Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

FILTR DPF - czy on sie dopala na wolnych ?


Kamarad

Rekomendowane odpowiedzi

FAP to urządzenie,które jest miernikiem stanu technicznego silnika i jego celem jest ochrona środowiska.

Im silnik w lepszym stanie technicznym tym wypalanie następuje po dłuższym przebiegu.

Jak auto goni po trasach i silnik jest sprawny technicznie, to praktycznie można o FAP zapomnieć.

Jazda na krótkich dystansach też mu nie szkodzi, jeżeli silnik jest OK. 

Od roku 2014 FAP jest montowany we wszystkich wersjach diesla.

Warto poczytać ; 

  -  Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników,

 -   Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ?

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Od kilku miesięcy mam megane 2   1.9dci  130km z fapem. Głównie jeżdżę po mieście. Zauważyłem, że przypomnienie o regeneracji filtra, które wyświetla się na wyświetlaczu pojawia się po każdych przejechanych 300km. Czy tak ma być? u innych też pojawia się po 300km? A gdybym zastosował jakiś środek do czyszczenia filtra? Widzę, że jest np K2 do wpuszczenia przez otwór czujnika do filtra.

Czy po takim czyszczeniu przypomnienie o regeneracji będzie pojawiało się po np 600km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, s2000 napisał:

Głównie jeżdżę po mieście.

Auto z fap-em nie za bardzo nadaje się do jazdy głównie po mieście,

Taki sposób korzystania z auta to najkrótsza droga do ;

  - coraz częstszych wypaleń,

  - oraz wymiany fapa,

Poczytaj tematy wyżej zalecane przeze mnie, 

55 minut temu, s2000 napisał:

Zauważyłem, że przypomnienie o regeneracji filtra, które wyświetla się na wyświetlaczu pojawia się po każdych przejechanych 300 km. Czy tak ma być?

Po pojawieniu się komunikatu " Zregeneruj filtr FAP " masz  ok. 80 km do 100 km jazdy celem przepalenie filtra na wysokich obrotach,

Jeżeli zaniedbasz ten problem to zapali się dodatkowo kontrolka " SERVICE", co znaczy, że należy jechać do serwisu, aby dokonać

tzw. wypalenie serwisowe za pomocą clipa lub wymiana fap-a na nowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki przypadek iż podczas jazdy inicjuje się wypalanie fapa i jak cały czas jadę to się wypali a już jak tylko się zatrzymam np. na światłach  to od razu wypalanie się przerywa.  I zauważyłem iż kiedyś podczas wypalania hamując biegamy spalanie nigdy nie spadało do zera zawsze pozostawało na poziomie 2-3 litrów.  Teraz stopniowo spada do zera. Lubię mieć wszystko jak należy więc chciał bym ten problem rozwiązać. Ma ktoś jakieś pomysły. FAP wymieniony na zamiennik i zmieniona mapa na 166KM. Wypalanie serwisowe można zrobić bez problemu.

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam zamiar tak zrobić lecz wcześniej przez 2lata nawet nie pamiętałem ,że mam fapa bo ładnie się wypalał jak jeździłem do pracy a teraz muszę cały czas patrzeć na spalanie chwilowe żeby nie przegapić wypalania i przedłużyć podróż po autostradzie. Nurtuje mnie dlaczego jadąc przy wypalaniu pokazuje po chwili 0 hamując silnikiem wcześniej nigdy tak nie było i zastanawiam się co może być przyczyną. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, damian2011 napisał:

jak tylko się zatrzymam np. na światłach  to od razu wypalanie się przerywa. 

1/Wypalanie zostanie dokończone w późniejszym czasie jeżeli temperatura spalin w fapie osiągnie wartość odpowiednią do wypalania

     ( ok; 500 - 600 C ),

    - FAP średnio potrzebuje 10-15 km na zakończenie procedury wypalania,

2/ Zwróć uwagę ( clip ) na licznik tzw; udanych regeneracji i na przebieg od ostatniej udanej regeneracji! 

   a/  W większości przypadków przy jeździe po mieście i na krótkich dystansach ( < 50 km ) filtr fap nie wypali się do końca czyli nastąpi

          tzw wypalenie niezupełne/niepełne, tzn że w fap-ie pozostanie > 0 g sadzy po wypalaniu,

   b/ Jeżdżąc  po  trasie; wypalanie jest w granicach co 1700 km do 2000 km,

   c/ Jeżdżąc po mieście; w granicach 400 km do 600 km, co jest wielkością niekorzystną/za często, tak dla fap-a jak i silnika ( oleju ).

