Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

Najlepiej rzepakowy. I koniecznie z pierwszego tłoczenia. Widzę, panowie , że nie macie co robić, bo toczycie strasznie akademickie dyskusje. W instrukcji do renówek jest podane jaki olej poleca producent i to chyba jest najlepszy wyznacznik co powinno się lać. A jeżeli ktoś ma odmienne zdanie i uważa, że jest jakiś lepszy, to może lać co mu sie podoba. A na tym forum czasami jest tak, jak to bywa wśród Polaków: ilu dyskutantów, tyle zdań. Tak więc można toczyć te akademickie spory aż do nieskończoności. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzień dobry

 

Moje pytanie:

 

Jak kupiłem swój samochód to wymieniałem w nim olej na taki jaki był ELF 5W40 EXCELLIUM ale kiedyś byłem w warsztacie i wymienili mi tam olej, ale po kilku dniach zobaczyłem że nie został tam wlany ELF tylko Shell 5W40 - i tak jest już drugi raz (olej wymieniam średnio co 10.000 - 12.000 tyś, przejechane: 222.000 tyś). Teraz przyszła pora na wymianę oleju i zastanawiam się czy znów wlać olej ELF i czy nie zaszkodzi to silnikowi.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rekrut, Jak się olej nazywa to nie ma znaczenia tylko liczą się jego właściwości. Jak dla mnie przy Twoim przebiegu lejesz olej o zbyt małej lepkości. Powinno być tak z 10w a nie 5. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja przy ostaniej wymianie (pierwsza po zakupie auta jesienią) nalałem półsyntetyk ELF 10W40 - 5l 80 zł w promocji w makro. teraz mija mi już kolejne 15 tys km i chyba naleje ten sam... poza tym na komputerze świeci mi, że zaleca wymianę co 30 tys km a to dość długo jak na diesla. po tym upływie nie zauważyłem ani wycieków ani jakichś dziwnych objawów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej rzepakowy. I koniecznie z pierwszego tłoczenia. Widzę, panowie , że nie macie co robić, bo toczycie strasznie akademickie dyskusje. W instrukcji do renówek jest podane jaki olej poleca producent i to chyba jest najlepszy wyznacznik co powinno się lać. A jeżeli ktoś ma odmienne zdanie i uważa, że jest jakiś lepszy, to może lać co mu sie podoba. A na tym forum czasami jest tak, jak to bywa wśród Polaków: ilu dyskutantów, tyle zdań. Tak więc można toczyć te akademickie spory aż do nieskończoności. Pozdrawiam.
Kolego nie każdy jest tak mądry i wszechwiedzący jak Ty wiec komentarze tego typu wydaje mi się są zbędne bo nie każdy zwłaszcza nabywca nowego auta musi wiedziec wszystko nie posiadając książki i żadnych pomocniczych materiałów tym bardziej jak wcześniej zaznaczyłem obiło mi się o uszy że wchodzi ponad 4L a Ty gdybyś był choć odrobinę mądry i chciał byś pomóc jak inni użytkownicy tego forum to Byś po prostu napisał ile tego oleju wchodzi a nie pisał zbędne komentarze.

 

[ Dodano: 2010-05-11, 18:23 ]

marpia12, mi w 1,4e wchodziło jeszcze mniej. Niecałe 3L. Tam jest bardzo mała miska.
Bardzo dziękuje Lewy za podpowiedź :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki znalazłem - troszku się naczytałem :)

 

witaj Kwintal.

Oleje te niczym się nie różnią.LDX to nazwa handlowa na Europę środkową i wschodnią, NF na zachód i dla Angoli,bo oni muszą być inni niż wszyscy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, potrzebuję porady odnośnie płynów jakie powinno się stosowac do mojej Megane. Jaki olej mam wlać do silnika Coacha 1.6e 1996r.? Na pierwszej stronie tego tematu jest napisane jakie elfy rekomenduje renault i czy to jedyny słuszny wybór?

