Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia wałka rozrządu a czujnik wału korbowego.


Misha

Rekomendowane odpowiedzi

W zasadzie sobie odpowiedziałeś.

Nie należy eksploatować niesprawnego silnika. Zamien cewki miejscami to zobaczysz czy się przeniesie. Świece z trzeciego cylindra warto obejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś wymieniłem czujnik położenia wału korbowego (oczywiście kupiłem oryginalny). Stary był zawalony jakimś syfem, aż nie było widać tej końcóweczki. Ku mojemu ździwieniu po wymianie auto zamiast odpalić to zareagowało najpierw zupełną ciszą, a po chwili załączył się wentylator, który pracował dobre 25 minut. OBD nic nie wykazało. Błędów zero, akumulator nówka sztuka. W czym może być problem?

Gdyby ktoś szukał czujnika w silniku 2.0 (F4R770) ze skrzynią 6, to trzeba zdjąć osłonę podwozia i na przedniej części widać czujniczek. Jedna śruba na klucz 8.

1731446576352.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załączenie wentylatora może sugerować przerwę w obwodzie czujnika temperatury cieczy chłodzącej - stąd reakcja załączeniem wentylatora. Taki wentylator może wyciągnąć cały akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to jest zupełna cisza? Rozrusznik nie kręcił? Poruszałeś przewodami, złączem może tam coś nie styka? Czy ruszales przewodami w okolicy czujnika temperatury? A klemę zrzucales do tej roboty? Jaki masz odczyt temperatury cieczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik nie kręcił, zaświeciły się tylko wszystkie kontrolki, było tylko takie niezbyt głośne cyknięcie i załączył się went. Klemę odpinałem, owszem. W okolicy czujnika temperatury nic nie grzebałem. Sprawdzę jeszcze raz przewody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, JigSaw napisał(a):

Ku mojemu ździwieniu po wymianie auto zamiast odpalić to zareagowało najpierw zupełną ciszą, a po chwili załączył się wentylator, który pracował dobre 25 minut.

Raczej nic wspólnego z czujnikiem temperatury cieczy, rozrusznik by kręcił.

Wszystko wskazuje na brak połączenia UPC z sterownikiem wtrysku, chodzi o połączenie między pinem 5 białej wtyczki MN  a pinem D4 w sterowniku silnika, brązowa wtyka.

Przy braku tego połączenia wentylator pracuje do rozładowania akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, aniewa napisał(a):

...Wszystko wskazuje na brak połączenia UPC z sterownikiem wtrysku...

No dobra, ale auto do tej pory jeździło bez problemu dopóki nie zdechł czujnik wału. Jak nie chciał odpalać to kasowałem błędy przez OBD i odpalał normalnie dopóki znowu nie pojawił się błąd czujnika. Auto dojechało na warsztat, wymieniliśmy czujnik i wystąpił brak połączenia z UPC, bo zdjęliśmy mu klemę na czas roboty? Co to jest ta wtyczka MN?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Były przypadki, że pomarańczowy przewód, o którym wspomina @szwagier24a nie przekazuje odpowiedniego sygnału i to skutkuje włączeniem awaryjnym wentylatora bez możliwości uruchomienia silnika.

Złącze MN jest w module UPC, na rysunku zaznaczyłem odpowiedni pin. Tym przewodem sterownik silnika z brązowej wtyczki z pinu D4 wysyła sygnał do zgody na uruchomienie silnika. Można sprawdzić to połączenie, ewentualnie poruszać wtyczkami.

 

 

Zrzut ekranu 2024-11-13 123349.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, aniewa napisał(a):

Były przypadki, że pomarańczowy przewód, o którym wspomina @szwagier24a...

 

W module UPC było od groma kurzu, ale poza tym wyglądało to ok. Przedmuchaliśmy wszystko sprężarką, wtyczki przejrzane, potraktowane "kontaktem", po złożeniu i podłączeniu aku, wentylator znów wystartował, ale dosłownie na 3 minuty, zaświeciły się chwilowo wszystkie kontrolki, zgasły i wentylator się zatrzymał. Czujniki temperatury itd. nie zgłaszały anomalii, temp. płynu była w okolicach 7-8°C. Na obecną chwilę, auto odpala (próbowałem około 8x z rzędu). Dojechało pod dom bez problemu. Teraz pozostaje zostawić je pod domem na 2-3 dni i ponownie sprawdzić czy odpala (wcześniej miał humorki i raz odpalał, a 5x nie).

 

Dzięki za wszystkie cenne porady. Po tygodniu dam znać czy wszystko ok czy jednak dalej będzie kapryśna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dziś z uśmiechem na twarzy mogę oznajmić, że problem z odpalaniem został zażegnany. Miałem dać znać wcześniej, ale wolałem się upewnić. Autko najdłużej stało tydzień nieodpalane, brak zjadacza prądu itp., a w międzyczasie przeszło przegląd i odpukać, nadal jeździ bez problemów. Dziękuję serdecznie za wszelkie podpowiedzi związane z elektryką itp. Mechanikę jestem w stanie ogarnąć, ale elektryka to czarna magia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!