3/ Przy jazdach krótkich i po mieście, należy odpowiednio/proporcjonalnie skrócić okres wymiany oleju,

    a/ za pomocą clipa ( sterownik silnika ) można określić zmienione właściwości oleju, tzw; stopień rozrzedzenia oleju w % ;

    b/ dla nowego oleju, stopień rozrzedzenie wynosi  0,2 ,

   c/  dla przepracowanego oleju, rozrzedzenie może wynosić ok. 2,0, czyli jest ok.10 x większe,

4/ W megan II jest wypalanie fap-a  w wyniku ;

        a/ zwiększenia dawki paliwa przez wtryskiwacze,

        b/ opóźnienia zapłonu,

        c/ dopiero w Lagunie III zastosowano po raz pierwszy tzw; dodatkowy wtryskiwacz paliwa przed fap-em do wypalania sadzy,

12 godzin temu, damian2011 napisał:

kiedyś podczas wypalania hamując biegamy spalanie nigdy nie spadało do zera zawsze pozostawało na poziomie 2-3 litrów. 

Teraz stopniowo spada do zera.

Obecnie jest prawidłowo,

Stosuj ;

  - właściwy olej,

  - markowy filtr oleju i paliwa,

  - skróć okres jego wymiany w przypadku dużego udziału jazdy po mieście czy na krótkich dystansach,

  - preferuj jazdę  " po trasie ".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tylko dlaczego po puszczeniu gazu  w czasie wypalania FAP spalanie chwilowe spada do zera. Wczesniej na oryginalnym fap przed wymianą na zamiennik zawsze pozostawało na poziomie 2-3litry to mnie zajbardziej nurtuje. Może jakieś ustawienia są nie prawidłowe ustawienie konta wtrysku lub coś innego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Na pyclip mam możliwość sprawdzenia wartości DPF  Wypalanie przebiega przy temperaturze 500-600 stopni a nawet więcej. Jak się zatrzymam to po tym jak spadnie ponizej 450 stopni proces jest przerywany a niektórym się dopala na postoju u mnie jest to nie możliwe czemu? Zauważyłem,że wypala się zawsze ale to zawsze co 300 km bez względu na zapełnienie czy ma 60g czy 30g trochę to dziwne. Dzisiaj np. jadąc do pracy oczywiście po 300km od ostatniego wypalania przy 32g zapełnienia zacząło się wypalanie niestety światła zatrzymałem się  temperatura przed filtrem spadła poniżej 450 i proces przerwany. Wyskaczyło liczba nieudanych regeneracji 1. Poziom zapełnienia w tym czasie spadł z 32 do 19g.

Edytowane przez damian2011
Błąd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, damian2011 napisał:

Jak się zatrzymam to po tym jak spadnie ponizej 450 stopni proces jest przerywany,

a niektórym się dopala na postoju u mnie jest to nie możliwe, czemu?

I/ Nie należy się zatrzymywać,

II/ Po analizie Twoich wpisów wynika ;

     Zauważyłem, że fap wypala się zawsze ale to zawsze co 300 km,  bez względu na zapełnienie

         -  czy ma 60 g czy 30 g, trochę to dziwne - napisałeś,

  1/ Przy sprawnym silniku po przejechaniu 300 km ;

        - zanieczyszczenie filtra cz. stałych powinno być ok. 3 g sadzy ,

       - a pełne wypalenie fap-a powinno nastąpić po przebiegu 1500 km do 2000 km,

  2/ Stopień wypełnienia filtra fap sadzą, komputer ocenia na podstawie odczytu ;

          -   z sondy lambda, ( jeżeli jest ),

          -   czujników temperatury spalin przed i za fap-em ,

          -   czujnika ciśnienia różnicowego fap-a,

  3/ Nie ograniczyłeś dużego udziału jazdy po mieście i na krótkich dystansach i stan fapa  ( podobnie jak człowieka

       w przypadku nie wyleczenia całkowitego grypy ) jest niewłaściwy ;

          a/ temperatura przed turbiną musi oscylować w granicach ok.700 st,

          b/ temperatura przed filtrem fap w czasie wypalania musi być ok. > 650 C ;

  4/ Co zrobiłeś w tym względzie??

        a/ stan czujnika przed turbiną i jego instalacja ; Sprawdź wrtysk, błąd P242F ;

              - uwagi kolegi aniewa,

             -  uwagi kolegi krzychu73 ,

        b/ czy byłeś na kpl diagnostyce silnika clipem?

