Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie wzrosło prawie o 100%


Gość jsordyl1972

Rekomendowane odpowiedzi

A co ze śwecami? W jakim są stanie? Kiedy wymieniałeś? Na jakim dystansie sprawdzałeś średnie spalanie benzyny? Masz możliwość podejrzenia sygnału z sondy lambda? Masz możliwość podpięcia się pod komputer gazowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może gaz na stacji gdzie tankowałeś zmienili na gorszy? Lub tzw "zimowy"? Mi też meganka po tankowaniu tego zimowego gówna na lukoil'u spaliła ponad 10 na setkę. W lecie tam tankowałem i 7,5 wychodziło zawsze. Zmieniłem stację i zimą pali około 8-8,5.

 

A tak na dobrą sprawę to 9 litrów nie jest jakimś kosmicznym spalaniem, nie zrozum mnie źle ale każdy uważa że potrafi jeździć ekonomicznie. Tak samo jak kazdy uważa, że jest dobrym kierowcą i portafi jeździć szybko. Ale to różnie bywa :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 litrów nie jest jakimś kosmicznym spalaniem

drive zastanawiam się nad Twoim spalaniem. Mi przy "normalniej" jeździe w trasie palił ~8,5. Może rzeczywiście u Ciebie za wysokie spalania związane jest z "łącznikiem pedału gazu z kierownicą"? Na wysokość spalania wpływa charakter Kierowcy :-)

Na pewno należy się zastanawiać, gdy spalanie nagle wzrośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady że meganki palą 6-7 litrów gazu!!! bez jaj...

7 litrów pali seicento 900 przy ekonomicznej jeździe.

8-9 litrów gazu to bdobry wynik.

A mitomanów na forach nie brakuje, myślcie Panowie nie dajcie robić się w konia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku racji nie masz, bo seicento pali więcej od Megana i to każde. To się nazywa przewaga technologiczna. Nie zawsze mała pojemnośc oznacza niskie spalanie (radzę przypomnieć sobie maluchy), a Renault pomimo wielu wad potrafiło (i nadal potrafi) skonstruować świetny ekonomiczny silnik! Są oszczędne jednak nie należy popadać w skrajność i narzekać gdy nagle wychodzi nam litr więcej niż piszą lidzie na forach. Mi raz megan spalił 6,3 ale to było RAZ! Tak samo raz spalił 11 no i co, przecież nie zacząłem walić głową w mur bo auto jest popsute i nieekonomiczne, a cały internet pełen jest kłamców :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 litrów pali seicento 900 przy ekonomicznej jeździe.

Nie da rady tyle spalić gazu. Pali około 8-9l/100km gazu latem. A paliwa pali około 7l/100km latem. Zimą potrafi wessać około 9-10l/100km sprawdzone w rodzinie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi raz megan spalił 6,3 ale to było RAZ!

Jak już o tym pisałem, moja meganka przed założeniem gazu na dystansie ok. 60 kkm miała średnie spalanie 6.2 litra/100 (sauma zatankowanej benzyny/przejechany dystans), a po zamontowaniu gazu w taki sam sposób liczone spalanie gazu wyniosło 7.2 litra/100. Więc oszczędne silniki w megankach to nie są mity. W corolli przy tej samej pojemności i takim samym liczeniu wychodzi benzyny 6.7 litra/100, gazu 8.0 litra/100.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :-)

 

No to chyba do miasta nigdy nie wiechałeś... bo 6.2 litra mają problemy zejść diesle do takiego spalania....

Co do spalania LPG to napewno masz sekwencję... a więc do tego dolicz ile przejechałeś na paliwie dystansu zanim przełączył się na LPG... a więc cza by trochę dziennie ująć pare kilometrów z przebiegu LPG, co w łącznym rozrachunku już nie będzie takie optymistyczne...

 

Z mojej strony koniec dochodzenia się, prawo jazdy nie mam od wczoraj, nie jedno auto już miałem, a więc wiem ile MUSI spalić silnik czy to benzyny, diesla czy LPG...

