Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Cena usługi za wymianę sworznia i końcówki.


Rekomendowane odpowiedzi

W Megane II 2004r. 1.5 dCI mam do wymiany sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierownicy, obie rzeczy z lewej strony. Części już mam kupione.

Dowiadywałem się w autoryzowanym salonie Renault o koszt wymiany. Dowiedziałem się, że wg nich sam sworzeń nie występuje jako osobna cześć i oni nie podejmą się jego wymiany, mogą wymienić cały wahacz, koszt tej wymiany wraz z końcówką drążka i ustawieniem zbieżności to 650 zł.

Mam koło siebie salon Hyundaia, naprawiają tam wszystkie marki samochodów. Dla nich montaż samego sworznia nie stanowi problemu, sprawdzili tylko czy w Megane jest przykręcany czy prasowany. Ponieważ jest prasowany cena jest trochę wyższa za usługę i za wszystko (łącznie z końcówką i zbieżnością) wyliczyli 200 zł.

Czy takie różnice w cenie są typowe ?

A jak w innych miastach (piszę z Opola) czy warsztatach kształtują się ceny tych podstawowych napraw ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio za wymianą tulei i sworzni w wahaczu przednim sceniola starszego i wymianę tylnej piasty, w zaprzyjaźnionym, nieautoryzowanym... garażu kumpla, płaciłem 60 zł + części 200.

Po części sam pojechał i nawet sceniola zabrał z mojej posesji o 11 i po robocie gotowego odstawił o 16:30.

Tak więc są miejsca znacznie tańsze jak ASO naszej marki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę, że w Sceniolu starszym stworzeń jest przykrecony do wahacz dwoma srubami. W Megane/Scenic II stworzeń jest wprasowany w wahacz, a tym samym trzeba wyjąć cały wahacz. Nie zmienia to faktu, że ceny napraw w ASO Renault są wzięte z księżyca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź pod uwagę, że w Sceniolu starszym stworzeń

Nie chodzi o sworzeń/ gałkę zwrotnicy tylko sworznie/ śruby (liczba mnoga) tulei wahacza, też wprasowanych w wahacz. Tyle tylko że sam demontaż w sceniolu starszym o wiele łatwiejszy.

Poza tym, co dziwne w moim sceniolu wahacze przednie są tłoczone z blachy, nie tak jak WKŁ pokazuje- odlewane i gałka zwrotnicy też chyba jest nitowana. Tak mi się przynajmniej coś przypomina ale pewności mi brak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.W mojej Megi z roku 2001 wymieniałem trzy razy tuleje wahaczy i dwa razy sworzeń,robiłem to sam , mechanik za jeden wahacz z wyciskaniem i wciskaniem tulei zaproponował 130PLN. Za tuleje płaciłem po ok 44PLN za sztuke (Lemforder) i sworzeń ok 40PLN (Moog).Znalazłem teraz sklep z częściami do francuzów gdzie kompletny wahacz(tuleje +sworzeń) firmy TRW kosztuje 87PLN.Od tej chwili wymiane tulejek uważam za niepotrzebny kłopot.Wymiana wahacza w M1 to pięć śrub nie licząc śrub koła,jeżeli nie napotkamy problemu w miejscu "sworzeń-zwrotnica" to robota na ok 30 min.Da się to zrobić nawet na lewarku pod domem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gojgien, dla mnie jest tak

A - sworzeń wahacza

B - tuleje gumowo-stalowe lub silentbloki, nigdy natomiast sworzeń.

wahacz.jpg

Nie wiem gdzie Ty to tam widzisz, ale u mnie też są tłoczone z blachy, a nie odlewane. Ze względu na rozmiar wahacza raczej wątpię żeby był odlewany, taki element byłby dużo cięższy.

W niektórych wersjach sworznie były nitowane, przy wymianie nity trzeba rozwiercić i w ich miejsce wstawić śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie mój wymysł z tymi odlewami żeliwnymi ale tak jak pisałem, informacja podana w Sam naprawiam WKŁ

przechwytywabzb.png

Tu widać odlewany wahacz w wersji SCENIC na focie:

przechwytywahmh.png

Co zaś do sworzni/ śrub w metalowo- gumowych tulejach wahacza, to każdy element stanowiący oś obrotu takiej tulei jest sworzniem. Choćby był zamiast gwintu i nakrętki zawleczkami zabezpieczony.

Nie zmieni tego nawet fakt, że na fotce jest to obrazowo nazwane mocowaniem przednim lub tylnym wahacza do ramy. (w skład zawieszenia do ramy wchodzą wszystkie elementy, począwszy od blaszanych wytłoczek przy ramie, przez sworznie tulei będące śrubami, tuleje, po same gniazda tulei w wahaczu)

To natomiast co jest potocznie sworzniami kulistymi nazwane i stanowiące dolne mocowanie zwrotnicy do wahacza, de facto jest przegubem.

Z powyższego wynika, że to tylko różnice i niepoprawność w nazewnictwie, oraz zła interpretacja działania danego elementu jest przyczyną tej dyskusji.

W sumie mówimy o tym samym. Ja tylko patrze na to od strony ślusarskiej.

Co zaś tyczy się samej wymiany końcówki wahacza tej nitowanej, to w dzisiejszych czasach mało kto to rozwierca. Szlifierką kątową odcina się lub zeszlifowuje łby nitów i je wybija. Szybsze to i mniejsze ryzyko rozkalibrowania otworów w wahaczu.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i doszliśmy do konsensusu :)

Swoją drogą to się teraz zastanawiam, czy opłacalna jest wymiana sworznia czy tulei? Sworzeń kosztuje jakieś 35-60, tuleja 10-30 zł, a cały wahacz od 70 zł + przesyłka. Dużo mniej roboty jest przy wymianie całego wahacza niż wymiana poszczególnych części, elementów.

Oczywiście mam tu na myśli Megane/scenic I. W II-kach nie wiem jak to wygląda cenowo, ale pewnie będzie podobnie.

Powiem tylko, że wymianę takiego wahacza można bez problemu wykonać samodzielnie, wystarczy podnośnik i parę kluczy, przyda się też młotek jakby niektóre elementy były oporne i nie chciały zejść :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie tylko jakiej jakości są to wahacze? Wyżej ktoś wspomniał, że trw oferuje za 87 zł i tu bym się skusił, jednak jakby to był jakiś wynalazek składany przez małe rączki ( :) ) to wymieniłbym poszczególne cześci zostając przy oryginalnym wahaczu.

 

Odlewane wahacze sa na allegro:

http://allegro.pl/wahacz-p-renault-megane-scenic-febi-bilstein-gwar-i1967679962.html

ale nigdy się z nimi nie spotkałem. Cena też taka sobie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!