Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana oleju + kilka pytań


ricardo24

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...

Witam niedawno kupilem renie i czeka mnie wymiana oleju,przeczytalem caly temat i dalej nie wiem jaki olej mam wlac,nie chodzi o nazwe tylko czy mineralny czy pól syntetyk. Auto jest z 96r przebieg 115k km nie wiem czy prawdziwy benzyna 1,4 nie wiem jaki jest wlany teraz olej.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez adam37
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak ja kupiłem swoją megane to na kartce na silniku miałem 5w40 czyli syntetyk.

Nie miałem jednak do końca pewności więc wlałem półsyntetyk i żałuję bo żadnych wycieków nie miałem wcześniej.

Mogłem śmiało lać syntetyk mimo 180.000km. W zimę jest znaczna różnica przy odpalaniu, dużo lżej kręci na syntetyku.

Potem wlałem Motula 10w40, to na nim ciężko kręcił. Potem Elf 10w40 to już lżej kręci ale nie tak jak na syntetyku.

Ale bezpiecznie jest lać półsyntetyk, tak też zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro nie masz wycieków, to czemu nie wrócisz do syntetycznego? Co to znaczy, że jest bezpiecznej? - Dla silnika na pewno lepiej i bezpieczniej jest pracować na syntetyku. U mnie jest prawie 250 tys. przebiegu i jeżdżę na 5W40.

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

95% 5W40 i 5W30 są półsyntetyczne. 70% 0W40, 0W30 są tez półsyntetyczne.

 

Olej do Toyoty ,,Toyota 0W20,, (dostarcza Mobil dla Toyoty) Jakim jest olejem? Syntetycznym? Nie! Jest mineralnym-mniej niż półsyntetyczne. Mobil od kilku lat już nie prawdziwych syntetyków w każdym oleju. Jak pisze full syntetyk to chwyt marketingu.

 

0W30 Elf ma zawartość prawdziwego składniku syntetyku tak samo jak 0W40 elf. A 5W40 elf już nie ma prawdziwego, tylko sztuczne zrobione chemiczne minerał jako półsyntetyk.

 

0W nadaje w trudnych warunkach np. miasto w New York, czy w Krakowie, czy w krajach skandynawskich.

 

Zastanawiałem czy założyć forum o olejach silnikowych, skrzyń biegów itd. tylko nie ma darmowych forum:/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Airbites już kolejny raz wprowadzasz ludzi w błąd na tym forum. Najpierw poczytaj o olejach np tutaj a potem się wypowiadaj.

 

0W nadaje w trudnych warunkach np. miasto w New York, czy w Krakowie, czy w krajach skandynawskich.

Olej którego podałeś za przykład, że nadaje się do trudnych warunków miejskich, jest olejem typowo zimowym i raczej w mieście się nie sprawdzi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj częściowo źle napisałem. W50 czy W60 nadaje na trudne warunki w mieście i na upały. OW w mieście nie sprawdzi, ale szybciej nasmaruje silnik po zimnym uruchomieniu silnika, najlepszy olej byłby to na zimowe temperatury to 0W20 ale syntetyczny(nie toyoty) tak od listopada do marca końca i potem 0W30 czy 0W40 wymienić. Tylko trochę kosztuje jak na nasze zarobki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Czy ktoś z Was zalewa silnik 1.6 16V K4M olejem LIQUI MOLY SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 liqui moly ?? Jak patrzałem to ten olej nie ma aprobaty RN0710, ma natomiast takową olej LEICHTLAUF HIGH TECH 5W-40 LEICHTLAUF, z tym że ten drugi nie jest w pełni syntetycznym tylko jest wykonany w technologii HC.

Czy uważacie, że mogę bezpiecznie zalać silnik tym pierwszym Synthoil?

Obecnie jest zalany jakimś Totalem 5W40 ( poprzednia właścicielka w serwisie takim zalewała w Niemczech ) a ja chcę Liqui Moly bo to dla mnie najlepszy olej ( używałem go w innych autach + auta moich znajomych )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Za miesiąc będę wymieniał olej, słyszałem aby wlać tylko i wyłącznie olej "LIQUI MOLY" TOP TEC 4100 5W-40

Co Wy sądzicie o tym oleju ???

Dotychczas wlewałem olej Mobile Super 3000 X1 5W-40.

Niby po zalaniu oleju "LIQUI MOLY" TOP TEC 4100 5W-40, KZFR powinno się uspokoić.

Jakie jest Wasze zdanie, ktoś jeżdżi na takim oleju....?!?!

 

Pozdrawiam

Edytowane przez zimnica4666
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. jesienią zakupiłem Meganke I FL 1.6 16v z 1999r. obecnie silnik zalany jest olejem MOBIL 10W40 Semi-Synthetic. pierwszą myślą było ponowne zalanie tym olejem ponieważ zbliża mi się wymiana. jednak słyszałem ze moją meganke lepiej zalać jest olejem ELF. Jeśli tak to jakim teraz miałbym zalać mój samochód?

 

Proszę o odpowiedzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!