 

Sam mam Scenika IphII 1.8 16V i jeżdząc MEGA ekonomicznie (średnio 70-80 km/h) w większości kilometrów poza miastem spalanie wychodzi ok 9 litrów benzyny!!!

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba do miasta nigdy nie wiechałeś... bo 6.2 litra mają problemy zejść diesle do takiego spalania....

Co do spalania LPG to napewno masz sekwencję... a więc do tego dolicz ile przejechałeś na paliwie dystansu zanim przełączył się na LPG... a więc cza by trochę dziennie ująć pare kilometrów z przebiegu LPG, co w łącznym rozrachunku już nie będzie takie optymistyczne...

Przede wszystkim nie miałem i nie mam zamiaru nikogo przedrzeźniać (jeżeli tak to zostało odebrane to - przepraszam), chciałem tylko nawiązać do konkretnej wypowiedzi, jak i teraz.

Co do jazdy meganką, to na benzynie, przy spokojnej jeździe 80-90 km/h na trasie spalanie było w granicach 5 litrów/100.

Jeżeli chodzi o LPG, to w megance i corolli są sekwencje (ale różnych marek).

Żeby było mniej optymistycznie jak to kolega chce. Podam dla przykładu (bo mam przy sobie jej dzienniczek), ile w corolli po zagazowaniu, zatankowałem gazu - 8464 litrów za 17328 zł i benzyny (na rozpałkę, jak brakło czasem gazu na dojechanie do stacji, jazdy testowe) - 594 litry za 2602 zł oraz przejechany dystan - 108880 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do jazdy meganką, to na benzynie, przy spokojnej jeździe 80-90 km/h na trasie spalanie było w granicach 5 litrów/100.

I to akurat mogę potwierdzić, bo średnia z trasy ~1100km gdzie średnia prędkość była właśnie ok 80-90km/h wyszła mi ~6l LPG, czyli ~5 PB. Tylko co to za jazda jak jest możliwość przycisnąć :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko jasne.... podajecie spalanie na trasie, tak jak pisałem nie wieżdżajac do miasta... potem moncicie w głowie użytkownikom któży piszą że spala im 8-9 litrów w mieście że za dużo im pali...

Dlatego jak już wcześniej pisałem.. nie od dziś mam prawo jazdy, nie pierwszym autem śmigam, więc praw fizyki nie oszukasz i 8-9 litrów w mieście LPG musisz spalić....

 

Dodano: 19 sty 2012 - 23:08

Przede wszystkim nie miałem i nie mam zamiaru nikogo przedrzeźniać (jeżeli tak to zostało odebrane to - przepraszam), chciałem tylko nawiązać do konkretnej wypowiedzi, jak i teraz.

Co do jazdy meganką, to na benzynie, przy spokojnej jeździe 80-90 km/h na trasie spalanie było w granicach 5 litrów/100.

Jeżeli chodzi o LPG, to w megance i corolli są sekwencje (ale różnych marek).

Żeby było mniej optymistycznie jak to kolega chce. Podam dla przykładu (bo mam przy sobie jej dzienniczek), ile w corolli po zagazowaniu, zatankowałem gazu - 8464 litrów za 17328 zł i benzyny (na rozpałkę, jak brakło czasem gazu na dojechanie do stacji, jazdy testowe) - 594 litry za 2602 zł oraz przejechany dystan - 108880 km.

 

No i z tego wyszło że spalanie nie jest 6,2 tylko 8,3 a to kolosalna różnica...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podajecie spalanie na trasie, tak jak pisałem nie wieżdżajac do miasta... potem moncicie w głowie użytkownikom któży piszą że spala im 8-9 litrów w mieście że za dużo im pali...

Ponieważ przypuszczam, że to jest do mnie skierowane, więc odpowiem, Samochód mam nie od święta tylko do codziennego użytku, więc w tych ponad 108 tys.km były (bo już jestem na emeryturze) codzienne dojazdy do pracy i to co wynika z codziennej prozy życia. Jest w tym więc miasto (również stanie w korkach) oraz trasa i średnie spalanie policzone na takim dystansie jest jak najbardziej miarodajne.

nie pierwszym autem śmigam, więc praw fizyki nie oszukasz i 8-9 litrów w mieście LPG musisz spalić....

