Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

hey;)

 

Posiadam Renault Scenic 1.9dCi Przebieg 178000km - powinien się zgadzać, patrząc na faktury z Francji.

Chciałabym wymienić olej. Pod maską znalazłam karteczkę, ale tylko z oznaczeniem 10W40. Rozumiem, że najlepiej wlać półsyntetyk Elf 10W40? A jakieś dodatkowe oznaczenia lub rozszerzona nazwa? No i ile kupić, żeby nie brakło?

 

p.s wiem, wiem opcja "szukaj" jest odpowiednia, ale niestety nie znalazłam konkretnej informacji, a chciałabym mieć pewność<piwko>.

 

Pozdrawiam:*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

np. ELF Competition STI 10W40

bańka litrów 5 albo litrów 4 + mała litrów 1 (do Twojego silnika wchodzi coś ok. 4,5l)

wymiana co 10 tysi <piwko>

 

jak coś sknociłem to poprawcie koledzy :notacrook:

 

P.S. witamy na forum kolejne AIGLE :)

Edytowane przez Pieczar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wlewanie do uturbionych diesli półsyntetyków 10w jest bardzo kiepskim wyborem. Chodzi głownie o sprężarkę, która potrzebuje jak najlepszego smarowania. W turbinie wszystko jest ciasno złożone, dlatego olej musi mieć też odpowiednią rzadkość i lepkość w jednym. Półsyntetyczne nie spełniają tych warunków, taki olej to się nadaje do wolnossących benzyn co najwyżej.

Dlatego ludzie, nie wlewajcie do swoich DCI 10W a co gorzej 15W, bo mechanik wam powie ze tak trzeba, tylko lejcie cały czas 5W, wtedy nie będzie problemu ze sprężarkami i rozsiewania głupot, jak to te DCI są przez to awaryjne.

Edytowane przez sKarlosMegane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Informuję kolegów, że od 2 miesięcy jeżdżę na syntetyku Elf Excellium 5w40. Wcześniej miałem półsyntetyk i problemy z turbiną. Teraz zmieniłem na syntetyk. Nic się nie dzieje. Autko lepiej jeździ i zero problemów. Mogę teraz z autopsji potwierdzić, że nawet z moim przebiegiem (przy zmianie 226 tys) można przejść na syntetyk i nic się nie dzieje a nawet poprawia. Nadmieniam, że na półsyntetyku przejechałem ok. 50 tys. Pozdrawiam

Dokładnie potwierdzam ja mam 200 tys. przeszedłem z 10W na 5W Elfa a teraz ostatnio przerzuciłem się na Castrola bo z ELFA zniknęła norma RN0700

ciekawe co robicie za starym olejem....

Ja np uwielbiam sam wymieniać olej normalnie super sprawa jakbym miał więcej warunków to bym więcej przy aucie robił rzeczy sam ale niestety pod domem między dziećmi i bez dachu i na ziemi nic nie zrobię no i narzędzi też brak a stare oleje przyjmować muszą na stacji z tego co wiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Posiadam od roku Renault Megane II z 2006 roku, silnik 1.6 benzynka - przebieg 138000 km. Autko kupione u dealera Reno.

Zbliża się czas wymiany oleju i tu pojawia się mały problem. Na nalepce z przeglądu okresowego jest zaznaczone że został wlany olej silnikowy 5W30 ale nie ma informacji jakiego producenta olej wlano. Silnik nie gubi oleju, pracuje cicho - nie ma z nim żadnego problemu. Jakim olejem zalać silnik aby nie naciąć się na koszty albo na inne nieprzewidziane niespodzianki. Z góry dzięki za porady.

Edytowane przez epson
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od wczoraj jestem posiadaczem megane coupe 2.0 proszę podpowiedzieć jaki wlać do niej olej oraz płyn chłodniczy przebieg wyświetla 184tyś. Wiem wiem że pewno było to już nie raz na forum pytam tylko dla tego że jutro auto idzie do mechanika a dziś muszę kupić wszystko. Wstępnie postawiłem na MOBIL SUPER 2000 10W40 I PLYN PRESTONE. Z góry dzięki za podpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Albo zajrzyjcie do książki serwisowej ^^

 

Ja po przejściu z Elfa 10W na 5W doszedłem do Castrola 5W i co zauważyłem że powiedzmy "terkotanie" podczas przyśpieszania (mocnego gaz w podłodze) ustało. No ale nie wiem czy to zasługa świeżego oleju czy samego Castrola

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!