Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka głowicy lub uczelka pokrywy zaworów.


Rekomendowane odpowiedzi

Zanika olej i jest widzialne pocenie (wyciek to jeszcze nie jest) na bloku silnika od łączenia z głowicą. W jednym z tematów na forum koledzy pisali mi o próbie olejowej i taka została wykonana i wyszło że pierścienie są ok, więc skupiłem się na uszczelce ale wczoraj zasugerował mi ktoś że mogą być winne uszczelniacze na zaworach wylotowych i dlatego widać to pocenie między rurami kolektora wydechowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć. Nigdy nie zwracałem uwagi na spaliny ale wydaje mi się że w rurze wydechowej osad jest trochę tłusty.

Chyba zrobie uszczelkę pod głowicą i będę pewny że jest ok i głowicę dam do planowania to przejdzie generalny remoncik i będzie brykał chociaż przy takim przebiegu boje się znowu o panewki ale już nie kręcę. Tak zabieram się do tej naprawy pół roku i takie różne myśli mnie nachodzą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeżdże bardzo spokojnie. Sporadycznie się zdarza żeby obroty silnika przekraczały 2500. Moja jazda to 80 km/h a obroty ok 2 tys/min. Szybciej i na wyższych obrotach bardzo rzadko jeżdże. Więc raczej go nie męczę. Ale kupiłem to auto z przebiegiem 220 tys km a jak jeździli poprzedni właściciele to nie wiem. Mi jeździ się moją Renią dobrze i chcę jeździć nią jak najdłużej dlatego dbam o moją Megi :lol:

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest to model silnika 702 90km jeśli w połowie silnika pojawił się olej to czeka pana to samo co mnie jak na razie proszę sobie sprawdzać stan oleju czy dużo go ubywa pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Nadszedł ten dzień w którym zabrałem się za uszczelkę pod głowicą. Dziś musze ją wyciągnąć żeby w poniedziałek oddać ją do planowania. Mam mały proglem. Jak rozłączyć przewód idący od wtrysków do małej puszki na kolumnie amortyzatora od strony kierowcy.?? Niby jest tak kontka przy tej puszce ale przewód się rozchodzi więc wypięcie kostki nic nie da. Proszę o pomoc

 

dsc03634t.jpg

 

Chodzi o ten przewód który idzie między kolektorem dolotowym a tym wspornikiem między kolektorem a silnikiem.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poległem. Nie udało się wyciągnąć głowicy dziś. Jedna sprawa to te kabelki o których wspominałem. Może to sprawka gazowników, może oni puścili tamtędy te przewody (chociaż wątpie), nie wiem, albo poprostu tak już mam. Druga sprawa to uchwyt który trzyma przewody w tej plastikowej rurce od spodu kolektora dolotowego. Można ten uchwyt jakoś rozpiąć czy trzeba go odkręcać.?? Jest z tym problem bo przedłużki mi nie starczają a nie mam jakiś dodatkowych z poza kompletu (mam taki zestaw 94 części).

 

Zastanawiam się czy te przewody które uniemożliwiają mi wyjęcie głowicy z kolektorem dolotowym, poprostu rozciąć a później ich skręcić i zaizolować.??

 

Zostały mi tylko te dwie rzeczy i wyciągam głowice z kolektorem.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa to uchwyt który trzyma przewody w tej plastikowej rurce od spodu kolektora dolotowego

Chodzi o uchwyt trzymający przewody paliwowe ? Jeżeli tak, to wszystkie przedłużki, jakie posiada ten zestaw (mam i używałem do tego identycznego zestawu) powinny wystarczyć. Śrubokręt i przedłużacz elastyczny + końcówka długa, również może się przydać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto ten uchwyt:

 

dsc03643gt.jpg

 

 

dsc036441.jpg

 

 

Znajduje się on od spodu kolektora dolotowego, po śrudku.

 

Widać że ktoś już to odkręcał bo było na dwie śrubki a ktoś dał tylko jedną, pewnie nerwy go ogarniały....

 

Dodano: 29 kwi 2012 - 09:19

Z tym uchwytem już sobie poradiłem.

 

Przecięcie tych przewodów o których wspominałem i póżniej ich skręcenie i zaizolowanie nie powinno zaszkodzić. Prawda.??

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że to sprawka gazowników. Przetne te przewody a później skręce druciki i zaizoluje. No bo co zrobić. A takie rozcięcie i połączenie ich przecież nie zaszkodzi chyba, prawda.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!