Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana rozrządu 1.6 16V 113KM benzyna


zimnica4666

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich...

Mam kilka pytań dotyczących wymiany rozrządu, czekam na wasze podpowiedzi.

Zaraz po Nowym Roku chcę wymienić rozrząd.

Jutro jadę do sklepu kupić części

-rozrząd:

350zł Gatez

390zł Lukas

 

-pompa wody:

145zł Dolz

 

Mam pytanie, chciałbym wiedzieć czy przy wymianie rozrządu dodatkowo opłacało by się coś zrobić...np. wyczyścić przepustnicę ???

Na co zwrócić uwagę ???

 

Czekam na wasze podpowiedzi...

 

Przy okazji życzę wszystkim Szczęśliwego Nowego Roku !!!

 

Dodano: 29 gru 2011 - 23:02

Aha.. jeszcze jedno pytanie czy przy wymianie rozrządu wymienić koło zmiennych faz rozrządu ??? Dodam że co jakiś czas przy odpaleniu auta przez chwile wydobywa się odgłos chrobotania

Edytowane przez zimnica4666
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy przy wymianie rozrządu wymienić koło zmiennych faz rozrządu ???

To zależy od Ciebie. Ja osobiście nie wymieniłem, bo mechanik zasugerował że jak nie ma objawów (wiadomo ocb) to nie warto. Ale wybór należy do Ciebie... Ryzyko jest takie że za jakiś czas padnie wtedy koszt to dodatkowo pasek i robocizna. A jak nie padnie to jesteś jakieś 600zł do przodu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba niestety nie ominie mnie wymiana KZFR ponieważ poczytałem i ogladałem filmiki na youtube i okazało się

że jest to problem z KZFR...przy odpalaniu auta co jakiś czas wydobywa się dzwięk chrobotania.

A ja myślałem że jest to efekt obijania się plastykowej obudowy o silnik....

 

Ale teraz mam pytanie czy kupować cały nowy KZFR czy tylko zestaw naprawczy taki jaki występuje na allegro ????

Proszę o szybką odpowiedz ponieważ już jutro jadę zamiawiać części....

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nowy KZFR czy tylko zestaw naprawczy taki jaki występuje na allegro ????

Nie wiem nawet czy są zestawy naprawcze do tego konkretnego KZFR, ale moim zdaniem :) Tylko i wyłącznie nowe KZFR i to koniecznie najnowszy model (Third series: 7701478505).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem zamówić rozrząd(Gatez) i pompe wody(Dolz)

Rozmawiałem z moim mechanikiem o KZFR powiedział żeby nie kupować KZFR...

Edytowane przez zimnica4666
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobisz jak chcesz. Skoro mechanik mówi że nie kupować to znaczy sugeruje jeździć z uszkodzonym? Hmmm, no podobno można jeszcze lata z tym jeździć - jak zresztą możesz sprawdzić w wynikach ankiety o KZFR.

Na YT jest ogrom filmików pokazujących objawy niesprawnego koła w silniku 1.6 16V, np.

.

 

U mnie warkoli jak u innych przy odpaleniu auta...ale czy to właśnie jest KZFR.

Na forum oczekujesz 100% diagnozy? :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja zrobiłem około 60 tyś km. z objawami kzfr,zgrzyt kilka razy w miesiącu.wymieniłem koło wraz z rozrządem przy 120 tys. I co???? Po 10 tys km. zaczyna znowu się odzywać.Koło było z koncówką nr.... 505.Decyzja należy do ciebie

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 10 tys km. zaczyna znowu się odzywać

No to trzeba już szukać przyczyny gdzieś poza samym kołem. KZFR ma nienajlepszą konstrukcję, przez co potrafi się psuć po ok. 60-100k, ale gdy pada już po 10, przyczyna może być inna niż sama wadliwa konstrukcja koła...

Należy sprawdzić stan oleju (dobrze jeśli jest do max), wymieniać olej dość często i na nim nie oszczędzać :) Na zagramanicznych forach ludzie twierdzą też że znaczenie może mieć pod jakim kątem parkujemy auto (czy stoi na płaskiej powierzchni czy np. silnikiem w dół), albo czy nie wyłączamy silnika przy wyższych obrotach (czyli gdy KZFR nie jest w pozycji zerowej).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja też planuję wymienić rozrząd u siebie, co prawda przebieg mały bo 68 tyś ale 9 lat już. Zdecydowałem że będę wymieniał też KZFR chociaż nie występują u mnie żadne objawy uszkodzonego koła. Nie wiem na jakie części się zdecydować, na allegro znalazłem takie zestawy:

http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-renault-megane-ii-1-6-oryg-i1980606021.html

http://moto.allegro.pl/rozrzad-pompa-renault-scenic-ii-megane-ii-1-6-16v-i2009150589.html

ewentualnie jakie części możecie polecić

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o tym oryginalnym...

Ja kupiłem:

 

rozrząd Gates-359zł

pompe wody Dolz-145zł

 

A koło zmiennych faz "KZFR" kosztuje u mnie 579zł a w salonie Renault 760zł

 

Ja nad kołem jeszcze pomyśle, a teraz wlałem troche więcej oleju i od uzupełnienia jeszcze nie słyszałem warkotu...

 

:) :)

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja koło znalazłem najtaniej 520 pln :) a rozrząd chyba kupię oryginalny renault :)

 

Właśnie zauważyłem że w tym pierwszym linku nie ma mojego silnika wymienionego jest tylko 102 i 105 km. Gdzie można zdobyć numery katalogowe oryginalnych części rozrządu renault?

Edytowane przez sosikxxx
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już jutro odstawiam Megane do warsztatu na wymianę rozrządu i przy okazji sworzni wahacza...

Mam pytanie, do tych którzy już wymieniali rozrząd w swoich Megankach.Czy po wymianie jest jakaś różnica ??? Chodzi mi o dynamike itd... ???

Edytowane przez zimnica4666
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po wymianie jest jakaś różnica ???

 

Oczywiście nie. Rozrząd nie ma wpływu na dynamikę (pomijam przypadki przeskoczenia paska). Różnice w dynamice mogą się teoretycznie pojawić tylko przy wymianie KZFR, o ile wcześniej totalnie "padło". Dla przypomnienia KZFR dodaje 13KM (nie wiem ile momentu).

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla przypomnienia KZFR dodaje 13KM (nie wiem ile momentu).

 

Czyli chcesz powiedzieć że założenie nowego KZFR dodaje silnikowi 13KM ???

Edytowane przez zimnica4666
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!