Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia wałka rozrządu a czujnik wału korbowego.


Misha

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...

Dziś wymieniłem czujnik położenia wału korbowego (oczywiście kupiłem oryginalny). Stary był zawalony jakimś syfem, aż nie było widać tej końcóweczki. Ku mojemu ździwieniu po wymianie auto zamiast odpalić to zareagowało najpierw zupełną ciszą, a po chwili załączył się wentylator, który pracował dobre 25 minut. OBD nic nie wykazało. Błędów zero, akumulator nówka sztuka. W czym może być problem?

Gdyby ktoś szukał czujnika w silniku 2.0 (F4R770) ze skrzynią 6, to trzeba zdjąć osłonę podwozia i na przedniej części widać czujniczek. Jedna śruba na klucz 8.

1731446576352.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączenie wentylatora może sugerować przerwę w obwodzie czujnika temperatury cieczy chłodzącej - stąd reakcja załączeniem wentylatora. Taki wentylator może wyciągnąć cały akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to jest zupełna cisza? Rozrusznik nie kręcił? Poruszałeś przewodami, złączem może tam coś nie styka? Czy ruszales przewodami w okolicy czujnika temperatury? A klemę zrzucales do tej roboty? Jaki masz odczyt temperatury cieczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik nie kręcił, zaświeciły się tylko wszystkie kontrolki, było tylko takie niezbyt głośne cyknięcie i załączył się went. Klemę odpinałem, owszem. W okolicy czujnika temperatury nic nie grzebałem. Sprawdzę jeszcze raz przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, JigSaw napisał(a):

Ku mojemu ździwieniu po wymianie auto zamiast odpalić to zareagowało najpierw zupełną ciszą, a po chwili załączył się wentylator, który pracował dobre 25 minut.

Raczej nic wspólnego z czujnikiem temperatury cieczy, rozrusznik by kręcił.

Wszystko wskazuje na brak połączenia UPC z sterownikiem wtrysku, chodzi o połączenie między pinem 5 białej wtyczki MN  a pinem D4 w sterowniku silnika, brązowa wtyka.

Przy braku tego połączenia wentylator pracuje do rozładowania akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aniewa napisał(a):

...Wszystko wskazuje na brak połączenia UPC z sterownikiem wtrysku...

No dobra, ale auto do tej pory jeździło bez problemu dopóki nie zdechł czujnik wału. Jak nie chciał odpalać to kasowałem błędy przez OBD i odpalał normalnie dopóki znowu nie pojawił się błąd czujnika. Auto dojechało na warsztat, wymieniliśmy czujnik i wystąpił brak połączenia z UPC, bo zdjęliśmy mu klemę na czas roboty? Co to jest ta wtyczka MN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były przypadki, że pomarańczowy przewód, o którym wspomina @szwagier24a nie przekazuje odpowiedniego sygnału i to skutkuje włączeniem awaryjnym wentylatora bez możliwości uruchomienia silnika.

Złącze MN jest w module UPC, na rysunku zaznaczyłem odpowiedni pin. Tym przewodem sterownik silnika z brązowej wtyczki z pinu D4 wysyła sygnał do zgody na uruchomienie silnika. Można sprawdzić to połączenie, ewentualnie poruszać wtyczkami.

 

 

Zrzut ekranu 2024-11-13 123349.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aniewa napisał(a):

Były przypadki, że pomarańczowy przewód, o którym wspomina @szwagier24a...

 

W module UPC było od groma kurzu, ale poza tym wyglądało to ok. Przedmuchaliśmy wszystko sprężarką, wtyczki przejrzane, potraktowane "kontaktem", po złożeniu i podłączeniu aku, wentylator znów wystartował, ale dosłownie na 3 minuty, zaświeciły się chwilowo wszystkie kontrolki, zgasły i wentylator się zatrzymał. Czujniki temperatury itd. nie zgłaszały anomalii, temp. płynu była w okolicach 7-8°C. Na obecną chwilę, auto odpala (próbowałem około 8x z rzędu). Dojechało pod dom bez problemu. Teraz pozostaje zostawić je pod domem na 2-3 dni i ponownie sprawdzić czy odpala (wcześniej miał humorki i raz odpalał, a 5x nie).

 

Dzięki za wszystkie cenne porady. Po tygodniu dam znać czy wszystko ok czy jednak dalej będzie kapryśna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!