Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka głowicy lub uczelka pokrywy zaworów.


Rekomendowane odpowiedzi

Ad. 1. Normalne. Nie przejmuj się tym. Śruby idealnie pasują, sam takie wkręcałem.

Ad. 2. Te śruby mają różne długości, gwinty w głowicy również. Jak pomylisz, to przy dokręcaniu zerwiesz gwint i będzie lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. W końcu zdjąłem głowicę :mrgreen: . Postępowałem krok po kroku, zgodnie z opisem WKŁ wykorzystując porady z tego tematu. W WKŁ są jednak pewne braki, np. nic nie piszą o konieczności odkręcenia (z tyłu głowicy po lewej) przewodu, uchwytu z innym przewodem w peszlu, uchwytu trzymającego jeszcze inne przewody w peszlu zamocowanego od spodu kolektora dolotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie piszą o konieczności odkręcenia (z tyłu głowicy po lewej) przewodu, uchwytu z innym przewodem w peszlu

 

Ale ja o tym pisałem w tym temacie. Gdybyś przeczytał uważnie moje posty to byś o tym wiedział:

 

http://megane.com.pl/topic/35320-uszczelka-glowicy-lub-uczelka-pokrywy-zaworow/page__st__80

 

Nawet zdjęcia dawałem na forum. Zajrzyj na poprzednie strony tego tematu.

 

Teraz głowica do remontu a Ty zajmij się usuwaniem resztek uszczelki z bloku silnika.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześledziłem dokładnie całą zawartość tego tematu. Rzeczywiście akurat o tym pisałeś. Dzięki. A uszczelka wyjęta wygląda fatalnie i jest pęknięta. Wszystko jest w oleju cały kolektor i blok silnika. W końcu to wszystko doczyszczę i będzie cacy.

 

Dodano: 20 lip 2012 - 21:03

Głowicę mam już splanowaną, dwa zawory przeszlifowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz montaż kolektora dolotowego i następnie montaż głowicy do bloku silnika.

 

Pamiętaj o wymianie uszczelniacza wałka rozrządu, nie jest drogi a może oszczędzić nie potrzebnej roboty.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacz na wale wymieniałem przy niedawnej wymianie rozrządu. Natomiast uszczelniacz na wałku rozrządu trochę za mocno chyba wcisnąłem (ok.2mm wgłą:D, ale wyciągał już nie będę. Mam do Was pytanie: masa do silnika prawidłowo, gdzie powinna być podłączona?

Głowicę przykręcałem oczywiście kluczem dynamometrycznym (20Nm) natomiast kąt 110st. dokręcałem już prawie "na oko". Chyba będzie dobrze? Kolejne pytanie może już po czasie, ale jak to jest z tymi etapami dokręcania z ulotki? Najpierw wszystkie wg podanej kolejności 20Nm, następnie po 3 min. 110st. wg kolejności?

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę dokręcić na prawidłową wartość 110st/92Nm dopiero jutro (bo będę miał w końcu klucz duży)? Czy prawie dwudniowa przerwa (a nie 3 minuty) nic nie popsuje?

 

Dodano: 22 lip 2012 - 17:53

Mam do Was pytanie: masa do silnika prawidłowo, gdzie powinna być podłączona?

U mnie połączona jest od blachy przed akumulatorem do śruby przy wsporniku z cewkami. Czy to połączenie jest prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Kreciq. O to właśnie chodziło. To miejsce wskazane strzałką na fotce 1 mam wolne. Widocznie kiedyś komuś nie chciało się tam sięgać.

 

Dodano: 22 lip 2012 - 18:28

Czy mogę dokręcić na prawidłową wartość 110st/92Nm dopiero jutro (bo będę miał w końcu klucz duży)? Czy prawie dwudniowa przerwa (a nie 3 minuty) nic nie popsuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!