Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpie, nie gaśnie, kontrolka spalania mryga


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jade sobie jade i nagle zaczal tak trzasc ze glowa mala, juz sie balem ze zgasnie. Stety ani razu nie zgals, lecz trzasl i nie mial sily. Trzesie najbardziej na malych obrotach, a jak jade to mryga mi kontrolka spalania (czytalem ze jak mryga to zeby zmniejszyc obroty), lecz tutaj ma zwiazek z chodzeniem silnika

 

Czy to jakis szablonowy objaw?

 

Dziekuje za pomoc

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki, a jak je moge sprawdzic sam? jakos odlaczac czy co jezeli nie posiadam zadnej innej? (podpowiem ze umiem odczepic), nie swieci mi sie SERVICE to wtedy jest prawdopodobne ze to cewki? mam jeszcze 2 stare SAGEMA i powiem ze juz od dawna cos tam leciutko czasem szarpalo w aucie na wolnych.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston76, a dlaczego sadzisz ze swiece? swiece byly wymieniane w 2009 roku, a cewki stare mam juz tylko dwie

 

Wydawalo mi sie tez, ze czuje zapach oleju z silnika? i w kabinie tez troche smierdzialo z nawiewow, ale to moze przez to ze tylko 3 cewki dzialaja?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

Popraw się :-)

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :)

 

Przemo chodzi mi o kontrolke w ksztalcie silnika, kontrolka oczyszczania czy jakos tak

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.13 - cytowanie

Niniejszym dostajesz punkciki za nie stosowanie się do regulaminu forum :-)

 

P_r_z_e_m_o

 

Dodano: 24 sty 2012 - 10:31

Ok to cewka, dzieki za pomoc Wam :)

 

Pierwsza lepsza wyciagnalem i trafilem, byla walnieta, wlozylem starego SAGEMA, i chodzi jak mmmm, no ale trzeba kupic nowe 2 beru juz na przyszlosc ^^

 

Dodano: 24 sty 2012 - 10:33

P_r_z_e_m_o dobrze sie czujesz??? Gdzie ja Ciebie przedrzeznialem? :/ Czlowieku w mojej wypowiedzi bylo wszystko wporzadku i zero ironi...

Nie wiem dlaczego odebrales to jako przedrzeznianie, ale jako psycholog moglbym kilka stwierdzen wywnioskowac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wyciągnąłeś tą przy korku wlewu ojeju? Jeżeli tak to zwróć uwagę, czy nie ma tam wilgoci lub oleju. Przypuszczam, że po wytarciu cewki i jej gniazda wszystko wróci do normy. Cewka może być dobra.

 

:)

Zanim cokolwiek napiszesz przeczytaj regulamin forum i zastosuj się do niego, za Twoje stwierdzenie możesz dostać bana Chcesz :-)

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o

Nie, druga od wlewu oleju, a tak od oleju jest dobra bo sprawdzalem, podmienialem. No zostawilem ta cewke, choc jak ja wkladalem to wlasnie szarpal mi wiesz? a teraz elegancko chodzi, to az sie boje jak kupie dwie nowe :-)

 

I prosze Cie nie strasz mnie, tylko usun mi to ostrzezenie, bo omylnie uznales to za przedrzeznianie, az sie zdziwilem :)

 

Pozdrowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I prosze Cie nie strasz mnie, tylko usun mi to ostrzezenie, bo omylnie uznales to za przedrzeznianie, az sie zdziwilem

Usuwać nic nie będę. Przeczytaj Regulamin a szczególnie pkt. 5.6 i 5.13.

Za chwile dostaniesz następne punkciki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aston76, a dlaczego sadzisz ze swiece? swiece byly wymieniane w 2009 roku, a cewki stare mam juz tylko dwie

I co z tego że były wymieniane 2009r jak mamy już 2012. Świece powinno się wymieniać max co 60 tyś km. I podejrzewam, że tyle już przejechałeś. I wymień te dwie stare cewki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

U mnie teraz pojawił się problem, po odpaleniu silnika i ruszaniu z miejsca auto szarpie typu co 1 sekundy rozpędza,i potem na 1 s. zwalnia i tak w kółko przez 1 min. Niedawno pisałem że wymienione kolejne cewki zapłonowe. Tutaj w tym temacie że świece zapłonowe trzeba wymienić po uszkodzeniu cewek? czy to mit? Gdzies w necie ktoś pisał że trzeba wymienić czujnika położenia wału korbowego. ale to służy tylko do odpalenia nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj w tym temacie że świece zapłonowe trzeba wymienić po uszkodzeniu cewek?

Musiała być jakaś przyczyna, że cewka się posypała. Cewki to nic innego jak transformator, z tym, że zmienia niskie napięcie na wysokie, rzędu kilkudziesięciu kV. Jeżeli nie ma dobrego "odbioru" napięcia to gdzieś ono musi "ujść". Cewka głównie pada dlatego, że starzeje się jej izolacja i zamiast przez świecę "ucieka" sobie bokiem.

Masz silnik 16-zaworowy. Ze względu na umiejscowienie cewek, każde zabrudzenie ich gniazd, zalanie oleje, czy woda stwarza problem z zapłonem. Nie pytaj jak się tam dostaje, przyjmij do wiadomości, że się dostaje.

Poza tym koszt samych świec nie jest jakiś specjalnie duży, a te kilkadziesiąt złotych, które wydałeś na ich zakup, zwróci się w paliwie.

Zresztą, nawet gdyby ich nie wymieniać, to i tak trzeba je wykręcić, wyczyścić i sprawdzić szczelinę. Oczywiście trzeba świece obejrzeć czy nie posiadają uszkodzeń mechanicznych. Jeżeli widać spękania porcelanki, taka świeca jest do wymiany.

Gdzies w necie ktoś pisał że trzeba wymienić czujnika położenia wału korbowego. ale to służy tylko do odpalenia nie?

Pytanie w jakim kontekście?

Czujnik wału korbowego jest jednym z najważniejszym czujnikiem ECU. Informacje uzyskane z tego, czujnika są potrzebne nie tylko przy zapłonie, ECU na ich podstawie steruje zapłonem i wtryskiem.

Jak tego czujnika nie będzie, silnik nie będzie działał. Oczywiście mam tu na myśli silniki z ECU. W silnikach z klasycznym rozdzielaczem zapłonu jest on do niczego niepotrzebny.

Poczytaj sobie na forum o tym czujniku, jest kilka dość sporych wątków na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!