 

 

Edytowane przez Andrzej-2010
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam pytanie. "Temperatura czujnika składu mieszanki"na  pyclipie pokazuje mi  zawsze bez względu na warunki czy jadę czy stoję.-273 stopnie. Co za czujnik gdzie się znajduje a wskazania mogą świadczyć o ewentualnej jego awarii czy zaślepiony egr ma jakiś wpływ. Czy może to być powodem ,wypalania co 300 km i ewentualnym brakiem wypalania na wolnych.

pyclip.png

Mam pytanie czy ktoś mając taki sam silnik wymieniał może tą sondę lambda. Chciałbym się upewnić gdzie się ona dokładnie się znajduje. Ewentualnie jak by kto miał pyclipa i ten sam silnik to czy mógł by wejść w te same ustawienia i przesłał zdjęcie co u nich pokazuje ten czujnik

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 4.07.2019 o 11:10, damian2011 napisał:

"Temperatura czujnika składu mieszanki"na  pyclipie pokazuje mi  zawsze bez względu na warunki czy jadę czy stoję.-273 stopnie.

W dieslu nie ma takiego pojęcia jak skład mieszanki, 

 

Dnia 4.07.2019 o 11:10, damian2011 napisał:

Czy może to być powodem ,wypalania co 300 km i ewentualnym brakiem wypalania na wolnych.

Odpowiedz na moje pytania z 22 czerwca,

 

Dnia 4.07.2019 o 11:10, damian2011 napisał:

Mam pytanie czy ktoś mając taki sam silnik wymieniał może tą sondę lambda.

W tym silniku brak sondy lambda.

Odpowiadaj na pytania!!

Stosuj się do zaleceń!!

Bo inaczej, to nie ma sensu dawać Tobie podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej-2010 .Odpowiadając na twoje pytania z 22 czerwca. Zatrzymuje się ze względu na światła ewentualnie korek, jeżdżę raczej w cyklu mieszanym przeważnie 25km (czasami dłuższe) w jedną stronę.Z tym,że w jedną stronę w korku z powrotem tą samą trasą już bez korka. Zresztą od trzech lat wcześniej nie było problemu. Może ze trzy cztery zatrzymania na światłach. Oprócz tego czasem autostrada A2 lub S8 które mam pod nosem. Na clipie nie pokazuje żadnych błędów. Wężyki od DPF wymienione podobno brak nieszczelnosci w dolocie wcześniej już była wymieniona jakaś rura obecnie jeszcze incercoler. Ostatnio wymienione turbo które wyło już od dłuższego czasu. Wycia już nie ma ale DPF dalej się wypala zawsze co 300 kilometrów ostatnio zaczął przy 25g. Samochód sprawdzany u dwóch mechaników.

 

Edytowane przez damian2011
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 6.07.2019 o 13:28, damian2011 napisał:

Zatrzymuje się ze względu na światła ewentualnie korek, jeżdżę raczej

w cyklu mieszanym przeważnie 25 km (czasami dłuższe) w jedną stronę.

Z tym, że w jedną stronę w korku z powrotem tą samą trasą już bez korka.

1/ Musisz, do czasu rozwiązania problemu, ograniczyć te jazdy do minimum,

2/ Zaserwować wypady za miasto na odcinku w jedną stronę ok;100 km;

      - dawać mocno po garach, czyli jechać na wysokich obrotach ( prędkość bezpieczna ), 

      - korzystnie by było jakby to był teren górzysty,

Dnia 6.07.2019 o 13:28, damian2011 napisał:

Na clipie nie pokazuje żadnych błędów.

3/ Koniecznie należy przeprowadzić pomiar kompresji silnika;

     a/ na sucho, oraz;

     b/ na mokro,

     c/ przed pomiarem kompresji, konieczność kontroli luzów zaworowych, 

Dnia 6.07.2019 o 13:28, damian2011 napisał:

Wężyki od DPF wymienione, podobno brak nieszczelnosci w dolocie,

wcześniej już była wymieniona jakaś rura,

obecnie jeszcze incercoler.

 Co masz na myśli ?  "obecnie jeszcze intercooler "

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!