewidzianych, butla 55l w koło do jazdy przodem, wlew pełny pod klapkę. Co ze stelażem pod butlę robić czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a gdzie jest napisane że skoro jest plastikowa podłoga musi być stelaż?? standardem jest 55litrów butla ale można założyć około 60litrów, jak sprawdzisz dokładnie to się zmieści na styk i nie będzie zmarnowanego miejsca jak w przypadku 55l. nie polecam pełnego wlewu pod klapkę może się zdążyć sytuacja że obiją błotnik przy tankowaniu. reduktor zmieści się między silnikiem a akumulatorem. Co tzn "nawierty w kolektorze w miejscach ku temu przewidzianych"?? listwa hana, hmm droga czy warto??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Apropo wkrętek, popatrz na kolektor w tej aukcji http://allegro.pl/kolektor-ssacy-renault-scenic-rx4-2-0-16v-i1873414323.html i "cycek" koło wtrysku Pb= wszystko jasne. Do han warto dołożyć, mam zamiar użytkować instalację zmieniając jedynie filtry. Obiją nie obiją-kretyński pomysł, że nie tankujemy sami. Zderzaka nie dam pociąć, tym bardziej, że po to jest miejsce pod klapką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się ciągle nad wzmocnieniem podłogi. Przed montażem, a po poszukiwaniach informacji chciałem mieć stelaż. I od samego początku podczas poszukiwania gazownika takie rozmowy prowadziłem. Po montażu okazało się, że Instalator nie zrozumiał moich określeń "stelażu" i dał tylko "wzmocnienie" - śruby nie przykręcił bezpośrednio do plastiku tylko przez krążek z blachy (15 - 20cm). Po moich uwagach chciał zobaczyć zdjęcia możliwych montaży butli. I po rozmowie stwierdził, że lepiej jak butla leży bezpośrednio na plastikowej podłodze (opiera się na niej dużą powierzchnią) a stelaż można dać pod podłogą. Ze względu na kształt plastikowej podłogi trudno stworzyć taki wewnętrzny stelaż aby przenosił cały ciężar zbiornika.

Co do wielkości zbiornika. Bormech 59L 650/230 nie jest jeszcze na wcisk, chociaż z większym mógłby być już problem. Oczywiście montażu stelażu wewnątrz ogranicza miejsce na zbiornik.

Co do wlewu gazu to mam pod klapką i podczas tankowania pistolet jest z 4-5 cm od błotnika. Mam też przedłużkę w razie problemów z podpięciem pistoletu :)

Edytowane przez kawapromyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaz mam w obu silnikach. W 2.0 mam dopiero przejechane ok 1200 km, więc trudno o jakieś głębsze spostrzeżenia. Silnik ładnie pracuje na gazie. Mam drobne zastrzeżenia co do szczegółów, ale w najbliższym tygodniu mam podjechać na pierwszą regulację więc miejmy nadzieję, że wszystko będzie w porządku. Przy dwóch tankowaniach średnie spalanie 10,3 i 10,4 (większość trasa, średnio spokojnie). Przyjemność z jazdy wzrosła :)

Co do podzespołów. W 1.4 mam Staga 300 - żadnych problemów, więc i w 2.0 też chciałem. Instalator jednak przekonał mnie do KME NEVO - więcej opcji (np. rozruszanie wtrysków), większe możliwości regulacji. W razie moich wątpliwości może zamienić mi na Staga. I to skłoniło mnie do Nevo. Reduktor KME Silver, wtryski Hana. W planach mam jeszcze wariator zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W stagu też jest (podgrzewanie wtryskiwacze, trochę sobie pochodzą na sucho). To super czekam na relacje jak to będzie wyglądało dalej, sterownik o którym piszesz może być konkurencją dla staga, może i ja zmienię swoje nastawienie z staga premki na kme, napisz też proszę za jakiś czas jaka jest zmiana na wariatorze i czy jest rzeczywiście sens założenia go. Dzięki za dotychczasowe informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam Panowie,

Właśnie stoję przed założeniem instalacji do mojej Megi Gradntour 2.0 16v i chiałbym Was prosić, abyście wypowiedzieli się, jak dziś sprawują się Wasze auta na gazie?

Polecono mi taki zestaw:

- Stag 4 Qbox

- reduktor AC 150hp

- wtryski AC

 

Będę wdzięczny za jakieś info, pomoc, na co zwrócić uwagę, o co zapytać instalatora.

Edytowane przez mikul
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie - pytałem o wtryski Hana akurat, i Pan mi powiedział, że jakiś czas temu zrezygnowali z nich, ponieważ coraz częściej wracały im na serwis, a w przypadku hana koszty wymiany ewentualnej ponosi klient. W przypadku AC w czasie gwarancji wszystko jest robione bez kosztów dla klienta. Instalator może mi bez problemu zamontować inne, ale powiedział że on by założył te AC.

Sam nie wiem co wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na hany i barrakudy też masz gwarancję motażu i producenta. Niech Ci gazownik nie wciska kitu. Ja bym od razu go zmienił. Chce Ci założyć budżetową instalację, żeby więcej przyciąć na montażu.

Wtryski ac w01 nie są złe, ale to nadal niska półka. Ważniejsze od komponentów jest dobry gazownik, znajdź takiego i zdaj się na jego wiedzę.

Tu masz mapę polecanych warsztatów z lpg forum mapa lpg Na Śląsku masz dużo dobrych gazowników i warto podjechać te 40km do Katowic np. Davanti, WASKIJ GARAGE, czy Silesia Car itd. Przed montażem poczytaj forum lpg. Dowiesz się czego unikać przy montażu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!