Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik położenia wałka rozrządu a czujnik wału korbowego.


Misha

Rekomendowane odpowiedzi

Aha, dzisiaj tego czujnika położenia wału korbowego nie odkręciłem. Ale odkręciłem Czujnik położenia wałków rozrzadu i więć tak: od środka gdzie wtyczki zapięte były zaolejony, czujnik zaolejony i wygląda na świeży. Nie spryskałem na wtyczkę WD-40 bo bałem że przedostanie do środka.

Nie wiem czy powinno być zaolejony od środka?

post-38667-0-65387200-1327142178_thumb.jpgpost-38667-0-58073800-1327142193_thumb.jpg

Sprawdzę rezystancję jego.

 

Zmierzyłem, więc tak:

1 i 3 daje 8.1 Ohm

2 i 3 to 10.25 Ohm

1 i 2 to 8.1 Ohm

 

Prawidłowy?

 

A czy mam ruszyć Elektrozawór przestawiacza faz wałka rozrządu? Czy go zostawić w spokoju? Bo nie wiem czy trzeba go oczyścić?

Edytowane przez airbites
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie może to umyć w benzynie ekstrakcyjnej. Nic się nie stanie.

 

Aston o którym czujniku mówisz że są dwa typy wtyczki?

O czujniku położenia wałka rozrządu, tego co wyciągnełeś.

 

Czujnik położenia wału korbowego też są 2 typy. Różnia sie miedzy sobą wtyczkami. Inaczej mają rozmieszczone plastikowe prowadnice. W ASO czujnik położenia wału kosztuje ok 150zł a wtyczka do nowego typu czujnika 300zł (aby można było polutować kable).

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczyściłem ten czujniki WD-40 a wtyczkę wyczyściłem patykiem i kupy oleju. Zamontowałem powrotem do auto i troche problemy z włozeniem sruby zeby zakrecic czujnik, potem podłączyłem akumulator, odpaliłem. Obroty od razu na 1100 obr/min i potem powoli spadał, a wczesniej 1100 i wachal chwile i od razu na 750 obr/min.

 

Teraz pozostało sprawdzenie czujnika wału korbowego, czujnika temp., czujnika powietrza i nie wiem co jeszcze.

 

Na komputerze był bład o czujnika rozrządu i o obiekt zimnego powietrza tylko nie wiem co to oznacza.

Zapomniałeś klawiaturę przeczyścić, Na forum obowiązkowe jest stosowanie pl-literek, a Tobie często giną.

 

Dodano: 21 sty 2012 - 19:19

Pojeździłem dziś i bez zmian tylko obroty uspokoiły się przy odpaleniu. Ale przy ruszaniu dynamicznym szarpie auto.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, bo w papierze jest napisane ze były wymienione na nowe w ASO przez poprzedniego właściciela.

 

Mi chodzi ,że auto szarpie przy głębokim dodawaniu jakby dusi i po chwili rusza i dusi się jakby coś ogranicza mu moc.

 

Chyba pójdę do auta i nagram prace silnika na biegu jałowym i pełnym obrotach. Gdzieś czytałem tutaj że jak czujnik wału korbowego jest uszkodzony to ogranicza obroty do 4,5 tys. obr?

 

Dodano: 21 sty 2012 - 21:46

Nagrałem pracę silnika, wydechu i przygaszaniu światełka podczas pracy silnika.

 

 

Dodano: 22 sty 2012 - 22:45

czy to normalnie ze przy gaz do dechy jest max 5800 obr/min i cala buda drga na postoju?

 

Czy jak wykręcę czujnik temp. to wyleci płyn od chłodnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

witam

słyszałem że częstym problemem jest wtyczka która wchodzi w czujnik wału, ja kupiłem czujnik (bosch) mechanik wymienił ale problem nie ustał

ja chciałem sprawdzić swoją ale nie mam pojęcia jak się ją rozpina?

może ktoś podpowie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No właśnie koledzy. Tak czytam i czytam i się zastanawiam bo mam podobne objawy. Otóż mi czasami przygaśnie, czasami nie utrzymuje mi obrotów. Mam LPG, ale wszystko sprawdzone i z gazem jest ok. Często zdarza się ze jadąc na gazie tak spadną obroty przy odsprzęgleniu ze przełącza na PB a czasami i PB nie utrzyma i gaśnie w czasie jazdy. Ostat doszła dodatkowa rzecz, ucina mi mocy dosłownie na sekundę, mocno odczuwalne to jest przy przyspieszaniu i nie wiem czy problem ten podpiąć pod czujnik walka rozrządu, korbowego czy to jeszcze coś innego. Reszta porobiona. Cewki, przewody wymienione, filtry wymienione, przepustnica ok, rozrząd wymieniony + kzfr, sonda wymieniona coś jeszcze ale już nie pamiętam;)

P.S. Nie wiem, czy potencjometr czasami nie jest sprawcą tych objawów.

pozdrawiam

Edytowane przez Arzago
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cewki, przewody wymienione, filtry wymienione, przepustnica ok, rozrząd wymieniony + kzfr, sonda wymieniona coś jeszcze ale już nie pamiętam;)

W megankach II nie ma przewodów WN. A świece zapłonowe były wymienione.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Więc tak, byłem u diagostyki i na komp wykrył błąd czujnika walka rozrządu i że pozycja 1 włączona a pozycja 2 wyłączona. I no pisało że pozycja 2 czyli elektrozawór zmienny faz rozrządu jest wyłączona jak czujnik wałka rozrządu jest uszkodzona. Nie wiem czy olej we wtyczki ma wpływ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dzisiaj wyczyściłem czujnik położenia wału i przepustnicę. Po uruchomieniu, mimo że koło jak zwykle dało znać (powodem czyszczenia stało się gaśnięcie przy każdym porannym odpaleniu) auto nie zgasło. Pojeździłem trochę i nie stwierdziłem żadnych problemów, natomiast obroty za każdym razem wracają na 1100, a dopiero po nieco dłuższym czasie na biegu jałowym na 800. Zobaczę w ciągu następnych dni jak będzie wyglądał poranny start i użytkowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby po czyszczeniu przepustnicy obroty od razu spadały musisz zresetować komputer wtrysku aby się od nowa ustawił.Możesz to zrobić przez odłączenie akumulatora lub jeżeli nie chcesz aby zresetował się cały samochód to możesz wypiąć tą najmniejszą wtyczkę z komputera wtrysku pierwsza od góry na parę minut i następnie podłączyć, odpalić silnik i poczekać aby popracował na wolnych obrotach z 3 minutki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba sam się zdążył już ustawić, bo wrócił do poprzedniego zachowania z obrotami i gaśnięciu przy pierwszej próbie na zimno. Jakkolwiek lepiej reaguje po delikatnym wciśnięciu gazu.

Za dwa tyg obejrzę sam sensor jeszcze raz i dokładniej wyczyszczę gdzie siedzi, może pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!