Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

Myślę że najlepsze są sprawdzone sposoby na stosowanie olejów, po mojemu do 100 tys km syntetyk, a po100 tys półsyntetyk. Moim zdaniem co do jakości poszczególnych olei (ich marek) to trzeba kupić taki jaki jest długo na rynku (bez wynalazków). Osobiście mam przekonanie do Elfa, jeżeli leję go do samochodu bez instalacji LPG to obejdzie się bez dolewek, z instalką to już inna sprawa. Elfa wlewam do różnych autek od 10 lat i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze nie o oleju, ale ...

Mam pewien problem z moim Megane (1,6 RN 1996). od kilku dni przy hamowaniu zapala mi sie lampka od swiatel przecimgielnych, a co za tym idzie nie mam lewego ´kierunku´. lampka jest lekko podswietlona czasami przy wlaczonych swiatlach no i zawsze przy hamowaniu. myslicie, ze to cos powaznego? trzeba z tym jechac do elektryka czy mozna to naprawic jakos samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lucifersam posty na twój problem i jego rozwiązanie w dziale elektrycznym (wyczyść styki, będzie ok) a co do jankisza, do 100 tys km syntetyk - silnik jest nowy i właściwości ww oleju pozwalają na jego zastosowanie, z czasem (jest to naukowo stwierdzone) wskazane jest przejście na gorszy olej (lepszy wszystko wypłukuje). Jeżeli byś jeździł na mineralnym i zastąpił go syntetykiem przy przebiegu pow 100 tys w silniku benzynowym nastąpi jego rozszczelnienie (silnika). Jak chcesz zgłębić problem poszukaj kumpla z polibudy, lub fachowej literatury w sieci. Lepsze jest wrogiem dobrego (zawsze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli byś jeździł na mineralnym i zastąpił go syntetykiem przy przebiegu pow 100 tys w silniku benzynowym nastąpi jego rozszczelnienie (silnika). Jak chcesz zgłębić problem poszukaj kumpla z polibudy, lub fachowej literatury w sieci. Lepsze jest wrogiem dobrego (zawsze

 

Owszem, jest to prawda. Ja natomiast pytałem dlaczego jeżdząc do 100 tyś na syntetyku zalecasz potem przejść na półsyntetyk. Czyli odwrotnie....z lepszego przejść na gorszy. Jeżeli od początku jeżdze na syntetyku, to nie ma żadnych nagarów więc nic nie wypłukuje. Silniki eksploatowane caly czas na oleju syntetycznym, są o wiele sprawniejsze i dłużej wytrzymują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki eksploatowane caly czas na oleju syntetycznym, są o wiele sprawniejsze i dłużej wytrzymują.

piękny slogan reklamowy (0 zużycia jak z reklamy) może i masz rację ale po przebiegu 100tyś spasowanie części ruchowych silnika (tłoki-cylindry, panewki-wał) ma dużo wyższe tolerancje luzu niż silnik nowy, po prostu się wyciera. w pewnym momencie jeżdżąc dalej na syntetyku może (nie musi) zaświecić się w twoim aucie kontrolka smarowania lub zacznie ci brać olej bo olej będzie już za rzadki do tych luzów eksploatacyjnych dlatego też po ( jak kto uważa) określonym przebiegu zmienia się olej na niższej klasy (gęstszy)

a między prawdą a bogiem to dlaczego jeździsz na syntetyku skoro do tego silnika producent zaleca co najwyżej olej półsyntetyczny więc o co jest ten spór wykonywanie obsługi wg instrukcji czy też wykonywanie obsług wg zasady poprawię fabrykę....

post-263-1171093503_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękny slogan reklamowy (0 zużycia jak z reklamy) może i masz rację ale po przebiegu 100tyś spasowanie części ruchowych silnika (tłoki-cylindry, panewki-wał) ma dużo wyższe tolerancje luzu niż silnik nowy, po prostu się wyciera.

 

Nic nie trwa wiecznie. Silniki też się zużywają. Tyle, że na olejach lepszych zużywają sie wolniej. Dlatego obecnie nowe auta tylko pierwsze zalanie mają półsyntetykiem. Żeby szybciej sie dotarły. Potem już do końca swoich dni jezdzą na pełnym syntetyku i tylko dzięki temu przejeżdzają po kilkaset tysięcy kilometrow.

