Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka głowicy lub uczelka pokrywy zaworów.


Rekomendowane odpowiedzi

jak przy połączeniu użyjesz lutownicy i koszulek termokurczliwych to nic nie powinno się stać

 

Dodano: 29 kwi 2012 - 11:16

a jeśli w zagłębieniach kolektora dolotu jest olej to świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod pokrywą czy głowicą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak przy połączeniu użyjesz lutownicy i koszulek termokurczliwych to nic nie powinno się stać

Myślę że skręcenie drucików to najlepsze możliwe połączenie jakie może być

Dodano: 29 kwi 2012 - 14:44

Głowica:

Z kąd ten nagar (drugie foto) czy może o czymś niepokojącym świadczyć.??

dsc03647v.jpg

 

dsc03648n.jpg

 

Silnik:

Nagar na pierwszym i czwartym tłoku, to samo pytanie co powyżej....

 

dsc03653s.jpg

 

Uszczelka:

 

dsc03649u.jpg

 

Na tej metalowej obręczy widać takie jakby nacięcia, o czym to świadczy.??:

 

dsc03650m.jpg

 

dsc03651k.jpg

 

Dodano: 29 kwi 2012 - 15:50

Jak odkręcić koło wałka rozrządu.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że skręcenie drucików to najlepsze możliwe połączenie

zależy jak kto skręca bo ja znam kilka sposobów skręcania przewodów ale mimo tego wole połączenia polutować

 

Dodano: 29 kwi 2012 - 15:57

P.S.

Mógłbyś zrobić manual z wymiany uszczelki co jak krok po kroku

Na pewno się przyda <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie robiłem zdjęć przy rozkręcaniu bo zacząłem wczoraj o godz 15 i mi się śpieszyło, bo chciałem wczoraj wyciągnąć głowice, co nie do końca mi się udało. W sumie to chyba nic trudnego ale mam taki dreszczyk emocji czy jeszcze zapali ten silnik... Tak już mam <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No uszcelka widać że jest zniszczona. Tuleje są gładkie także chyba i pierścionki są ok. Mam już głowicę umytą i gotową do oddania do warsztatu tylko jeszcze nie wiem jak zablokować koło wałka rozrządu żeby je odkręcić i czy jest tam jakiś klinik który powoduje że nie można tego koła później zamontować w innej pozycji na wałku.??

 

Dodano: 29 kwi 2012 - 19:30

Koledzy jak zablokować koło na wałku rozrządu żeby je odkręcić.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

beztytuumpm.png

Myślę, że ten "obraz" powie większość.

Głowicę połóż na podłodze, zaczep urządzenie i działaj. Tylko głowicę połóż na czymś, aby jej nie porysować.

Przepraszam za jakość tego "dzieła", ale pierwszy raz używałem paint-a...

 

Dodam jeszcze, że zanim oddasz głowicę do planowania, sprawdź szczelność zaworów. Po prostu odwróć głowicę gniazdami do góry i nalej w zagłębienia benzyny. Jak w ciągu 10 min. z któregoś z zagłębień ona zniknie, to tam trzeba przeszlifować gniazda. Oczywiście zawory muszą być w pozycji zamkniętej.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowice oddaje do prosejonalnego zakładu gdzie nie tylko odbywa się planowanie ale też generalny remont głowicy. Tak przy okazji wytłumaczy mi ktoś (może Ty Kreciq) jak to jest z obiegiem cieczy w układzie chłodzenia i z obiegiem oleju.?? Czy w bloku silnika są kanały układu chłodzenia czy wszystkie kanały w bloku to kanały olejowe.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez blok idą i kanały wodne, i olejowe. Olejowe podają olej na klawiaturę zaworów oraz odpowietrzają komorę wału korbowego (poprzez odmę), a wodne chłodzą cylindry oraz olej. Nie wiem tylko, po jaki ciul Francuzi zrobili przejście oleju przez obudowę termostatu. Niepojęte to jest dla mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki <piwko>

 

Głowica jutro do warsztatu a ja zajmę się wymianą pompy wody, odkręceniem śruby przy kole wału korbowego i czyszczeniem bloku w miejscu styku z głowicą. Czy blok w miejscu gdzie będzie uszczelka musi być idealnie czysty.?? Czym czyścić.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie musi być czysty "na lustro". Nie może być pozostałości po starej uszczelce. Jak przejedziesz palcem po bloku, nie może być nic wyczuwalne, tylko gładka powierzchnia. Blok jest żeliwny, tak więc możesz użyć jakiejś szpachelki do skrobania. Tylko rób to z wyczuciem, bo nawet tym można dokonać szkód.

Zasłoń czymś kanały w bloku i cylindry.

pasek, uprzedziłeś mnie...

Edytowane przez Kreciq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!