Tak się składa, że to któreś z rzędu auto, które użytkuję oraz trzecie, w którym zapisuję wszystkie tankowania od początku i jakieś rozeznanie mam.

Nie mam zamiaru nikogo oszukiwać, a tym bardziej fizyki. Wyraźnie napisałem jakie miałem spalanie na samej benzynie przed zagazowaniem i na gazie po zagazowaniu. I z porównania wychodzi, że spalanie na gazie w moim przypadku jest niecałe 20% większe niż na benzynie i to jest dla mnie odniesieniem, czy instalacja gazowa jest dobrze ustawiona.

Wiadomo, że spalanie na krótkich odcinkach (po mieście) będzie większe, niż na czystej trasie. I nie ma o co kopii kruszyć, bo to co kolega napisał nie jest tak bardzo sprzeczne z tym co ja napisałem dla mojej meganki 7.2 litra gazu/100, bo przy jeździe miejskiej może ono być bliskie 8 litrom.

No i z tego wyszło że spalanie nie jest 6,2 tylko 8,3 a to kolosalna różnica...

Tu kolega nie wiem jak liczył i porównywał. Z przytoczonych danych (dla corolli, nie meganki) wychodzi średnie spalanie gazu poniżej 8 litrów/100 (ja przyjmuję 8 litrów) i porównuje do wcześniej przytoczonego średniego spalania benzyny w megance.

Z ciekawości sprawdziłem jakie w corolli, wyszło mi największe spalanie gazu, liczone od tankowania do tankowania (do pełna, bo tylko tak tankuję) i znalazłem raz 8.9 i dwa razy 8.8 litra/100, a reszta w granicach 7.8 - 8.3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu kolega nie wiem jak liczył i porównywał. Z przytoczonych danych (dla corolli, nie meganki) wychodzi średnie spalanie gazu poniżej 8 litrów/100 (ja przyjmuję 8 litrów) i porównuje do wcześniej przytoczonego średniego spalania benzyny w megance.

Z ciekawości sprawdziłem jakie w corolli, wyszło mi największe spalanie gazu, liczone od tankowania do tankowania (do pełna, bo tylko tak tankuję) i znalazłem raz 8.9 i dwa razy 8.8 litra/100, a reszta w granicach 7.8 - 8.3.

 

Poprostu podałeś ile spalił Ci samochód LPG (8464) i ile benzyny (594), czyli litry zsumowałem i podzieliłem przez kilometry (108880) i ogólne spalanie wyszło 8,3

Bo często nikt nie wlicza spalonej benzyny do ilości przejechanych kilometrów i potem wychodzą spalania po 5-6 litrów.

 

Chciałbym zaznaczyć że nie piszę osobistych odpowiedzi tylko do całej dyskusji.

Myślę że sprawę już wyjaśniliśmy, każdy dał swoje argumenty, każdy wyciągnie swoje wnioski.....

 

Ja wiem że jestem drażliwy na punkcie spalania, bo czesto rozmawiam ze znajomymi, na początku palą im po 4-5litrów... ale jak zapytam jak to zmierzyli to opowiadają jak to zatankowali za 50pln i wskazówka im spadła o jedną kreskę.... że komuter tyle podaje itd.

Jedyne słuszne wyliczenie to tankowanie do pełna, i podzielenie litry przez przejechany dystans....

Albo jeszcze lepsze jakie podał gimak - miesięczne albo dłuższe zestawienie ile było tankowane i jaki dystans przebyty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zatankowali za 50pln i wskazówka im spadła o jedną kreskę

 

Szczególnie ten sposób na sprawdzenie spalanie jest najlepszy :-)

Pracowałem kiedyś w firmie, gdzie ustalano normy zużycia spalania dla służbówek. Pełny bak, podlicznik na 0000 i jazda tylko w mieście, nastepnie znowu tankowanie do wyłączenia dystrybutora i stan z podlicznika.To samo dla jazdy na trasie.Nic prostrzego nie wymyślono.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!