Dlatego uważam, że przechodzenie z syntetyku na półsyntetyk, niezależnie od ilości przejechanych kilometrów, to pomyłka. To przechodzenie z lepszego na gorsze.

Ale każdy jak dba, tak ma.

 

Dlaczego ja jeżdzę na pełnym, a nie na pół, jak zaleca instrukcja? Ano dlatego, że poprzedni właściciel /znajomy/ od razu przeszedł na syntetyk. I bardzo mądrze zrobił.

 

Warto jeszcze wiedzieć, że benzyna na ktorej jeżdzimy jest dość mocno zasiarczona, a ta z kolei powoduje korozję silnika. Dobry olej, a więc syntetyk, wymywa siarke przez co dba o zdrowie silnika. Nie mówiąc już, że zmniejsza tercie, przez co nieznacznie nawet poprawia osiągi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie trwa wiecznie.

dokładnie tak jak napisałeś wiec wiecznie nie będziesz lał syntetyka bo w pewnym momencie stan twojego silnika ci na to nie pozwoli...

 

w dużej megii zawsze był półsyntetyk bo tak zalecał producent wiecdo przebiegu 700000 km taki był lany po przeglądzie serwisowym stwierdzono obniżone wartości sprężania na wszyst5kich cylindrach o 0,2 w stosunku do poprzedniego pomiaru mechanicy zalecili przejście na olej mineralny i sprężanie wróciło do normy a że nasze małe renatki maja 8 x mniejsze silniki to tą granicę zmiany wyznaczyłbym na granicy 100000 max do 150000 km oby u ciebie na tym syntetyku jeździła jak najdłużej a tu poniżej ostanie zdjęcie mojej dużej megii... :-(

post-263-1171104755_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie tak jak napisałeś wiec wiecznie nie będziesz lał syntetyka bo w pewnym momencie stan twojego silnika ci na to nie pozwoli...

 

Idę o zakład, że nastąpi to póżniej niż w silniku który jezdzi na półsyntetyku.

 

A co do dużych Renówek.... Nie ma żadnej dużej megi. Oleje stosowane do silników aut ciężarowych to zupełnie inne oleje. To oleje stosowane do silników pracujących w trudnych warunkach, przeciążonych. Mają zupełnie inny skład. Gdybyś zalał "tira" olejem "osobowym" to zatrzesz silnik po paru minutach. Odwrotnie tez sie nie nadają.

 

Powiem tak... w epoce Ład i "dużych" fiatów, siniki jeżdzące na oleju mineralnym wytrzymywały przeciętnie sto kilkadziesiąt tysiecy km. Z chwilą pojawienia sie półsyntetyków ich żywotność przedłużyła sie gdzieś do 250 - 300 tyś. Silniki obecnych aut, zalane syntetykiem przejeżdzają min 500 tyś km i nadal sa sprawne. Więc coś w tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janksz tak żartem, jak bym napisał że po 200tys to byś się też targował?. Na poważnie to każdy ma rację bo silniki są coraz lepsze, oleje też lecz zużycie też jest a przejechaniu odpowiedniej ilości kilometrów olej naprawdę wypadałoby dostosować do stopnia zużycia silnika, taką granicę można byłoby określić pewnie w procentach. A i tak każdy zrobi to co uważa za słuszne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Janksz tak żartem, jak bym napisał że po 200tys to byś się też targował?

 

Nie Jaha, nie targowałbym sie.

Mnie chodzi tylko o to, że jezeli silnik eksploatowany jest od początku na syntetyku, to wogóle nie ma potrzeby przechodzenia na gorszy półsyntetyk. Ale to taka moja teoria.

Co do reszty, to zgadzam sie z Tobą na 102%. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym przechodzeni z lepszego na gorszy olej piszę dlatego iż może 2 lata temu w radiu Katowice (Autoradio) toczyła się podobna dyskusja. Wypowiadali się goście z instytutów naukowych, przeprowadzający badania labolatoryjne, zwykli mechanicy (najwięcej w końcu na codzień tych silników rozbierają) a nawet faceci od merca ze Sztutgartu no i oczywiście słuchacze i doszli do takiego wniosku że to przechodzenie z lepszego na gorszy jest optymalne (tylko kiedy to zrobić). Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!