Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogrzewanie postojowe 220V DEFA


Rekomendowane odpowiedzi

Wreszcie mam ogrzewanie postojowe 220V firmy Defa.

Zestaw do Scenic'a II 1,9 dCi F9Q 2003r.

grzałka 411570;

przewody przyłączeniowe 460785: 1mb w komorze silnikowej, 2,5mb przewód zewnętrzny, wtyczki.

Grzałka montowana jest w miejscu broku bloku silnika i mam moc 600W.

Koszty:

grzałka: 160zł

przewody: 230zł

montaż + płyn chłodniczy: 150zł

sterownik zewnętrzny gniazdka: 20zł

Przed wyjazdem do pracy sterownik włącza na 30-60min (przy obecnych temperaturach zewnętrznych) grzałkę, zapalam ciepły silnik. Po krótkiej jeździe wskaźnik płynu chłodniczego "idzie w górę".

Przy planowanych oszczędnościach paliwa 0,2-0,4l (zależnie od warunków pogodowych - jeżdzę codziennie do pracy 6km) zwrot inwestycji (czyli w/w koszty + energia elektryczna) powinien nastąpić po ok. 2 latach.

Długo, lecz komfort cieplny dla kierowcy i silnika jest bezcenny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak długo jedziesz, że aż takie cudo zamontowałeś? zużycie prądu wliczasz w ten interes?

ja też mam ok. 7 km do pracy i zawsze dojeżdzam na 4 kreskach, bo piąta się u mnie zapala tylko podczas ostrej jazdy w lecie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem tu bardziej chodzi o zagrzanie silnika przed pierwszym porannym zapalaniem jak o odmrożenie szyb. A i wyjazd z garażu z 3 kreskami na wskaźniku temperatury i tak przez całą krótką drogę jest lepszy jak te 3- 4 kreski osiągnąć w czasie jazdy grzejąc dopiero silnik.

Jednak koszt tego ustrojstwa moim zdaniem za wysoki w porównaniu do uzyskanego efektu.

Tak mi się przypomniało.....

Kilkanaście lat temu, kumpel trudnił się drobnym transportem, posiadał MULTIKAR-a. Zimą też był problem z rozruchem tego silnika. Wbudował więc w mały obieg, równolegle z którymś tam wężykiem, element grzejny z kawiarki. (popularny przelewowy ekspres do kawy) Cienka rurka aluminiowa, opleciona czy też z wbudowana w oddzielnym kanaliku, grzałką na 220V, która w kawiarce zagotowuje wodę, by wrzątek do filtra z kawą leciał. Całość była kontrolowana przez termostat i w odpowiednim momencie wyłączana. Cyrkulacja grawitacyjna. Obsługa polegała na podłączeniu całości do gniazdka wtedy jeszcze 220V, zamknięciu jednego zaworka, by z małego obiegu nie zrobił się jeszcze mniejszy i udaniu się na śniadanie. Po powrocie układ już był samoczynnie wyłączony, albo niewiele mu do wyłączenia brakowało, a silnik ciepły i bez problemów zapalał. (no powiedzmy letni, jednakże cieplejszy jak zmrożony nocą) Koszt całości kilkadziesiąt złotych na ówczesne czasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zdecydowałem się na to "ustrojstwo" przeanalizowałem temat dokładnie. Fajna samoróbka opisana jest na siostrzanym forum Renault :

 

Do 1,5 dCi grzałka jest w formie zewnętrznego modułu mocowanego do miski olejowej i podgrzewającej właśnie miskę i olej w niej zawarty. W takim przypadku montaż jest dużo prostszy.

Ładowarkę akumulatora mam zewnętrzną Bosch'a (z funkcją kontroli alternatora), więc nie widziałem sensu dokupywania takiej z oferty DEFA (koszty).

 

Co do samej idei montażu, tutaj jak najbardziej przychylam się do opinii kolegi Gojgiena. Wiadomo, że jeśli chodzi o jego zużycie eksploatacyjne to sam zimny rozruch odpowiada średnio 100km jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tamtą "samoróbkę" robił Michał - ten ma głowę i możliwości do takich rzeczy. nie wiem czy już tego nie zdemontował.

 

BTW - Wiadomo, że jeśli chodzi o jego zużycie eksploatacyjne to sam zimny rozruch odpowiada średnio 100km jazdy - skąd tak duży kilometraż? u siebie zaobserwowałem (tylko tyle da się zobaczyć), że z licznika kilometrów, które to kilometry mogę zrobić na baku, przy odpalaniu zawsze znikają 2 km.

wiem, że rozruch to dla silnika ciężka rzecz (przydałoby się ciśnienie w CMO), ale żeby ok. 100 km ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo, że jeśli chodzi o jego zużycie eksploatacyjne to sam zimny rozruch odpowiada średnio 100km jazdy.