 

Sprawa numer dwa to wymiana oleju w skrzyni. Gdyby ktoś był łaskawy napisać mi czy ten "elf tranself trx" to jedyny słuszny wybór? Bo kosztuje dużo siana, aby zalać 3,4l musiałbym szykować 100zł. Jeśli jest coś tańszego, które mogę śmiało zastosować to poprosiłbym o nazwę.

 

Przebieg to 145tysi - wątpię by był prawdziwy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie

 

Niniejszym wpisem chciałem się przywitać ;-)

Zazwyczaj każdy nowy użytkownik zaczyna swoje wpisy od oleju (nie tylko na tym forum). I ja tez tak zrobię.

 

Nie dziwię się, że temat dobrania oleju wzbudza takie emocje. Nawet sama marka Elf nie wszystko rozwiązuje. Podam przykład:

 

W mojej książce serwisowej jest informacja aby używać elf synthese 5W40. Oczywiście takiego oleju już nie ma, zastąpił go elf excellium ldx 5W40. Klasa lepkości jest bezdyskusyjna, jednak na uwagę zasługuje fakt, iż:

 

Współczynnik TBN (ważny parametr czyszczący silnik) w Elf synthese wynosił 12 a w obecnie dostępnym Elf excellium tylko 10,4. Na tej podstawie można przyjąć, iż zalecany przez Renault olej w przypadku mojego silnika miał nieco inne właściwości. Przyklejenie nalepki na tylna szybę samochodu z napisem elf tego dylematu nie rozwiązuje ;-)

 

Najbliższy parametrami TBN= 12 był shell 5W40 - TBN 12,7 (tak przynajmniej podawano kiedyś, teraz takiej informacji nie ma nawet na stronie producenta...)

 

Ot, taki mój skromny głos skierowany do osób, które sugerują się nalepkami.

 

Ad. dyskusji o oleju Lotos:

-nie zawsze polskie najtańsze, Lotos Quazar 5W40 kosztuje 240-260 zł za 4 litry

- polskie nie zawsze najgorsze, Lotos Quazar jest oficjalnie wpisany przez firme Mercedes-Benz na listę dopuszczonych produktów.

 

pozdrawiam serdecznie

 

pepto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam zakupiłem ostatnio przez internet olej ELF EXCELLIUM 5W40 NF czy ktoś z was go używa??????

Pewnie wyda się wam to śmieszne ale połakomiłem się na cene przez internet 98zł,a w sklepie z oznaczeniem LDX 145zł.Teraz mam dylemat czy lać go czy nie do swojej meganki??? Na oleju brak Polskiej informacji,wydaje się być trochę rzadszy od LDX ( porównywałem oba) Czytałem tu na forum ktoś kiedyś się wypowiadał że jest to olej lepszy,więc zadzwoniłem do dystrybutora Total i pan z działu technicznego poinformował mnie.

1- olej nie sprowadzany na Polske

2- produkowany głównie na rynek dalekiego wschodu

3- Jest gorszy jakościowo od LDX

 

Dodam że na necie wszędzie piszą że niby to jest ten sam olej tylko z innym oznaczeniem.Moje pytanie czy ktoś może wypowiedzieć się na temat danego oleju jak to z nim jest?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robert123

Tutaj masz do pobrania karty techniczne obu:

 

LDX: http://www.elf.com.pl/produkty/osobowe/silniki/silniki.htm

NF: http://www.lubadmin.com/Restitution.aspx?M...mp;Parametre1=2

 

ps. Ja osobiście nie skusiłbym się ceną na taki olej...nie wiadomo skąd i dlaczego w takiej akurat cenie...

W tej chwili w Tesco do 26 czerwca można kupić ldx w cenie 109 zł, wszystko wiadomo, data produkcji maj 2010. No ale to moje zdanie, każdy robi co chce.

 

pepto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!