Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka głowicy lub uczelka pokrywy zaworów.


Rekomendowane odpowiedzi

Ad. 1. Normalne. Nie przejmuj się tym. Śruby idealnie pasują, sam takie wkręcałem.

Ad. 2. Te śruby mają różne długości, gwinty w głowicy również. Jak pomylisz, to przy dokręcaniu zerwiesz gwint i będzie lipa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. W końcu zdjąłem głowicę :mrgreen: . Postępowałem krok po kroku, zgodnie z opisem WKŁ wykorzystując porady z tego tematu. W WKŁ są jednak pewne braki, np. nic nie piszą o konieczności odkręcenia (z tyłu głowicy po lewej) przewodu, uchwytu z innym przewodem w peszlu, uchwytu trzymającego jeszcze inne przewody w peszlu zamocowanego od spodu kolektora dolotowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nic nie piszą o konieczności odkręcenia (z tyłu głowicy po lewej) przewodu, uchwytu z innym przewodem w peszlu

 

Ale ja o tym pisałem w tym temacie. Gdybyś przeczytał uważnie moje posty to byś o tym wiedział:

 

http://megane.com.pl/topic/35320-uszczelka-glowicy-lub-uczelka-pokrywy-zaworow/page__st__80

 

Nawet zdjęcia dawałem na forum. Zajrzyj na poprzednie strony tego tematu.

 

Teraz głowica do remontu a Ty zajmij się usuwaniem resztek uszczelki z bloku silnika.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prześledziłem dokładnie całą zawartość tego tematu. Rzeczywiście akurat o tym pisałeś. Dzięki. A uszczelka wyjęta wygląda fatalnie i jest pęknięta. Wszystko jest w oleju cały kolektor i blok silnika. W końcu to wszystko doczyszczę i będzie cacy.

 

Dodano: 20 lip 2012 - 21:03

Głowicę mam już splanowaną, dwa zawory przeszlifowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz montaż kolektora dolotowego i następnie montaż głowicy do bloku silnika.

 

Pamiętaj o wymianie uszczelniacza wałka rozrządu, nie jest drogi a może oszczędzić nie potrzebnej roboty.

Edytowane przez pawelb5913
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelniacz na wale wymieniałem przy niedawnej wymianie rozrządu. Natomiast uszczelniacz na wałku rozrządu trochę za mocno chyba wcisnąłem (ok.2mm wgłą:D, ale wyciągał już nie będę. Mam do Was pytanie: masa do silnika prawidłowo, gdzie powinna być podłączona?

Głowicę przykręcałem oczywiście kluczem dynamometrycznym (20Nm) natomiast kąt 110st. dokręcałem już prawie "na oko". Chyba będzie dobrze? Kolejne pytanie może już po czasie, ale jak to jest z tymi etapami dokręcania z ulotki? Najpierw wszystkie wg podanej kolejności 20Nm, następnie po 3 min. 110st. wg kolejności?

Edytowane przez markar74
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mogę dokręcić na prawidłową wartość 110st/92Nm dopiero jutro (bo będę miał w końcu klucz duży)? Czy prawie dwudniowa przerwa (a nie 3 minuty) nic nie popsuje?

 

Dodano: 22 lip 2012 - 17:53

Mam do Was pytanie: masa do silnika prawidłowo, gdzie powinna być podłączona?

U mnie połączona jest od blachy przed akumulatorem do śruby przy wsporniku z cewkami. Czy to połączenie jest prawidłowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki Kreciq. O to właśnie chodziło. To miejsce wskazane strzałką na fotce 1 mam wolne. Widocznie kiedyś komuś nie chciało się tam sięgać.

 

Dodano: 22 lip 2012 - 18:28

Czy mogę dokręcić na prawidłową wartość 110st/92Nm dopiero jutro (bo będę miał w końcu klucz duży)? Czy prawie dwudniowa przerwa (a nie 3 minuty) nic nie popsuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!