Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Uszczelka głowicy lub uczelka pokrywy zaworów.


Rekomendowane odpowiedzi

Kreciq a czy planowanie głowicy będzie konieczne ? Jest to rzecz, którą trzeba wykonać ?

Jest to rzecz, którą trzeba wykonać ?

nie trzeba ale będziesz robił 2 razy i za 2 razem dasz głowicę do planowania :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nadszedł ten dzień gdy otwierając klapę mojego megane zauważyłem olej na silniku a raczej w jego połowie pierwsza myśl jaka mi przyszła do głowy to uszczelka pod głowicą padła no to myślę sobie bendą koszty bo jak głowica do roboty to i przy okazji rozrząd pasuje zrobić bo już swoje zrobił wiec u mnie wyglądało to tak pod względem kosztów: uszczelka pod głowice victor reinz 82zł,uszczelka pokrywy zaworów elring 31zł,śruby głowicy elring 35zł,uszczelka na kolektorze wydechowym elring 13zł,oraz uszczelniacze na wałku rozrządu 9.30zł i na wale korbowym od strony czołowej 15zł oba firmy corteco plus planowanie głowicy 40zł do tego doszły koszty rozrządu pasek gates 43zł rolka napinacza snr(koyo)85zł i pompa wody graf(mettelli) 90zł niestety nie napisze ile kosztuje robocizna bo robił to mój kuzyn który uwielbia się tym bawić i idzie mu to dość sprawnie wiec skończy się dowodem wdzięczności w sobotni wieczór jak zasiądziemy przed telewizorem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie też czeka wymiana uszczelki pod głowicą i pasek rozrządu chcę wymienić bo rolkę wymieniałem na jesieni (sam dałem radę). Na mechanice znam się bardzo przeciętnie. Uszczelkę pod głowicą myślę sam wymienić, pasek rozrządu też. 4 lata temu kuzyn robił mi tą samą operację w vw golfie II a ja mu pomagałem. Nie jest to bardzo skomplikowane i powinienem dać radę.

Robił ktoś sam uszczelkę pod głowicą.?? Coś Was zaskoczyło.?? Na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę.?? Dajcie znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robił ktoś sam uszczelkę pod głowicą.?
Na coś trzeba zwrócić szczególną uwagę.?

Przeczytaj mój pierwszy post w tym temacie.

Coś Was zaskoczyło.?

3 kg śrub, które trzeba było odkręcić/wykręcić :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby Elringa do tego silnika są na klucz E12 (od strony dolotu) oraz E14 (od strony wylotu).

Jest jeszcze górne mocowanie alternatora. Najlepiej odkręcić śrubę alternatora, a głowicę wyjąć razem z mocowaniem. Jednak przy zakładaniu może trochę przeszkadzać. Ja zrobiłem tak, że dwie skrajne śruby głowicy (od skrzyni biegów) włożyłem w głowicę, nałożyłem uszczelkę i trzymając uszczelkę przyłożyłem do bloku tak, aby śruby pasowały w otwory. Wtedy ładnie głowica wpasowuje się w tuleję i mocowanie alternatora nie przeszkadza w montażu.

Alternatora nie trzeba ponownie naciągać na pasku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może.... Będę przeprowadzał tą operacje jak już będzie ciepło więc tak koło maja może czerwca

 

Dodano: 05 mar 2012 - 19:35

Na poprzedniej stronie tego tematu kolega nitro88 napisał co wymieniał robiąc uszczelkę pod głowicą. A nic nie pisze na temat uszczelki między kolektor dolotowy a głowicę, czyżby nie była potrzebna.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Głowicę ściągasz razem z kolektorem. Jak masz ochotę lub potrzebę, możesz ją wymienić. Ja wymieniałem, ponieważ było podejrzenie, że łapie mi tamtędy lewe powietrze (i miałem rację).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!