Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

wymiana płynu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Dodam, że zrobiłem to bo w nagrzewnicy był szlam, resztki gumy - musiałem to przepłukać i dokładnie wyleciało coś podobnego z bloku i chłodnicy.

 

Widać poprzednik jeździł chyba na jakimś badziewiu bo skąd był by ten cały syf??!

(auto nie jest po powodzi! :-) )

 

Jak woda poleciała już czysta to za pomocą węża i dmuchania płuckami :-) starałem się resztę wody wypchnąć... coś tam zawsze zostało ele pewnie czyściej niż wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak a propo płynu do chłodnicy byłem u mojego znajomego mechanik az pytaniem o płyn bop w mojej Megii nie wiadomo co jest gdyz jest sprowadznaa z niemczech i za ciula nie moge sie rozczytac z książki serwisowej tych ich bazgrołów:D:D:D chciałem wymienic cały płyn ale mechanik (swój chłop) poradził mi bym dolała koncentratu :

 

najpierw zbadalismy płyn specjalnym przyżadem (w wiekszości serwisów takie badanie jest bezpłatne) wyszło -23 wiec troszke za mało obliczylismy ile koncentratu nalezy dolac ( koszt 1 l 23 zł koncentrat w stezeniu 1:2,5) po czym upusciłem litr starego płynu i dolałem litr koncentratu bo przejechaniui 150 km i "wymieszaniu sie substancji " pojechałem znów na badanie wskaźnik pokazał -35 wiec OK

 

 

 

pytanie do tych którzy tak robili już keidys ??? czy to jest dobry sposób czy warto jednak wymienic całośc płynu ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł dobry jak wiele innych 8-) ... ja tam wolałem wymienić cały bo skoro auto z 2 ręki to nie ufałbym do końca w to co było zalane i ile na tym śmigane.

Zresztą wymiana całego płynu to jakis nieduży koszt a ewentualny problem z chłodzeniem ominięty, wiesz co masz zalane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już o tym pisałem:

1) Po spuszczeniu płynu powinno się wypłukać układ chłodzenia, zwykle robi się to przez zalanie zwykłą wodą z kranu, właśnie w celu wypłukania rożnych śmieci, które się w nim zbierają. Przejechaniu kilkunastu km i ponownym spuszczeniu. Równie dobrze można napełnić układ wodą i pojeździć parę dni, potem spuścić wodę i zalać płynem.

 

2) Zaleca się aby całkowicie spuszczać zużyty płyn, oczywiście resztki nie powodują zmiany właściwości "nowego" płynu. Dlaczego? Nowy płyn zawiera zestawu dodatków antykorozyjnych, antyutleniaczy, stabilizatorów i środków antypiennych, skutecznie chroniących metale układu chłodzenia przed korozją, które z biegiem czasu i pracy w układzie chłodzenia zużywają się.

 

3) Niewielkie ubytki zawsze uzupełniamy wodą najlepiej destylowaną, jak takiej nie mamy możemy dodać zwykłej wody z kranu ale po uprzednim przegotowaniu. Czemu? Każdy zobaczy po jej ostudzeni. Wodę zlewamy odstaną, bez osadu.

Dlaczego, tylko woda? A no dlatego, że glikole mają temp. wrzenia wynosząca 180-200 °C woda natomiast 100°C. Co odparuje wcześniej?

Było niedawno, że ktoś zrobił 10 kkm od wymiany, chyba na wiosnę, miał pod kreską max a teraz ma trochę ponad min, normalne woda odparowała i trzeba jej dolać.

Z tym, że bez przesady jeśli tyle co powyżej płynu ubędzie po przejechaniu kilkudziesięciu km to nie ma szans, żeby woda wyparowała - płyn ucieka i trzeba na gwałt szukać gdzie, obu nie była to uszczelka pod głowicą.

 

4) Nigdy, ale to nigdy, nie zalewamy chłodnicy czystym nierozpuszczonym wodą koncentratem. Dlaczego? A no dlatego, że taki czysty koncentrat krzepnie w w temp. ok (-15) - (-10) °C, Natomiast rozrobiony w odpowiednim stosunku wodą wytrzymuje temperatury nawet do -50°C, oczywiście wszystko zależy od bazy. W jakim stosunku rozpuścić koncentrat zawsze pisze na etykiecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

Witam pięknie.

Zauważyłem, że poziom płynu chłodniczego w moim autku jest na poziomie minimalnym. Nie wiem jaki płyn jest w układzie, ma on kolor żółty. Autko było serwisowane w ASO. Czy mogę dolać płyn, jeśli tak, to jaki użyć? Czy jednak wymienić całość. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz dolać taki płyn jak podałem dwa posty w górę bo jest on mieszalny ze wszystkimi innymi. Możesz również dolać wody destylowanej a następnie zmierzyć temperaturę zamarzania (bo z płynu właśnie ubywa woda parując) tak dla pewności. Jeżeli płyn który masz w aucie ma więcej niż 5 lat albo zbliża się ten termin to radził bym wymienić na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!