Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane Scenic II 2003r 1.5DCI - brak świateł


artfil

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem użytkownikiem scenica od kilku miesięcy, jak do tej pory to byłem bardzo zadowolony. Oczywiście kupiłem jako bezwypadkowy, po szczeg. oględzinach okazało się że jednak był trafiony...

Usterka; brak świateł mijania. Są wszystkie pozostałe! Byłem u przygodnego elektryka. Żarówki są OK, resztę przejrzał pobieznie i nawet nie był w stanie określić który bezpiecznik odpowiada za światła mijania. Jedna wielka porażka. Było późne popołudnie i za bardzo nie miałem juz gdzie podjechać z moim problemem. Zastanawiam się nad przyczyną; przełącznik/włacznik swiateł? Chyba nie bardzo bo automat powinien zadziałać (i działa kontrolka pali!). Może ma ktos pomysł? ;) Moze jakis namiar na elektryka we Wrocławiu?! Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak działają kierunkowskazy i inne światła to prawdopodobnie bezpiecznik. poszperaj w instrukcji obsl. Ja bym zaczal sprawdzać o tych w kabinie. A potem w komorze silnika. Poszperaj. Scenik to trochę inne auto to Ci nie pomogę za wiele...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żarówki ponownie sprawdziłem, podobnie kostki, bezpieczniki, wyłączyłem automat...niestety objawy bez zmian. Dalej mam brak świateł mijania! W jednym z warsztatów padła sugestia, że uległ awarii włącznik elektroniczny...coś mi się wydaje, ze bez wizyty w ASO się nie obędzie :-/

Oczywiście dalej czekam na sugestie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławek dziekuje za schematy. Dzisiaj była ładna pogoda więc postanowiłem zabrać się kompleksowo za elektrykę. Jeszcze raz sprawdziłem żarówki, wszystkie bezpieczniki i złącza. Kostka połączeniowa za rzędem bezpieczników 1337 czarna okazała sie elementem newralgicznym. Jedno złącze dosc konkretnie utlenione z nalotem śniedzi. Mozolne oczyszczenie + WD40 rozwiązało problem.

Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi!

Przed zimą chyba będe musiał się porządnie zabrać za styki! Jaki środek jest godny uwagi? Czym konserwujecie??!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Niestety mam ciąg dalszy problemów z elektryką! Samochodzik fajny, ale nękające mnie problemy z autkiem doprowadzają mnie do szału.

1.Po przyciśnięciu przycisku start - kilkakrotnie w przeciągu kilku dni gasło wszystko, resetował się wyświetlacz innym razem zapalały się wszystkie wskaźniki, za 2 - 3 razem udawało sie odpalić.

2.Gdy silnik pracuje wewnątrz autka, z okolic wlotów nadmuchu nad radiem słychać jednostajne "mruczenie" wydaje mi sie że wcześniej tego nie było.

3. Dzisiaj chciałem otworzyć szybę. Otwierała się skokowo. Opuszczanie i podnoszenie za każdym kliknięciem powodowało ruch szyby tylko o kilka cm. Tak reagowały wszystkie 4 szyby. Byłem w trasie i nurtował mnie ten problem. Pomylałem sobie że być może coś się zresetowało, lub nieświadomie coś sie włączyło [np.skokowe otwieranie, przez przyciśnięcie dłużej jakiegoś przycisku??!!]

4. Otwierając i zamykając szybę w pewnym momencie zgasły cały wyświetlacz!!! Szyby zaczeły sie normalnie otwierać i zamykać [płynnie] Mam wszystkie światła i kierunkowskazy [nie słychać jedynie "tykania" w kabinie jak są włączone], brak sterowania radiem z kierownicy.

 

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w kabinie i w komorze silnika! Wszystkie sa sprawne!

 

Gdzie mam szukać dalej? Czy ktos ma pomysł? :-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co to jest magistrala CAN?

Ponownie sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, każdy wyciągnąłem, rozłączyłem wszystkie kostki[ od skrzynki elektr.w komorze silnika], sprawdzając czy jakis styk nie jest zaśniedział....Sprawdziłem złącza komputera.....

Nic sie nie zmieniło objawy nie ustąpiły~,gdzie jeszcze mogę zajrzeć?!

:-|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pooglądałeś elementy instalacji ale od strony PLUSA. Niestety jednym z bardziej zawodnych są również elementy złączy masy . Dla światełek jest to np MAS łączony do instalacji przez złaczkę R9 (wg załaczonego schemaciku). Spróbuj poszukać jaka masa odpowiada za wspólną część instalacji wg Twoich punktów i spróbować do niego dotrzeć korzystając z dokumentacji lokalizacyjnej dla Twego auta. Korozja bardzo szybko atakuje punkty masy ze względu na potencjał elektryczny wspomagajacy korozję elektrochemiczną na styku. Dla wyeliminowania akumulatora z łańcucha przyczyn po prostu go podmień na nowy i w kilka dni będziesz pewien czy to on. ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!