Ja to zrozumiałem w ten sposób:

Rozruch zimnego silnika powoduje takie jego zużycie, co przy normalnej jeździe, z już prawidłowymi parametrami do jego pracy, można zrobić 100km.

Czyli z jego żywotności i dystansu jaki teoretycznie może zrobić, każdy taki zimny rozruch, skreśla mam stówę. Czy to dużo, czy mało można się dogadywać, niemniej taka sytuacja nie jest dla silnika korzystna. Ale by z takiego powodu jakieś ekstra podgrzewacze dokładać i to za taka kasę, też chyba nie ma sensu w naszym klimacie. Nic nie jest wieczne, jak nie padnie jedno to co innego. Poza tym takie zużycie, to dobry pretekst, by wymienić pojazd na nowszy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witaj PC800,

ogrzewanie postojowe 220V firmy Defa

Uważam, że to rewelacyjny pomysł, moim zdaniem ma takie zalety:

- uruchamiamy rozgrzany silnik (mniejsze obciążenia niedogrzanego silnika, czyli minimalizujemy zużycie rozruchowe, o którym mowa powyżej w dyskusji)

- nagrzewnica szybko podaje ciepłe powietrze na szyby i do wnętrza

- lepsze smarowanie po rozruchu

- dużo niższy koszt niż w przypadku tradycyjnego Webasto

- bardzo dobre rozwiązanie dla osób, które nie mają garażu, parkują na własnej posesji lub przed domem/szeregowcem i mogą sobie założyć zewnętrzne gniazdo 240V (dla oponentów obawiających się wyprowadzania swojego gniazda na zewnątrz podpowiadam, że można założyć załącznik czasowy wewnątrz domu),

- nawet i dla garażujących w nieogrzewanych garażach jest to moim zdaniem niezłe rozwiązanie na zimne auto w mrozy,

- mniejsze zużycie paliwa po rozruchu.

"Zmotywowany" ostatnimi makabrycznymi mrozami chciałem zamontować podobne urządzenie firmy DEFA do Scenica III, niestety, jeśli nie chcę stracić gwarancji, nie mogę tego zrobić. Renault, mimo renomy firmy DEFA, niestety nie chce autoryzować takiego urządzenia i montażu (mimo że zakup i montaż odbyłyby się w ASO).

Pozdrawiam.

Edytowane przez Baribalos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 4 tygodnie później...

Po rocznej eksploatacji jestem zadowolony z działania w/w grzałki.

Jako przykład podam jazdę z dnia dzisiejszego:

Długość trasy to ponad 6km. Trasa biegnie bez skrzyżowań, postojów, niemal wyłącznie przez tereny zabudowane. Garaż nieocieplany (tzw blaszak)

 

Rano, przy wyjeździe, po dogrzaniu grzałką:

- Temperatura zewnętrzna -1 st.C

- po 1,5km na wskaźniku temperatury pojawia się druga kreska

- po 4km pojawia się 3 kreska

- do pracy dojeżdżam z zapaloną 4 kreską

 

Powrót bez dogrzewania, godz. 14.30

- Temperatura zewnętrzna 0 st.C

- po 4km pojawia się druga kreska

- do domu dojeżdżam z zapaloną 3 kreską

 

 

Zalety:

- ciepły silnik przy odpalaniu nawet przy dużych mrozach

- niższe spalania na krótkich dystansach (obecnie ok. 5,6-5,8l/100km, przed: 5,8-6,0l/100km)

- szybsze nagrzewanie wnętrza (bez konieczności włączania grzałek nawiewu)

 

Wady:

- konieczność pamiętania o podpięciu na noc tak, aby programator mógł włączyć ją przed wyjazdem

- konieczność pamiętania o odpięciu przy wyjeździe z garażu

Kilka razy zdarzyło się, że żona wyjeżdżała bez odpinania kabla - następowało jego wyrwanie z wtyku na szczęście bez uszkodzeń.

 

W lecie przy temperaturze ok.20 st.C na wskaźniku temperatury po 2km włącza się druga kreska.

Przy dogrzaniu grzałką włącza się ona po ok. 0,5km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- do pracy dojeżdżam z zapaloną 4 kreską

- do domu dojeżdżam z zapaloną 3 kreską

no to szału nie ma - a masła na korku oleju nie masz?

co ile zmieniasz olej, bo na tak niedogrzanym silniku to trochę pewnie paliwa w nim jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!