Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montaż zaworka zwrotnego.


lamer

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj zauważyłem, że rano miałem sucho w wężyku idącym od gruszki do filtra. Podpompowałem i paliwo się pojawiło.Wygląda więc na to, że nie trzyma zaworek zwrotny w gruszce. Chciałbym założyć więc dodatkowy zaworek zwrotny. Stąd pytanie: czy ktoś wie jaką średnicę wewnętrzną mają wężyki? Czy ktoś montował taki zaworek? Gdzie polecacie go zamontować?

I jeszcze dla pewności: paliwo idzie ze zbiornika od dołu do gruszki i górą do filtra, tak? Pytam, bo czytałem o przypadkach odwrotnego podłączenia...

Edytowane przez lamer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wężyki do paliwa są chyba standardowe więc nie powinno być problemów.

zamontuj go pomiędzy gruszką a filtrem, przy czym dałbym go bliżej gruszki (więcej paliwa zostanie w przewodach).

paliwo do gruszki wpływa od dołu - zresztą widać to po przewodach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamontowałem na wlocie do filtra zasadniczego, oraz na powrocie z wtryskiwaczy. oprócz zwykłych paprochów (2-3 sztuki) z baku nie zauważyłem nic innego. szczególnie oglądam filtr powrotny, ale jest czyściutki. kilkadziesiąt kkm na nich zrobiłem

 

aaaaaaa003.jpg

002fz.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamontuj go pomiędzy gruszką a filtrem, przy czym dałbym go bliżej gruszki

Uważam że to nie do końca jest dobre miejsce. Owszem, nie pozwoli to na osuszenie tego wężyka ale jeśli oryginalny zaworek w gruszce jest zawieszony/ zepsuty, to przy takim montażu gruszka nadal będzie zepsuta, więc niepotrzebna.

Ja bym go zamontował jeszcze przed gruszką. To też nie pozwoli na wsteczny wypływ paliwa z przed filtra, a ponadto zastąpi zepsuty zawór w gruszce, czyniąc ją nadal przydatną.

Warto się też zastanowić nad wymiana gruszki na zamiennik. Cena może być nieco wyższa od zaworka zwrotnego, a unikamy ciecia przewodów i kombinacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto się też zastanowić nad wymiana gruszki na zamiennik. Cena może być nieco wyższa od zaworka zwrotnego, a unikamy ciecia przewodów i kombinacji.

Masz jakieś propozycje gdzie takie coś kupić? Alledrogo nic nie podpowiada :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupisz ten zaworek to przed zamontowaniem sprawdź czy dobrze działa. Zamontuj go na przykład w imadle w pozycji pionowej, załóż na niego wężyk i mały lejek. Do lejka wlej troche paliwa i poczekaj kilka godzin. Jak zacznie kapać to znaczy że jest do du.. . Moim zdaniem lepiej kupić u gazowników zawór paliwowy sterowany el, koszt porównywalny. Podłączasz go pod + po zapłonie a po wyłączeniu zapłonu na pewno bedzie trzymał. Włączasz zapłon otwiera się, wyłączasz zamyka. 100% pewności. Zasilanie + po zapłonie znajdziesz w temacie świateł dziennych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czym w takim razie zastąpić niedziałającą i chyba potrzebną czasami (skoro jest tam fabrycznie wstawiona) gruszkę??? Elektrozawór tylko nie dopuści do cofnięcia się paliwa, jednak nie działa naprzemiennie jak zawór zwrotny w czasie ręcznego pompowania, przykładowo przy zalewaniu wymienianego filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wówczas można podpompować.

Jak go "podeprzesz" to gruszka będzie pompowała tam i z powrotem.

No chyba, że na 2 ręce. Ściskasz gruszkę i nie puszczając otwierasz zaworek, puszczasz gruszkę zamykasz zaworek, i kolejny cykl.

Nie widzę siebie przy takiej robocie. To już bym wolał jednorazowo gruszkę na nowy zamiennik wymienić za 30 zł.

I nawet z instalacją zasilającą nie trzeba kombinować.

Owszem, taki elektrozawór dodatkowo, dla odcięcia paliwa jako zabezpieczenie przed zajumaniem auta i odjazdem na własnych kołach ale by zastąpić zepsuty zwrotny w gruszce- gra niewarta świeczki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym go zamontował jeszcze przed gruszką.

też można, tylko trzeba wziąć pod uwagę znacznie trudniejszy dostęp i - niestety - dużą już sztywność przewodów, co powoduje problem przy montażu. specjalnie ta gruszka nie jest potrzebna. jeno teoretycznie przy wymianie filtra, ale i tutaj praktycznie nie zdaje ona efektu. trzeba i tak zasysać dodatkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeno teoretycznie przy wymianie filtra, ale i tutaj praktycznie nie zdaje ona efektu. trzeba i tak zasysać dodatkowo.

W czasie wymiany wkładu filtra w sceniolu starszym tylko jej używałem i działała rewelacyjnie.

Wprawdzie tylko do końcowego, całkowitego napełnienia komory filtra i jej odpowietrzenia, bo wcześniej filtr zalałem ON, jednak pod samą kopułką, przed skręceniem komory, było tam nieco powietrza.

Opisałem zresztą sposób wymiany w odpowiednim temacie.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!